SpillPappa mener – La barna oppleve spillgleden!


 

Er det noe jeg liker godt så er det å se på når barna spiller spill. Det aller beste er å være med selv. Gleden av å se barna har det moro fremfor skjermen er for meg inspirerende og jeg blir veldig engasjert. Alle barn skal ha mulighet for å oppleve spilling om det er på mobil, nettbrett, konsoll eller PC. Gaming er noe alle snakker om og som opptar veldig mange i dag. Det jeg synes er sørgelig er hvor lite foreldre bryr seg når det kommer til gaming. Heldigvis finnes det noen foreldre som er flinke og er en del av oppveksten med det gaming innebærer, men disse er dessverre i langt mindretall. Jeg håper at flere foreldre ser denne videoen og at de begynner å vise mer interesse av at deres barn spiller. Foreldre, bli med og spill sammen med dine barn. Bedre kvalitetstid skal man lete lenge etter.
 

For mange barn er gaming viktig og mange bruker sågar tid på sin Youtube-kanal og da er det viktig at foreldre vet skjønner det og kan være støttende og i beste vel være en del av det.
 

Burde foreldrene bli mer flinke til å vise større engasjement til gaming for sine barn? Hvordan er dine foreldre når det kommer til bruk av tid på gaming?
 

#spillersunt #familietid #spillpappa #gamer #gaming #game #spill #youtuber

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “SpillPappa mener – La barna oppleve spillgleden!

  1. Jeg elsker også og se når barn er begeistret for spill. Det får meg blant annet til å tenke på hvor mye spennende de kan bruke livet sitt på. Kanskje noen er kreative og kan skrive historier, bli illustratører, programmerere, spilldesignere, musikere, journalister, anmeldere, underholdere, profesjonelle e-sport-utøvere eller kommentarorer.
    Etter hvert som man blir eldre kan interessen for gaming være en kraftig motivator til å bruke livet sitt til noe utrolig givende og interessant.

  2. Det bør de absolutt! Jo mer de setter seg inn i det, jo mer forståelse vil de ha for hvor grensene bør gå. De vil også se fremgang hos barnet, hvor mye det inspirerer til læring. Har lastet ned spill til mitt tantebarn når hun er på besøk, ser kanskje litt merkelig ut når det står på Steam at jeg spiller Pony world 2, but who cares! Så lenge ungen har det gøy 🙂
    Datamaskiner var ikke vanlig når jeg var bittelita. Men vi hadde en Nintendo som dessverre gikk bort i en brann, så pappa kjøpte meg super nintendo i bursdagsgave 😀 Vell og merke skulle han også ‘prøvespille’ litt først, i noen timer 😛 hehe

  3. Jeg er født på 90 tallet, og har hatt spill nesten så lenge jeg kan huske. Jeg spilte litt hos pappa, men mest hos mamma. Hos mamma hadde jeg en stefar og min mor som begge syns spill var gøy. Jeg husker spesielt Nintendo 64 tiden med super Mario party, hvor vi spilte som en familie etter frokost på lørdags morningen. Det var en morsom familie aktivitet. Etter som jeg har blitt eldre og har gjort dette til min nr 1 hobby får jeg bare støtte.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top