17 årig jente fikk proffspillere til å slutte i Overwatch


 

At jenter er flinke i gaming er det ingen som helst tvil om. Jenter hevder seg like mye i f.eks. esport som guttene selv om det fortsatt er flest gutter som gamer. Det finnes også jenter som gruser guttene godt og grundig. Selv har jeg spilt med jenter som har vært overlegne i forhold til meg, men for mitt sitt vedkommende så har det vært moro og som igjen beviser at jenter kan være like flink som oss gutta.
 

Det er kanskje en jente som har satt noen sinn i kok og som ikke er særlig populær og det er en 17 årig koreansk jente. Jenta spilte så godt at hun ble anklaget for å jukse. Faktisk gikk flere proffspillere inn og satte sin karriere på spill bare for å buste jenta og for å bevise at hun jukset. Jenta tok dette i egne hender og streamet spillingen sin slik at det ikke var noe tvil om at hun ikke jukset.
 

Proffspillerne var så sikre at de sa at de skulle slutte å proffspille dersom det visste seg at jenta ikke jukset. Gjennom streamen så fikk proffspillerne se at hun ikke jukset og måtte bite til seg å ha tatt grundig feil. 17 åringen rankes nå som den åttende beste Overwatch-spilleren i verden. Hadde vært moro og spilt sammen med henne og spesielt hatt henne på sitt lag. Da ville man ha vunnet mange kamper da. Ikke like moro og spilt mot henne…
 

Kjenner du jenter som gruser gutta i gaming? 
 

#overwatch #blizzard #activision #gamer #gaming #game #spill #games

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “17 årig jente fikk proffspillere til å slutte i Overwatch

  1. Meg selv ;D Hehe, neida 😛 Men vil jo si det ja, at vi kan da være like gode 🙂 Har ikke noe å si på kjønn, men hvor mye man legge seg inn i et spill 🙂 Alt har jo med interesse å gjøre 🙂

  2. Liker at Blizzard også stilte seg bak henne og sa at hun bare er så god, det er ingen juksing her i gården 🙂 Men vi kan vel inrømme alle sammen at i en eller annen andledning så har vi kanskje tenkt det selv når en person er kjempegod? Hvor man ikke skjønner hvordan personen får det til, jeg kan i alle fall si at jeg har sagt det 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top