Truls mot naturen!


Foto/bilder i innlegget: Marius Dalseg Sætre/DNT
 

Min gode youtubevenn Truls har virkelig blitt satt på noen ganske så unike prøver hvor han kjemper mot naturen. Bare det å kjempe mot naturen kan by på mye frustrasjon, men når det er skrevet, så kan naturen også by på de herligste ting og som plutselig dukker opp når man minst forventer det.
 

I alle fall, Truls blir altså satt på prøver og hvor naturen virkelig bitchlapper tilbake, men Truls gir ikke opp og det vil vi se i disse episodene som nå er tilgjengelige for allmennheten på blant annet youtube-kanalen til Truls. Skal ærlig innrømme at jeg har hatt det litt moro på Truls sin bekostning og har ledd ganske så godt, men så skal sant sies at jeg troooor kanskje jeg også ville ha slitt big time med de prøvelsene Truls ble satt ovenfor av DNT Ung. For det er faktisk de som har fått med Truls på dette opplegget og hvor naturen viser seg fra sine beste…ehhh…side. 
 


 

I alle fall, DNT Ung er Norges største friluftsorganisasjon for ungdom, og har faktisk rundt 34 000 medlemmer mellom 13 og 26 år. DNT ung ønsker å være en organisasjon hvor alle er velkommen, og hvor alle kan finne et tilbud som passer for dem. For å være denne organisasjonen, må vi søke ut mot nye målgrupper så det ikke bare er de som allerede er interessert i friluftsliv som blir med oss på tur. Mange unge i dag spiller data- og tv-spill, men vi tror ikke det er sånn at ungdom enten spiller eller liker å være ute. Mange liker nok begge deler, bare de vet hva de kan være med på!
 

Dette høres helt perfekt ut i mine øyne og som selv prøver å utnytte det naturen har å by på selv om mye av tiden brukes fremfor skjermen enten i jobbsituasjon eller som underholdning. 
 

DNT Ung fortsetter med å fortelle at de ville nå ut til nye målgrupper og gjennom det tok de kontakt med Nordic Screens, og fikk Truls med på laget. Formålet med serien er å vise fram tilbudet vårt på en utradisjonell måte, vise at friluftsliv faktisk er for alle, og forhåpentligvis få flere interessert i hva vi driver med. Å ha en ambassadør som Truls si at «dette er det råeste jeg har vært med på»  kan kanskje få andre til å ta skrittet ut av spillrommet og inn i naturen. 
 


 

Jeg er totalt enig at vi gamere kan bli flinkere til å bruke naturen bedre og med den har å tilby. For naturen vår i Norge er helt unik på mange måter. Den er ren, har et rikt dyreliv, det vokser mye godt av bær og frukt og vi er bortskjemte med å ha et variert klima som sørger for at det gror og spirer godt i vårt langstrakte land. Å komme seg ut og nyte naturen er selvsagt noe alle burde gjøre uansett om du er gamer eller ikke. Selv prøver jeg det på best mulig måte sammen med mine fire barn. Om det er idrettslige aktiviteter, fiske, eller rett og slett se de nydeligste stedene som finnes her i Norges land. Vi er i grunnen bortskjemte med at vi har den naturen vi har, men mange er kanskje litt for slappe til å dra nytte av det.
 

DNT Ung tenker godt når de kjører på med dette prosjektet og jeg synes de så absolutt skal ha honnør. Truls er rå og et stort forbilde for veldig mange. Jeg skal ærlig innrømme å si at jeg synes Truls er kul som blir med på et slikt prosjekt og tror selv jeg hadde slitt litt med noe av de tingene han er med på i disse episodene som hittil har blitt presentert. 
 

Hvorfor skal ungdom drive med friluftsliv?

– Sosialt

– Billig

– Åpent for alle

– Døgnåpent

– Ingen prestasjonspress

– Utfordre seg selv

– Aktivitet er bra for helsa

– Og ikke minst; det er gøy!
 


 

Derfor dro Truls ut i naturen sammen med leder for DNT Ung, Stig Øystein Schmidt. Han fikk prøve seg på alt fra fjellklatring til rafting og for hver utfordring han klarte ble Stig Øystein utsatt for en straff. 
 

Jeg liker det jeg har sett og digger konseptet til DNT Ung og kan ikke annet enn å ta av meg hatten for Truls som virkelig tar steget og gunner på. Herlig rett og slett og gleder meg til å se mer av Truls mot naturen.
 

Hvor mye tid bruker du ut i naturen i løpet av en uke? Kunne du ha tenkt deg og brukt mer tid i naturen enn fremfor skjermen? Hva ville du helst ha brukt mer tid på om du skulle være ute i naturen? 
 

#trulsmotnaturen #youtuber #spillpappa #dntung #dnt #gamer #gaming #game #spill #games

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top