Anmeldelse: LucidSound LS30

*Sponset produkt*

Er det noe jeg har brukt mye av opp igjennom mitt liv som gamer så må det være headsets. Her har det vært mye forskjellige og mange som ikke har klart å nå opp til det jeg har forventet. For er det noe som er viktig så er det et godt lydbilde, behagelig å bruke og sist men ikke minst har god kvalitet.

Da jeg fikk spørsmål om å teste ut LucidSound LS30 skal jeg ærlig innrømme og si at jeg var litt skeptisk. Har jo ikke hørt noe om merket før og var litt spent da pakken med headsetet dukket opp. Forhåndsdømming er noe jeg aldri gjør og tar produktene og spillene som de kommer. Det jeg ikke visste fra utgangspunktet er at personen bak headsetet er ingen ringene enn Chris Von Huben som også er kjent for gamingheadsetene til Tritton. Tritton er nå kjent for å lage gode gamingheadset.

Først må jeg si at Produsenten av LucidSound LS30 har tenkt enkelt og det er noe jeg berømmer de for å gjøre. Jeg liker litt bling bling, lys i regnbuens farger og ting som fanger oppmerksomhet, men når det kommer til dette gamingheadsetet så passer det seg liksom ikke inn. For her får man følelsen av å besitte noe eksklusivt noe jeg tror var fokuset til produsenten.

Detaljene er rene og pene. Rett og slett vakkert design. Med logoen godt printet inn på toppen av bøylen, herlige puter på undersiden av høylen og på sidene av klokkene finner du også logoen godt innprintet i en form for børstet plast som gir ekstra stilig design.

Bøylen og klokkene sitter som støpt, men ikke for klemmende og gjør at du kan sitte med headsetet i flere timer i strekk uten å få vondt i verken hode eller ører. Faktisk funker det om du vil ut på løpetur også. Det sitter godt på hodet selv om jeg løper, spurter, hopper eller hva det måtte være. Ikke prøvd det på sykkeltur ennå, men det må prøves.

Når vi kommer til designet av selve øreklokkene så ser de massive ut, men de føles noe helt annet ut når du har dem over ørene. Myke gode øreklokker omkranser ørene helt perfekt og i tillegg stenger ut mesteparten av støyen fra omverden slik at du kan nyte musikken, lydene i spillet eller filmen. Helt vidunderlig rett og slett. En annen ting som definitivt er verdt å nevne, du føler det ikke blir klamt i og rundt ørene etter å ha brukt LusidSound LS30. I grunnen er det litt utrolig for med klokker som dette så burde det ha blitt det. Et godt eksempel, her på kontoret der jeg sitter så kan det fort bli over 30 grader og jeg har brukt headsetet og spilt flere timer i strekk uten å bli “våt” i ørene.

Men så var det knappene og ja, de setter på riktig plass og er lett å bli dus med selv om du i kampens hete kanskje må trykke på noen av dem. Alle knapper sitter faktisk på headsetet og ingen på ledningen. Det vil si du har full kontroll her. Kun et ankepunkt, du må lære deg hvor knappene sitter før du har kontrollen. Først må man lokaliserer knappen for å slå på headsetet (som lades opp) og når den er funnet så er vi klar til å utforske de andre knappene. På høyre side finner du knappen med merket EQ på. Denne gir deg mulighet til å stille inn tre forskjellige lydinnstilinger. En normal, en med bedre bass og den siste med både bedre bass og diskant. Om du trodde det holdt med disse knappene så må du tro om igjen. En må jo ha mulighet til både å mute lyd, stille lyden opp eller ned pluss heving og senking av stemmen fra mikrofonen. Selvsagt finnes det knapper til disse tingene. På selve klokkene sitter det knapper som er godt skjult og her sitter også disse egenskapene. Designmessig genialt og man tenker ikke over at det er knapper der.

Okei, så har vi snakket litt om designet og hvor glad jeg er i det. Stilrent som rakkeren og når man tenker på det så skulle man også tro at dette gamingheadsetet skulle bli en dyr affære. Nei da, faktisk finner du LucidSound LS30 til rundt 1500 kroner og det er søren meg ?billig? i forhold til hva du får. Når vi først er inne i dette med pris og i forhold til hva man får, så er det en ting som er mer viktig en designet og det er lyden.

Selv om dette ikke er et headset til flere tusen kroner, så føles det litt ut som det. Spesielt når det kommer til lyden. Her har produsenten virkelig stått på og jeg kan ikke annet enn å si at jeg er meget begeistret over hva jeg hører om det er musikk, gaming eller om jeg ser film. Snakk om godt lydbilde i forhold til hva du betaler. Kan søren meg ikke huske å ha opplevd slik lyd i et headset som koster rundt 1500 kroner.

Balansen i LucidSound LS30 er helt perfekt til mine ører og jeg hører godt mine fiender komme krypende bak meg i CS:GO eller Battlefield 4. Jeg hører godt om sabeltanntigeren eller en blodtørstig bjørn kommer luskende bak meg i Far Cry Primal. Dette er meget viktig og her klarer LucidSound LS30 seg meget bra. Gjengir lydbildet godt og gir meg overtaket over mine fiender noe som trengs. Bassen er god selv om jeg hadde håpet på enda litt mer trøkk, mens mellomtonen og diskanten er perfekt akkurat slik jeg vil ha det.

I og med at LucidSound LS30 ikke får noe strøm via kabelen, så må det lades opp. Dette gjøres via en helt ordinær micro-USB kabel som selvsagt følger med. Når headsetet er fullt ladet opp så har det en ca. levetid på rundt 15 timer +/- noe jeg synes er bra til å være et så kraftig headset med så god lyd. Om du har en lang micro-USB kabel så kan du faktisk spille samtidig som du lader og det kan jo tenkes kan skje før eller siden.

Etter å ha brukt headsetet en god stund, til og med på løpeturer så kan jeg ikke annet enn å bøye meg litt i støvet over kvaliteten. Her får du et fullgodt gamingheadset som oser av kvalitet. Lydbildet er godt og balansert og sørger for at jeg hører mine fiender godt uansett spill jeg spiller. Headsetet egner seg også godt om jeg spiller musikk eller ser film og det beste, jeg kan sitte med det på timesvis uten at jeg føler noe form for ubehag. Her har produsentene av LucidSound LS30 gjort en meget god jobb. Om du er på utkikk etter et nytt gamingheadset eller et headset for å høre musikk se film eller for den saks skyld vil ha med deg på trening, så er dette et godt valg. Stilrent design, god kvalitet og stort bruksområde så sørger dette for at du får mye for penga og som igjen sørger for det terningkastet jeg gir.

Om du vil vite mer om headsetet så kan du lese mer på nettsiden til LucidSound.

#spillmagasinetreview #lucidsoundls30 #gamingutstyr #gamingheadset #gamer #spill #gaming #game #games #anmeldelse #omtale