Overwatch kjører på og selger som hakka møkk


 

Selger som “hakka møkk” kan høres ut som om det IKKE går så bra, men her omkring så betyr dette uttrykket suksess og at det selger godt. I alle fall, Blizzard sammen med Activision har all grunn for å smile stort om dagen spesielt om vi skal tro salgstallene for deres meget så populære Overwatch. På verdensbasis har nå spillet solgt hele 15 millioner eksemplarer og er ikke det bra så vet ikke jeg. Spillet ble jo tross alt lansert den 24. mai til Playstation 4, Xbox One og PC og det er ikke lange stunden siden.
 

Faktisk fikk Overwatch rekorden som det mest selgende spillet i Kina hittil og det sier litt. Faktisk var det et annet spill fra Blizzard som hadde rekorden før det, nemlig Diablo III. I følge en statistikk vi har fått fra Activision så har spillere verden over brukt over 500 millioner timer på spillet noe som også er imponerende. Her har jeg også vært med og bidratt for er det et spill jeg liker svært godt så er det nettopp Overwatch. Til og med min sønn på 11 år har fått spilt det en del på min bruke. Nå som han har fått spillet selv, så får jeg nok ikke noe hjelp fra han der.
 

Som om dette ikke er nok, Activision har faktisk, tro det eller ei økt omsetningen av digitale spill med over 101% siden forrige år og det er søren meg en imponerende vekst og der har Overwatch vært den ledende, men Activision sier også at forhåndsbestillinger av den kommende tilleggspakken til World of Warcraft – Legion også er med på å bidra til denne økningen.
 

da er det ikke annet å gjøre enn å innfinne seg med at man selv spiller noe som er populært og som spilles av millioner av spillere verden over. Herlig rett og slett. 
 

Spiller du Overwatch og hva synes du om spillet?
 

#blizzard #activision #overwatch #diablo3 #spill #gamer #gaming #games #game

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top