Anmeldelse: HP X9000 Omen gamingmus – utrolig men sant!


 

*Sponset produkt av Omen by HP*

Først må jeg starte og skrive at jeg er mektig imponert over HP om dagen. Ikke fordi de har mange år erfaring innenfor datateknologi, men det er noe helt annet som virkelig har tatt meg med storm. Jo, nå skal du høre. De har faktisk kastet seg med i gamingverden med all tung skyts du kan tenke deg. De vil i tiden fremover satse beinhardt på å jobbe seg inn i gamingmarkedet med fete PCer og sist men ikke minst gamingutstyr.
 

hva er vel ikke mer naturlig å starte opp med en skikkelig gamingmus. Navnet du skal merke deg først som sist er HP X9000 Omen. Det er faktisk navnet på denne lekkerbisken av en gamingmus og som jeg har fått den glede å kunne teste ut.
 

At nå HP satser så hardt på gaming passer i grunnen helt fint for i disse tider satses det også stort på eSport og den kulturen som ligger i rundt. Her har, hvis HP legger de rette kortene mulighet til å spise litt av markedet som allerede er etablert og vise muskler ovenfor de kjente merkene som SteelSeries, Qpad, Logitech, Razer, Corsair, Roccat, SpeedLink, Cooler Master og Zowie bare for å nevne noen.


 

Hva er det som gjør at HP X9000 Omen er så spesiell? For det første liker jeg veldig godt designet. Stilfullt og lekkert design sørger for at jeg får en følelse av at produktet er godt gjennomtenkt fra første stund. For det andre liker jeg den logoen nederst bak på musen og for det tredje så er den veldig nøyaktig i spillene jeg spiller.
 

Når det er skrevet skal jeg gå nærmere inn på disse detaljene videre i denne anmeldelsen.
 

Først var det designet. HP X9000 Omen er en forholdsvis lang mus noe som passer meg ypperlig for min hånd. Videre er overflaten dekket av et stilfullt mønster og med hele seks knapper på den. De to vanligste frempå, en DPI-knapp på toppen ved musehjulet, selve musehjulet og to ved venstreside og hvor den siste ligger på hvileskulderen til tommelfingeren. Hendig plass for den siste der. Den fremste knappen på venstre side kunne HP ha lagt bitte litt lengre frem og selv om meg med normal hånd sliter litt med og nå frem med tommelfingeren der. Videre er det også et spesielt belegg på hele gamingmusen som gjør at hånden ligger godt plantet i rundt den noe jeg synes er behagelig.
 

Musehjulet er også dekket av gummi og skroller lett både i spill, tekster og på nettsider.
 

venstre side sitter også et gummibelegg som sørger for at tommelfingeren ligger i ro selv for de som svetter lett på fingrene.
 

Likte også meget godt at HP har plassert en DPI-indikasjon på toppen som viser hvilken DPI du kjører på. Ikke alle merker som har det. Når vi først er inne på DPI, så har HP X9000 Omen et sprang på mellom 400 til 8200 DPI, noe som kan tilpasses og som passer for alle og enhver. Noen liker å spille med høy DPI mens andre ikke. Opptil hver enkelt her.
 


 

Undersiden av gamingmusen sitter fire glideflater som gjør at den glir lett over nesten hvilket som helst underlag. Jeg prøvde den på alt fra harde musmatter til myke, glatte til rue. Til og med kontorbordet fikk prøvd seg. Uansett hvilket underlag så gled den godt.
 

var det nøyaktigheten da. For er det noe jeg er veldig nøye med og som jeg er streng med, så er det nøyaktigheten. Er det noe jeg hater så er det gamingmuser som lagger og har en håpløs nøyaktighet. For spesielt i spill som for eksempel Battlefield, Counter-Strike: Global Offensive, Overwatch, Far Cry Primal, og Cities Skylines så kreves det god nøyaktighet og slettes ikke ne mus som lagger. For å si det slik, HP X9000 Omen lagget ikke, den var skjitnøyaktig og den ga meg akkurat det resultatet jeg ville ha og det uansett underlag som nevnt litt ovenfor. Godt jobbet HP.
 

nå har jeg testet musen en god stund og jeg har blitt veldig dus med den. HP X9000 Omen har gitt meg mange gode opplevelser og ført meg høyt oppe på resultatlistene i diverse spill noe jeg er veldig fornøyd med.  Den har et godt design, er nøyaktig og ligger meget godt i hånden min. Dessverre er det ikke en mus for deg som er venstrehendt, da må du se etter en annen. Når det er skrevet så vil jeg selvsagt anbefale deg denne musen og har kun et lite ankepunkt og det er den øverste knappen på venstreside kunne ha vært plassert litt lengre bak. Foruten det er dette en tipp topp gamingmus som jeg selvsagt håper selger godt. For meg betyr den mye og gir meg gode resultater på slagmarken og da kan det jo ikke bli bedre enn det.
 


 

håper jeg inderlig at HP med deres merke Omen biter seg godt inn i markedet med deres produkter for ja, de kommer med mye spennende fremover og som jeg tror du kan få litt bakoversveis av. Om ikke lenge vil dere også kunne lese en anmeldelse av en Omen gaming laptop og ja, den er syk bra og kjører alle de spillene jeg ønsker å kjøre. Håper på at du ved en anledning, om det er på kommende Gigacon, Banzaicon, SpillExpo eller TG får prøvd PCen og HP X9000 Omen får prøvd produktene. Da får du med egne øyne se hvor gode de er.
 

En annen ting som er verdt og nevne, om man tar en kikk på prisjakt.no så finnes musen til salgs for 541 kroner og det er billig i forhold til hva du får.
 

Vil du vite mer om HP X9000 Omen så ta turen innom nettsiden til gamingmusen.
 

 

Pluss:
* Nøyaktig
* Godt grep
* Seks knapper
* Stilrent design
* Prisen

 

Minus:
* Knappen øverst på venstre side kunne ha vært plassert litt lengre bak

 

 

plVAfvyRc0w
#spillmagasinetreview #gamingutstyr #hpx9000omen #anmeldelse #spill #gamer #gaming #hp #games #game
Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top