Sandbox – Er du klar for et flunkende NYTT norsk spillblad?


 

Jepp, du leste faktisk riktig. Den 29. august lanseres nemlig et helt flunkende nytt norsk spillblad og det har fått navnet Sandbox. Det unike med dette spillbladet er at det ikke bare retter seg mot barn og unge, men også mot foreldre som har barn som spiller spill, eller driver med youtube eller den saks skyld streamer spillingen sin.
 

Det er ingen ringere enn Egmont som står bak bladet og det med Terry Nordal i spissen. Jeg har vært så heldig å fått en snikpeak av bladet og tenkte jeg skulle presentere det litt for dere.
 

Målet med bladet er først og fremst å informere litt om gaming og hvor mye den betyr for mange og da igjen med den litt eldre generasjonen som målgruppe. Men det er også lagt opp til at de som spiller spill og som kanskje satser på youtube vil ha godt utbytte av spillbladet Sandbox.


 

Vi har som mål at bladet vårt skal ha en tone og profil som ikke frastøter unge spillere, og som foreldre kan føle seg trygge med at de leser. Vi forsøker å variere type spill som blir omtalt, og er tydelig på å vise aldersgrenser. Vi vil ta opp temaer rundt nettvett og et sunt forhold til gaming, og ønsker i tillegg å ha innlegg som snakker direkte til foreldre av gamere.” skriver Terry Nordal i en mail til meg. 
 

Alt dette for at alle skal få en forståelse hva som gjør gaming så viktig for en hel generasjon barn og unge. For er det noe nesten alle i dag gjør så er det å game, streame eller lage youtube-videoer. Som jeg selv har skrevet om tusen ganger, så er det så viktig at foreldre setter seg inn i hva gamingen innebærer for sine unge håpefulle slik at de vet hva som foregår. Dessverre er det slik at de fleste foreldre ikke har peiling på hva som skjer fremfor skjermene til barna sine. Nettopp dette vil bladet Sandbox gjøre noe med og prøve å forklar viktige begreper innenfor spilverden. Hvorfor er gaming så tidkrevende, hvorfor er aldersgrensene der, hva skal man som mamma eller pappa opptre ovenfor sine barn som spiller? 


 

Som mamma eller pappa er det viktig at du støtter barna dine og det sammen gjelder også når barna spiller spill selv om det regnes som en hobby. noe også fotball, håndball, sykling, skyting eller hva det måtte være barna holder på med på fritiden. Faktisk er det like viktig å følge med barnas spilling som det å bry seg om hvordan det går på skolen. 
 

Bladet Sandbox tar opp mange viktige temaer og kommer med gode råd og som far til barn som spiller spill og som foredragsholder for Spill er sunt så anbefaler jeg selvsagt Sandbox og håper at så mange som mulig får det med seg. Bladet er ute der hvor blader selges. 
 

Her er noen tekniske data om bladet; 
Salgsdato: Mandag 29. august
Opplag: 8.000
Distribusjon: Bladcentralen og univers.no
Frekvens: 2 utgaver i 2016

 

Faktisk har jeg også fått plass med i første bladet (takk til Truls). Det vil si jeg som foredragsholder for Spill er sunt, far til barn som spiller og sist men ikke minst som Youtuber. Med mine erfaringer fra dette gjør at jeg har mange råd å kunne gi til foreldre som har barn som spiller i tillegg til at jeg også vet hvordan det er å være youtuber. Som SpillPappa får jeg mange spørsmål fra foreldre som gjerne vil ha råd om hvordan takle barn som spiller og jeg prøver på best mulig måte å komme med gode råd og hvordan legge til rette slik at rammene som settes fungerer og som gir både barn og unge muligheten til å utvikles seg både med gamingen og til det virkelige livet som venter dem. 


 

Nedenfor ser dere en video som også presenterer bladet Sandbox. Gaming for barn og unge er viktig og mindre viktig blir den ikke. 
 

Løp og kjøp alle sammen og hvor også barn og unge vil nyte godt av bladet med å få gode råd. I denne første utgaven finner du kjente youtubere som Truls, Alacho, Bootramp, Kime med flere og som kommer med sine innspill om hvordan det er å være youtubere. 

 

8Rv6LbmN02I

#sandbox #norskspillblad #spillpappa #youtuber #spillblad #gamer #gaming #game #games #spill

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top