Skjit! For en vanskelig oppgave jeg har påført meg selv

Snakk om å være dum som et naut. Som leder for Spillmagasinet har jeg gitt de andre partnerbloggerne en oppgave og den oppgaven gikk ut på å plukke ut tre spill de gleder seg til som lanseres nå utover høsten og før jul. Dessverre, så ser jeg nå at jeg selv sliter big time med denne oppgaven. Når jeg sier big time, så mener jeg virkelig det. For i høst dukker det opp et hav av spill jeg gleder meg til og bare det å plukke ut tre spill gjør at jeg virkelig må konse for å klare det.
 


 

Spill nummer 1:
For å starte det hele så er det et spill som jeg virkelig, virkelig gleder meg til og et spill jeg tror mange av dere for lengst har klart å tippe. Nettopp,
Battlefield 1. Som tro fan av serien mistet jeg munn og mæle da DICE tidligere i vår annonserte Battlefield 1 hvor krigen nå ikke går fremover i tid, men bakover. Det vil si, vi blir dratt med tilbake til første verdens krig og med de våpen, kjøretøy, omgivelser som hører med. Ikke noe fremtidsopplegg som en annen viss spillserie har kjørt på i flere år…uten å nevne navn. DICE satser meget friskt for å være helt ærlig og hadde jeg aldri i verden trodd at de ville gå så langt tilbake i tid med serien dere. Tidligere har andre verdens krig og krig fra moderne tid vært mer i fokus i alle fall fra Activision og Electronic Arts sin side så det å gå så langt tilbake jeg er tøft gjort. Da sier det seg også selv hvorfor jeg har store forventninger til Battlefield 1. For ikke lenge siden pågikk en gedigen åpen betatest for alle plattformer, Playstation 4, Xbox One og PC. Jeg var selvsagt med på denne betatesten og fikk en del timer med Battlefield 1 sammen med mine venner og for å si det slik, mine forventninger ble ikke noe mindre etter å ha fått prøvd betatesten en del. I alle fall, den 21. oktober kommer denne karen til å sitte som spikret fremfor skjermen og spille Battlefield 1 noe jeg selvsagt gleder meg sykt mye til. 

 

MEET ME ON THE BATTLEFIELD!
 

 


 


 

Spill nummer 2: 
Også her har jeg slitt med å velge blant de mange herlige spill som dukker opp, men det er et spill som har fanget min oppmerksomhet ganske så grundig og det er et spill jeg har stor tro på. Fra før av har jeg gjennomført alle spillene i serien og det med et stort smil om munnen og hvor jeg har blitt underholdt så til de grader. Spillet jeg tenker på er selvsagt
Mafia III. Det første spillet i serien tok virkelig pusten av meg og var langt forut sin tid med fet grafikk, så åpen sandkasse som det gikk an på den tiden, herlig stemning, breath taking historie og sist men ikke minst masse action fra start til slutt. Mafia satte en ny grense på hva vi kunne forvente oss av spill. Dessverre så solgte ikke spillet særlig og mange trodde at dette var det første og siste spillet. Heldigvis ville det seg noe annet og Mafia II dukket opp og nok en gang ble jeg fascinert over fet grafikk, herlig stemning, god historie og en stor åpen verden jeg kunne cruise rundt i. Den 7. oktober er det på nytt julaften for mitt sitt vedkommende. Da lanseres nemlig Mafia III og gjett om jeg gleder meg. Selvsagt har jeg sett alt av trailere, lest alt om spillet og nå gleder jeg meg bare selv til å ta del i denne herligheten av et spill. Mafia III er utviklet av Hangar 13 og vil denne gangen ta oss med til New Orleans-inspirerte byen New Bordeaux. Nok en gang får vi oppleve karaktergalleri utenom det vanlige og igjen må jeg som spiller bygge meg opp et rykte som en skikkelig mafiaboss. Heldigvis er det nå ikke så altfor lange stunden til spillet dukker opp og ja, Mafia III er et av tre spill jeg gleder meg mest til i høst. 

yvd35Nd8i0I
 


 


 

Spill nummer 3:
Alle vet at jeg har en forkjærlighet til bilspill og et av bilspillseriene jeg lenge har ventet på skulle dukke opp til PC er uten tvil Forza Horizon-serien. Endelig skjer det, Endelig sier jeg bare.
Forza Horizon 3 kommer utrolig nok til PC og det skjer den 27. september. Gud som jeg gleder meg. Er det en sjanger jeg har brukt sabla mye tid på så er det nettopp bilspillsjangeren. Om det har vært å konkurrert i Formel 1, drag racing, rally, gatebilløp, offroad, drifting eller hva det har vært for noe, så har jeg som oftest sittet klistret til skjerme og kjørt for livet. Nå kommer altså Forza Horizon 3 til PC og for meg betyr det enormt. Det å kunne kjøre et bilspill med maks grafikk, ratt og pedaler og sist men ikke minst på PCen gjør at jeg er i syvende himmel. Dette er et stort steg i rett retning og om ikke mange dagene får jeg altså oppleve denne gleden. Forza Horizon 3 tar oss denne gangen down under, det vil si til Australia og med tanke på den ville naturen, det ville bilene og den fete grafikken så vet jeg at jeg kommer til å bli sittende en god del med spillet. Selvsagt har jeg fulgt med på spillet siden jeg fikk vite om det og spesielt når jeg også fikk vite at det ville dukke opp til PC. Da ble interessen forsterket betraktelig for å si det mildt. Så nå teller jeg ned og om 8 dager sitter jeg på min PC og spiller Forza Horizon 3 utviklet av Playground Games og ikke Turn 10. Akkurat det driter jeg i med at spillserien endelig dukker opp til PC. Herlig!

fTSUgXkfooA
 


Som jeg skrev innledningsvis så har jeg slitt big time med å plukke ut tre spill selv om disse spillene betyr enormt mye for meg og tiden som kommer. Kan mer enn gjerne innrømme at listen burde ha vært større og ikke kun inneholdt tre spill. For å si det slik, det er flere spill som selvsagt er under lupen min og her er en liten liste til som jeg gleder meg mye til;
 

Watch_Dogs 215. november
Dishonored 211. november
Transport Feveruklart ennå
Gears of War 411. oktober
Farming Simulator 201725. oktober
The Elders Scrolls V: Special Edition (Remastered)28. oktober
Call of Duty: Infinte Warfare4. november
Call of Duty: Modern Warfare (Remastered)4. november
Planet Coaster17. november

Her er det en rekke spill jeg ser frem til og selvsagt da for det meste til PC. Selvsagt skal jeg ærlig innrømme å si at jeg er veldig glad i 3DS-en og sist men ikke minst PS Vitaen også og som inn i mellom brukes som god underholdning. 
 

Hvilke spill gleder du deg til og som kommer nå frem mot jul? Er det noen av disse jeg har ramset opp her som du ser frem til? 
 

-XMg0bCU1P8

#spilliste #gamer #gaming #games #game #spill #battlefield1 #mafia3 #forzahorizon3 #dishonored2 #watchdogs2 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top