Anmeldelse: Logitech G Pro


 

*Sponset produkt av Logitech*
 

Er det noe som er meget viktig for meg som gamer og som spiller i klan så er det nettopp å ha gode produkter som tar meg opp og frem på slagmarken om det er i Battlefield 1, Battlefield 4, CS:OG eller hva det måtte være av spill. Nøyaktigheten er særs viktig for meg og gjennom mange år har jeg blitt godt kjent med Logitechs kvalitetsprodukter i form av blant annet gamingmuser.
 

Ting trenger ikke å være så avansert hele tiden for å være bra. Dette har nå Logitech bevist ovenfor meg og i mine øyne lagd en av de beste og sine enkleste gamingmuser gjennom tidene.
 

La meg få presentere Logitech G Pro. Er du en av de som har spilt med G100S så vet du litt hva det er snakk om. G Pro musen er ikke så helt ulik G100S i design og sumser inn under skalaen enkle gamingmuser.
 


 

Først må jeg bare innrømme at designet er det som for meg gjør at jeg liker denne musen godt. Bare det at musen ligger så godt i hånden gjør at denne er blitt min store favoritt. Passformen for hånden min er så god at jeg nesten skulle tro at Logitech brukte min hånd som modell til produksjonen.
 

Logitech G Pro-musen er en optisk mus og ikke laser, men for de fleste har det ikke så altfor mye å si bare den er nøyaktig og gir god respons under bruk.
 

Som vanlig vil jeg gå inn på designet og her har altså Logitech tenkt så enkelt som mulig. I starten føltes musehjulet litt tungt ut, men etter hvert som jeg spilte ble jeg vant med det og nå synes jeg det er en fordel med tanke på at musehjulet ikke skroller unødvendig kjapt i stressende situasjoner. Enkelte musehjul har en tendens til å gjøre det og er det et bestemt våpen eller objekt du skal bruke, hender det at man rett og slett skroller over. Det gjør man ikke her. Musehjulet har en perfekt motstand og som sørger for en nøyaktighet i skrollingen som passer ypperlig.
 


 

Okei, så var det resten av designet da. På venstre side finner du to knapper og hvor den ene for meg er programmert som knivknappen. Plasseringen av knappene er helt perfekt for min tommel og igjen lurer jeg litt på om godeste Logitech har brukt min hånd som modell til utformingen og designet.  Bak på musen finner du logoen og bak et leddlys som lyser i alle regnbuens farger. Samme lys kan også sees på den bakre halvdelen av musen og pynter opp enkelheten G Pro har.
 

Rett bak musehjulet finner du en hendig DPI-knapp og som gir deg full kontroll med DPI-innstillingene. Her kan du selvsagt velge selv hvilken DPI du ønsker og med maks 12 000 DPI så trenger du ikke å tenke noe mer på det. Selv kjører jeg på maks 6000 og selv det er søren meg kjapt. Trenger knapt å bevege på musen før pilen på skjermen beveger seg. Jo høyere DPI, jo mindre trenger du å bevege musen før du ser pilen på skjermen beveger seg.
 

undersiden finner du fire “søte” små gilderflater som sørger for at Logitech G Pro beveger seg godt på nesten alle salgs underlag. Jeg har testet den ut på harde, myke, grove og kjappe musmatter og på alle underlagene fungerte G Pro helt perfekt. Opplevde ingen form for unøyaktighet og det selv på høy DPI. Det sier litt over sensoren som sitter på undersiden av musen.
 


 

En annen ting som definitivt er verdt og nevne er at du kan lagre innstillingene dine på musen, så det vil si at uansett hvilken PC du plugger G Pro inn i så har den med seg DPI-innstillingene. Dette er kongebra og spesielt når jeg varierer fra å bruke stasjonærPCen til Omen bærbare laptop så er det godt å kunne ha med seg innstillingene over.
 

Selv om jeg har touchet borti ting som jeg mener er veldig viktig med en gamingmus, så er det en ting til som er like viktig og det er nemlig knappesensitiviteten. Her er det mye forskjellige ut og går. Når det kommer til knappesensitiviteten til G Pro så er den vidunderlig. Å trykke på knappene er en fryd og nærmest orgasmisk. Knappene reagerer momentant og sørger for at jeg spiller så godt som det går an. For å si det slik, jeg kan i alle fall ikke klage på G Pro og går det på rævva, ja så er det meg det er noe galt med og ikke gamingutstyret.
 


 

For å konkludere ned det hele, så kan jeg ikke si annet enn at Logitech G Pro er en meget, meget bra gamingmus som jeg ikke kan gjøre noe annet enn å gi full score på. Selv med kritiske øyne finner jeg ikke noe å utsette på denne gamingmusen. Den er rett og slett helt genial og jeg er så forelsket i den at jeg gruer meg til den dagen den takker for seg, noe jeg selvsagt ikke håper skjer. Men alt teknologisk utstyr varer ikke evig og må nok innfinne meg i at min Logitech G Pro en gang i tiden dør fra meg. I mellomtiden får jeg pleie den, bruke den kjærlig og sørge for at den tilbake gir meg mange, mange timer gamingunderholdning.
 

Logitech, dere ruler med den lekre, enkle og kvalitetsterke gamingmusen G Pro!
 

Vil du vite mer teknisk om Logitech G Pro, så finner du det inne på nettsiden deres.
 

 

#spillmagasinetreview #gamingutstyr #logitechgpro #logitech #anmeldelse #spill #gaming #gamer #games #game 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Anmeldelse: Logitech G Pro

  1. Spilldama: Jepp, en meget herlig gamingmus som jeg anbefaler deg 🙂 Skal forresten kjøre giveaway på denne her på youtube-kanalen min SpillPappa. Så følg med 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top