Snakk om å få ståpels av et spill!


 

Mange av dere vet at jeg er stor fan av bybyggespill og har brukt mye av min tid på spill som blant annet SimCity, Cities Skylines, Cities XXL og så videre. Som lyn fra klar himmel kommer en ny utvikler som virkelig slår pusten ut av meg og presenterer et spill som jeg virkelig vil ha NÅ. Det er et spill hvor du får muligheten til å oppleve metropolen Paris med alt som hører med. Sammen med en gjeng byeksperter skal du gjøre byen enda mer unik, bygge opp, modifisere og gjøre den enda mer attraktiv for dine innbyggere. En enorm sandkasse ligger for dine føtter og hvor Paris kan eksperimenteres med etter dine premisser. 
 


 

Spillet jeg skriver om er The Architect The Game er et nytt bybyggespill som er på tur og det er blant annet EnodoGames som står bak og ja, jeg er sykt imponert over det utvikleren allerede har presentert. Det beste med spillet og som jeg tror vil løfte det betraktelig er bruken av grafikkmotoren CryEngine. Her vil vi få sylskarpe detaljer, hinsides herlig fremvisning av arkitektur og sist men ikke minst, omgivelser kommer til å bli helt syk bra med tanke på de muligheter som ligger i denne grafikkmotoren. 
 


 

Om du tror The Architect The Game kan sammenlignes med de andre bybyggespillene jeg ramset opp ovenfor, så har du på en måte rett, men på en annen måte ikke. For selv om du vil kunne modifisere bygninger, bygge nye bygninger, gjøre om på distrikter som Paris er oppdelt i samt oppgradere byen mye så vil det ligge en dypere simulering i spillet enn det vi tidligere har opplevd. Dette gjør at du virkelig får følelsen av å ha kontroll over en storby og hvor du bestemmer hvordan skal se ut. En annen ting som definitivt er verdt å nevne. I spillet vil det også ligge til grunn et eget tegnebrett hvor du selv kan tegne dine bygninger som du vil ha inn i metropolen Paris. Dette gjør at byen virkelig kan få sitt eget personlige preg.
 


 

Jeg har fått litt insider-info om spillet og for meg ser dette ut til å bli et spill jeg kommer til å bruke mye tid på. Nedenfor vil du se en video hvor du får forklart en del av innholdet i spillet og hvordan ting er bygd opp. Om ikke så altfor lenge vil en gameplayvideo også presenteres og da vil vi få se enda mer av spillet. 
 


 

Om du føler interessen til dette spillet tar overhånd, så vil jeg anbefale deg å gå inn på nettsiden til The Architect The Game og se selv. Jeg er ikke i tvil over at jeg gleder meg sykt til spillet og som bare ser bedre og bedre ut. En annen ting, om du tror EnondoGames er et stort selskap, så er det ikke det og kan sammenlignes med en indieutvikler. Derfor håper jeg at de av dere som synes dette virker interessant deler rundt dere slik at man får større oppmerksomhet rundt spillet og sørger for at utvikleren ser hvor godt mottatt spillet er. Jeg støtter i alle fall gjengen maksimalt og kommer selvsagt til å dele mer om meg med mer info om spillet etter hvert som det dukker opp. Om du vil, så kan du faktisk gi din stemme til spillet og det gjøres HER.
 


 


 


 

Hva synes du? Ser dette bra ut og hva synes du om hvordan The Architect The Game er bygd opp? Er det ting du håper blir med i spillet som du blant annet savner i de andre bybyggespillene?
 

#thearchitechthegame #enondogames #bybyggespill #simulator #gamer #games #gaming #game #spill 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Snakk om å få ståpels av et spill!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top