Anki Overdrive – genial bilbane klar for Norge


 

Er det et spill? Er det en bilbane? Ja takk, begge deler!
 

Jeg kan innrømme at jeg er barnslig til tider og liker å blant annet å kjøre bilbane sammen med mine barn. Ikke noe er mer moro enn det. Med min alder har jeg også opplevd mye innenfor denne teknologien og har selv som barn eid en rekke bilbaner i forskjellige former og fasonger.
 

Husker godt som liten da jeg fikk min aller første bilbane av mamma og pappa i julegave. For å si det slik, julen ble brukt til å kjøre bilbane sammen med min bror og søster. Vi koste oss godt og bilbanen ble så flittig brukt at vi måtte bytte biler flere ganger det første året. 
 


 

Som far har jeg også kjøpt bilbaner til mine barn og vært med både på å bygge opp og kjøre med dem. Ikke noe mer moro enn det. 
 

kommer en ny type bilbane som jeg ikke har sett før. Det er Anki som annonserer en helt ny bilbane nå den 4. oktober hvor bilene ser ut til å ha unike egenskaper. Det hele styres faktisk via en Android eller IOS-enhet (og hvor man kan spille sammen uansett om det er Android eller IOS-enhet) og hvor man gjennom god kjøring også får oppgraderinger til bilene. Du kan kjøpe et enkelt sett og deretter bygge opp settene til de mest kreative kreasjoner og det finnes også en haug med biler å velge i mellom. 
 


 

Dette ser meget spennende ut og jeg gleder meg til å se hvordan denne bilbanen funker og en annen ting, det ser sabla enkelt ut å montere banen og hvor den kan legges litt overalt om det er på gulvmatter eller hvor det måtte være. Banen ser også mer bevegelig ut enn de banene vi er vant med og noe som gjør at den legger seg godt selv om det kan være små hindringer i veien.
 

Anki Overdrive heter altså banen og som ser meget spennende og sist men ikke minst underholdende ut. Det beste, det ser også ut som et spill på mobilen noe jeg synes gjør det ekstra triggende dette her. En annen ting som er verdt å nevne i denne sammenhengen med at det også er et spill på mobilen eller nettbrettet. Det finnes en helt egen singleplayerkampanje hvor du kjører mot AI-kontrollerte biler på banen. Det unike her er AI-bilene gjør sinnsyke ting ute på banen og sørger for mye spenning spesielt når man ikke helt vet hva som skjer. Som om ikke dette er nok, i spillet på mobilen eller nettbrettet finner du også en form for historie eller kapitler som gjennomføres etter hvordan du kjører og her får du altså oppgraderinger til bilen din. 
 

Om du synes dette ser meget spennende ut og enten føler for å kjøpe banen til deg selv eller til dine barn, så kan den kjøpes fra den 19. oktober. Med den datoen i mente, så er det heller ikke lenge til jul og da kan den jo også være en perfekt julegave eller hva? Jeg synes i alle fall denne ser meget spennende ut og ga meg et julegavetips til mine barn som elsker bilbaner. 

Om du vil vite mer om Anki Overdrive, så ta turen innom den offisielle nettsiden og les mer om denne nyvinningen av en bilbane. 
 

Har du sansen for bilbaner? 
 

#ankioverdrive #anki #bilbane #ios #android #gamer #games #game #gaming #spill

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Anki Overdrive – genial bilbane klar for Norge

  1. OLH: Har sett at Expert har reklamert for den på sine nettsider, men tipper nok at flere enn de vil selge banen 🙂 I løpet av tiden som kommer vil ejg prøve den ut og fra den 19. oktober vil den være for salg 🙂 Kommer en test av banen her etter hvert 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top