Den nye konsollen fra Nintendo heter Switch


 

Enn det. Nintendo finner opp kruttet på nytt igjen, i alle fall til en viss grad. Dette er ikke første gangen Nintendo tenker utenfor boksen. Nintendo har alltid hatt tendensen til det og spesielt med tanke på de tidligere konsollene opp igjennom spillhistorien. For å ta de to siste så var Wii en konsoll som for meg og familien min helt unik. Man kunne spille opp til fire personer samtidig og det på samme skjerm hvor man hadde fire “trådløse kontrollere” å spille med. Så kom Wii U med en egen touch skjerm og hvor opp til fem personer kunne spille sammen. Ingen andre konsollprodusenter har denne muligheten pr. i dag og derfor er Nintendo en forkjemper når det kommer til sosial gaming.
 

Endelig har Nintendo sluppet opplysninger og video av deres kommende nye spennende konsoll. Den har fått navnet Switch og som uten tvil nok et bevis på Nintendos geniale tankegang når det kommer til gaming. For med Switch kan du spille nærmest overalt. Du kan ta med deg skjermen nærmest som en håndholdt konsoll og spille om du sitter på toget, båten, flyet, bussen, bilen eller hvor det måtte være. Kontrollenhetene sitter på hver sin side av skjermen og som ved et enkelt grep kan kobles fra. Da har du plutselig to kontrollere som funker godt sammen. Det er heller ikke noe problem å la en annen ta over den ene kontrollenheten slik at dere kan spille sammen. Rett og slett genialt igjen og spesielt om man ønsker at flere skal få være med på moroa.
 

Ut i fra det vi ser på videoen så kan man spille flere samtidig på hver sin Switch noe som igjen sørger for sosiale gaming. Her er det bare å koble sammen skjermene sikkert via bluetooth og vips så er det bare å konkurrere mot hverandre. Om du nå er hjemme og vil kose deg med å spille på Switch, så er det bare å lempe skjermen i en base og vips så kommer bildet opp på skjermen og du kan starte gamingen der. Konge! Her regner jeg med at man igjen kan spille opp til fire og kanskje fem samtidig.
 


 

Navnet Switch er også veldig beskrivende synes jeg spesielt om man sammenligner med f.eks Wii U som jeg ikke synes passet konsollen i det hele tatt. Switch beskriver mulighetene med å bytte gamingen på enten via kun skjermen på farten eller via en større skjerm f.eks. på stua. I tillegg muligheten å koble av kontrollenheten noe som er helt unikt i forhold til hva jeg har sett tidligere.
 

Nintendo Switch vil også være en konsoll som blir enkelt å ha med seg når jeg drar rundt med mitt foredrag Spill er sunt. Her vil det være veldig enkelt å la foreldre f.eks. prøve konsollen og hvor man kan presentere spill som finnes. Jeg har alltid hatt Nintendo i mitt hjerte når det kommer til spesielt familiegaming. Er det noe jeg liker svært godt så er det å spille sammen med mine barn selv om de knuser meg godt og grundig, så er det moro. Med Switch er jeg bra sikker på at moroa kommer til å fortsette og spesielt når jeg etter hvert får besøk av mine barn. Det kommer til å bli helt sykt moro.
 

kommer jeg til å følge med alt som skjer med Nintendo Switch og hvilke muligheter som kommer med denne spesielle og unike konsoller. En ting er i alle fall bra sikker, jeg kommer til å fortsette å være fan av Nintendo som er et selskap som hele tiden tenker nytt og utenfor boksen. Her har både Microsoft og Sony en god del å lære. Nintendo, dere er mestere og vi gamere er takknemlige for alt dere gir oss av digital glede. Nå gleder vi oss til mars neste år!
 

Gleder du deg til Nintendo Switch? 
 

#nintendoswitch #nintendo #konsoll #gamer #gaming #games #game #spill

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Den nye konsollen fra Nintendo heter Switch

  1. Irene: Da er vi to. Nintendo har det med å finne på noe nytt for hver gang og denne gangen så har de virkelig fått frem noe som kan bli meget spennende og gi oss utrolig god spillunderholdning. Gleder meg til å se og høre mer om Switch 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top