Flunka nye skjermbilder pluss info fra Fishing: Barents Sea


 

Endelig har jeg noe nytt å kunne presentere igjen. Et spill som veldig mange venter med stor spenning på er det norskutviklede Fishing: Barents Sea. Det er Misc Games som står bak og som nå kommer med noen virkelig herlige skjermbilder fra spillet. I tillegg har jeg fått litt info i hvordan det ligger an med utviklingen og ja, jeg kan innrømme at jeg gleder meg bare mer og mer og føler tiden står stille. Vil ha spillet nå! 
 

Den norske utvikleren har jobbet iherdig med spillet i høst noe jeg har sett både på den tidlige alpha-testen og sist men ikke minst bildene som har dukket opp her hos meg med jevne mellomrom. Å lage et slikt spill er ikke enkelt skal vi tro Misc Games og spesielt med tanke på simuleringen av vann. Det er komplisert og krever mye. Noe av det utvikleren har jobbet med er blant annet oppdriftssystemet for båtene som vil si skroget påvirker hvordan båten oppfører seg i vannet. Det skal jo føles at sjøen og bølgene jobber med båten og hvor du som spiller må kjempe deg for å holde posisjonen. Klart, når havet er blikk stille så er det forholdsvis enkelt, men nå bølgene begynner å sette inn så blir det fort litt verre og da må man inn å korrigere. 
 

Videre har Misc Games blant annet konsentrert seg på få få til et godt værssystem med årstider. Det vil si i spillet vil det finnes med snå og regn, vind, tåke og sist men ikke minst som du kan se av noen av skjermbildene…nydelig nordlys. 
 

En annen ting som også er verdt å nevne er at du må hyre mannskap etter hvert som du får større båt (menn/damer). Disse vil da hjelpe deg og hvor du kan sette mannskapet til å gjøre noe av de oppgavene du selv ikke har lyst til. En herlig del av spillet som jeg også gleder meg til å sette meg inn i.
 

Ellers har Misc Games jobbet enormt mye med implementering og finpussing av spillmekanikkene, 3D modelleringen og leveldesignet av havnene noe som har ført til en meget hektisk høst hos utvikleren. Dessverre har vi ennå ikke fått noen reel dato for lanseringen av spillet, men vi ser at utvikleren kommer seg stadig fremover og vi som venter, gleder oss bare mer og mer. 
 

Hva med deg? Gleder du deg til at Fishing: Barents Sea lanseres?
 


 


 


 


 


 

#miscgames #fishingbarentssea #skjermbilder #spill #games #gamer #gaming #game 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Flunka nye skjermbilder pluss info fra Fishing: Barents Sea

  1. ja… det er helt sant, simulering av vann er ganske komplisert. en annen ting som er veldig kompleks for simulering er øyne, selv om mange folk aldri tror på det

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top