Spill er sunt til Bangsund skole


 

Nå er våren endelig snart på tur og gud som jeg gleder meg. Det skal bli kjempegodt. Et sikkert tegn på at virkelig våren er i anmarsj er interessen for foredraget mitt Spill er sunt. I den kommende tiden skal jeg holde tre foredrag. Det første går av stabelen på Bangsund Skole og hvor jeg blant annet skal snakke om digital mobbing samt positive og negative sider med gaming. Her skal jeg blant annet gi foreldre gode råd for de som har barn som spiller spill, bruker tid på youtube eller streamer.
 

Det er ikke like enkelt å være foreldre spesielt ikke når barna er så innmari oppslukt i gamingverden. For en ting foreldre har en tendens til å være så er det å være negativ til spillingen. Når først det skjer, så kan du banne på at harmonien i heimen ikke vil være på topp. Først gjelder det å være åpen til at sine barn spiller og så gjelder det å være interessert og når alt dette er på plass så skal man sammen med barna sette seg ned og lage rammer og grenser for gamingen slik at den ikke går i bekostning av andre familiære ting.
 

Den 15. februar drar jeg altså til Bangsund Skole på et storforeldremøte for å holde foredraget Spill er sunt og jeg skal innrømme at jeg gleder meg stort til det. Er det noe jeg liker godt så er det å hjelpe foreldre å forstå viktigheten med gamingen og hvordan man opprettholder en god harmoni i heimen når det spilles.
 

Jeg kommer også til å dele ut noen premier under foredraget for de som kommer med gode innspill. For er det noe jeg liker så er det nettopp å dele ut premier. På foredraget kan det vinnes litt av hvert og har med ting jeg tror kommer til å bli veldig godt mottatt.
 

er det altså ikke lenge igjen og det er ikke annet enn å lage et nytt foredrag basert på det som skal tas opp på storforeldremøtet. Gleder meg sykt mye til det.
  

Foredraget spill er sunt drar land og strand rundt omkring i Norge og i tiden fremover blir det flere foredrag hvor foreldre, lærere, politikere, personer fra helsevesen er på plass. 
 


 

#spillersunt #foredrag #bangsundskole #gaming #spill #gamer #games #game

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top