Quanum 2.1 Subwoofer høytalersystem for PC

*Reklame*
 

*Produktet sponset av Speedlink*
 

Som gamer er jeg opptatt av god lyd og da jeg fikk spørsmål fra utstyrsprodusenten Speedlink om å teste ut dette her sa jeg selvsagt ikke nei til det. Speedlink har vært på banen for oss gamere i mange, mange år og har masse gamerrelaterte produkter i sitt sortiment og hvor mange har blitt hyllet i diverse medier verden over.
 

Derfor var jeg ekstra spent da jeg skulle få teste ut deres Quanum 2.1 Subwoofer høytalersystem. Jeg har tidligere for ett par år siden testet ut to av deres lydsystem og ble den gangen imponert over lyd i forhold til pris og hvor mye man fikk for pengene.
 

Dette i mente gikk jeg i gang med å teste ut dette lydanlegget. Designmessig kan man ikke si at Speedlink har funnet opp kruttet på nytt og ligner mangt et lydanlegg i denne størrelsen. Du har en subwoofer som hiver ut bassen og du har to diskanthøytalere som gir deg resten av lydbildet. Videre har Speedlink lagt ved en «lydkontroller» og hvor du kan koble til headset, mobiltelefon eller andre mobile enheter.
 

Ledningene til Quanum 2.1 lydanlegget er lange og som gjør at du kan montere dem ganske så langt fra hverandre og dette likte jeg svært godt. For hos meg er det en liten vei fra gulvet og opp til toppbordet for skjerm og kabinett står. Da kreves det også at ledninger som er koblet til f.eks. subwoofer (på gulvet) og til diskanthøytalere har en viss lengde slik at det passer godt inn.
 

Selve utgangseffekten på lydanlegget ligger på 35W RMS og peaken er på 70W. Det vil si om du spiller på maks lyd og i tillegg klinker til med skikkelig bass så høres det og det dundrer godt for å si det slik. Basseffekten kan du stille på og det skjer på selve subwoofer-kassen. Her kan du også stille på mastervolume, mens på kontrolleren kan du finstille lyden pluss kontrollere når du f.eks. mottar telefonsamtaler via mobiltelefonen.
 

Det en skal tenke på når man hører på slike 2.1 anlegg er hvordan lyden er kombinert opp imot hverandre. For selv om bassen kan være fet så trenger ikke diskanten være optimalisert for bassen igjen. Derfor er det viktig at de som produserer slike lydanlegg tenker på lyden sett under ett og hvordan lyden fordeler seg om du spiller spill, hører musikk eller ser på film. Da er det viktig at lydbildet er så komplett som overhode mulig og at man får en god opplevelse uansett hva man foretar seg på gamerPCen.
 

Nå som jeg har tatt for meg dette med lyd, så er det i grunnen bare å kaste seg utpå og beskrive hvordan Quanum 2.1 serverer den. For igjen, jeg er veldig nøye på god lyd når jeg spesielt spiller spill. Er det noe som er viktig så er det spesielt å høre fienden i f.eks. spill som Battlefield 1, Far Cry Primal, Mass Effect Andromeda. Å høre fiende før den får has på deg er jo viktig og da er lydbildet også viktig er tilpasset slik at du gjør det. Speedlink klarer denne jobben rimelig godt og sørger faktisk for at jeg får en fordel på slagmarken og at jeg hører det som skjer i rundt meg godt. Selv om det ikke er 7.1 surround, så gjør Quanum 2.1 en god jobb.
 

Mellomtonen i lydanlegget er også god og som sørger for at lyden får en varm og god avspilling og spesielt når jeg hører på musikk eller ser film. Da får jeg høre hvordan Quanum 2.1 jobber massivt med å fordele lydbildet godt. For å teste ut hvor dyp bassen er i lydanlegg om det for spilling, i bil eller sourroundanlegg for film og TV så er det denne låten. Denne låten har en enorm til bassboos og som får frem hvordan bassen spilles av på lydanlegget.
 

Det vil si at lydbildet i dette lydanlegget fra Speedlink er bra og til gamingseansene mine så funker det godt. Selvsagt funker det også til både film og musikk noe som også er viktig. Selv om det finnes lydanlegg med mye bedre lyd, så må en tenke på at Quanum 2.1 kun koster fra 542 kroner på det billigste og her får du utrolig mye lyd for pengene. For å si det slik, man ruinerer seg ikke om man går til innkjøp av dette lydanlegget fra Speedlink.
 

Så for å konkludere det hele, så er Quanum 2.1 Subwoofer systemet bra og gir mye god gaminglyd for pengene. Jeg har hatt mye glede av lydanlegget den siste tiden og hvor mine venner har syntes det samme. Spesielt når jeg har fortalt hvor mye det koster, da har de virkelig blitt imponerte over lyden og kvaliteten. Speedlink har på nytt lagd et godt produkt som gir deg mye for pengene. I tillegg er det svært funksjonelt og gir deg akkurat det du er ute etter. Selvsagt, er du ute etter noe som er enda kvassere så finnes det, men da må du også belage deg på å ut med en helt annen pris. Er du på utkikk etter et billig lydanlegg med god lyd både til gaming, film og musikk så vil jeg uten tvil anbefale deg Speedlink sitt Quanum 2.1 Subwoofer lydsystem. Et godt valg.
 

Les mer om anlegget på Speedlinks nettside.

 


 
#spillmagasinetreview #speedlink #quanum2.1 #gamingustyr #omtale #anmeldelse #gamer #gaming #games #game #spill
 
Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top