Anmeldelse: HyperX Pulsefire FPS gamingmus – For en start

*Produktet sponset av HyperX*

Å beskrive en mus kan gjøre på mange forskjellige måter og når mine venner har hørt meg, ja så har latteren hengt ganske så løst. En gamingmus kan beskrives på mange måter og om man tenker litt koffert så blir det ekstra moro. For meg som gamer så tar jeg dette veldig så seriøst og tenker slettes ikke koffert når jeg beskrive en gamingmus og hvordan er. i alle fall til en viss grad da?

Er det en produsent jeg har savnet en gamingmus fra så er det HyperX. De har mange år på baken og produsert det ene kvalitetsproduktet etter det andre. Jeg har vært så heldig og fått muligheten til å stifte bekjentskap på alle disse produktene og som for meg har betydd mye. For å kunne prestere godt i gaming er det viktig at produktene man bruker er gode, brukervennlige og sist men ikke minst nøyaktige. Dette er utrolig viktig.

Da jeg fikk høre at HyperX var i gang med å produsere sin første gamingmus ble jeg i fyr og flamme. Endelig og spesielt med tanke på at jeg også er influencer av HyperX. Nå er altså deres nye gamingmus ankommet og som har fått navnet Pulsefire FPS. Da jeg åpnet esken med musen så oppdaget jeg at HyperX har lagt litt i nettopp det med presentasjonen. Automatisk gikk tankene mine til at da MÅ jo musen også være bra selv om jeg dessverre har opplevd at innpakningen har vært bra mens selve produktet har vært rævva. Heldigvis er ikke dette tilfellet med HyperX Pulsefire FPS og noe jeg egentlig også visste med den erfaringen jeg har med HyperX sine produkter.

Visste du forresten at HyperX er gamingmerket til Kingston Technology? Jepp, det er det og med Kingston sin erfaring på markedet så har de klart å bygge opp et meget sterkt gamingmerke og som har høstet mange annerkjennelser rundt omkring blant verdens gamere.

Okei, nok om det. Inn i esken lå Pulsefire FPS og skinte mot meg. Jeg gløttet fort over den og løsnet musen fra esken. La den pent og pyntelig på bordet og studerte den godt med mine ekspertøyne. For er det noe jeg er streng på så er det design og brukervennlighet når det kommer til gamingmuser. Dette er meget viktig synes jeg spesielt om man skal klare å spille godt om man spiller alene eller sammen/mot andre.

Min samboer lo godt da jeg satte meg ned for å beskrive gamingmusen fra HyperX og mente jeg fort kunne ha beskrevet noe annet. Så her er min beskrivelse av Pulsefire FPS;
«Sensuell, god å ta på, fin rund form men knapper på rett plass. Sist men ikke minst nøyaktig med god responsiv reaksjon». I følge samboeren min kunne jeg ha beskrevet noe helt annet og hvor hun selvsagt tenkte koffert.

Designet er kanskje ikke noe som skiller seg ut i forhold til andre gamingmuser og merker, men å finne opp kruttet på nytt er liten vits når designet funker så godt som det gjør. På baksiden av Pulsefire FPS sitter HyperX-logoen og skinner med skarp rød farge, på lik linje som musehjulet også gjør. På midten finner du en DPI-knapp og hvor du under spilling kan stille inn den slik du vil ha det. Med DPI mener jeg oppløsning og hvor lite du kan bevege på musen i forhold til hvor fort musepilen på skjermen beveger seg. HyperX har gitt oss muligheten til å variere fra 400 til 3200 i DPI og dette vises via en LED-indikator som sitter på DPI-knappen. Fargene det varierer mellom er gul, hvit, rød og blå.

Musehjulet er dekket av gummi og er helt fantastisk å skrolle med. Faktisk noe av det beste jeg har følt. Helt fantastisk rett og slett. På venstre side sitter to knapper og i forhold til mine fingre sitter disse to perfekt slik at jeg lett når til de under kampens hete. På en av knappene har knivknappen og en knapp som er meget viktig for meg, spesielt i spill som Battlefield 3 og Battlefield 1. Der bruker jeg kniven så ofte jeg får det til.

Under knappene på venstre side har HyperX lagt på et gummilag slik at tommelfingeren ligger godt og støtt mot siden av musen. På undersiden finnes du to store gliderflater og midt under Pulsefire FPS sitter den optiske laseren. Denne sørger for en nøyaktighet som vi gamere er fortjent til å ha. Den er så nøyaktig at jeg ikke har kjent maken. Laseren funker på stuebord, på hardplast, mye som harde musmatter og sist men ikke minst på skrivebordet mitt. Det sier litt over hvor god den optiske laseren er.

Ledningen er brukbar lang og musen har en vekt på 95G. Noen vil kanskje si at den er litt i letteste laget, men for meg passer det helt perfekt. Om du er ute et tyngre mus så er nok denne kanskje ikke noe for deg, men jeg kan garantere deg at vekten er lett å bli vant med. Den biten gikk utrolig fort.

HyperX har valgt å kalle musen for Pulsefire FPS og de tre siste bokstavene er jo forkortelse på First Person Shooter. Så da er musen kun lagd for å spille FPS-spill. Nei, jeg har brukt den når jeg har spilt spill som Cities Skylines, American Truck Simulator, Valhalla Hills og selvsagt Battlefield 4, Battlefield 1, Far Cry Primal, CS:GO hvor de fire sistnevnte er skytespill. Under alle disse spillene funket Pulsefire FPS helt perfekt og ga meg den nøyaktigheten jeg krever. Så om du ikke spiller bare skytespill, så passer denne musen deg.

Etter å ha brukt en god del timer på HyperX sin aller første gamingmus så kan jeg uten problemer anbefale deg Pulsefire FPS. Den er supernøyaktig, den ligger godt i hånden, den har knapper på rett plass og passer mange forskjellige underlag. Selv om dette tilsynelatende er en mus lik alle andre, så skjuler det seg en bra kraft og som sørger for at man kan spile helt opp i øverste klasse i e-sportmiljøet. Til å være den første gamingmusen, så har HyperX igjen bevist at de passer godt på oss gamere og fremtiden den er bare blitt enda lysere med tanke på hvilket potensiale denne produsenten har med tanke på produkter de kan lage for oss. Jeg er nok en gang imponert over HyperX og er spent på hva deres neste stikk er til oss gamere.

#spillmagasinetreview #hyperxgaming #hyperxfamily #hyperx #kingston #gamerutstyr #gaming #gamer #games #game #spill #spillutstyr #omtale #anmeldelse

2 thoughts on “Anmeldelse: HyperX Pulsefire FPS gamingmus – For en start

1. Har du en anbefaling på ei datamus hvor klikkelyden når du trykker ikke er så høy? Plages med at mikrofonen tar opp en god del av lyden av datamusa jeg har nå, som er bare en tilfeldig logitech-mus jeg låner for tida 😛