HyperX Cloud Revolver S – Gamerns viktigste våpen nummer 1


 

*Produktet sponset av HyperX*
 

Først må jeg starte med å si at jeg er en HyperX influencer og noe jeg er stolt over å være. HyperX er for det første en meget god produsent av gamingprodukter og som gjennom flere år nå har bygd opp litt av et sortiment for oss gamere.
 

Derfor er det en glede å kunne presentere HyperX sin siste godbit, nemlig det flunkende nye gamingheadsetet Cloud Revolver S med 7.1 lyd. Først så tror du sikkert at det jeg kun skriver er basert på mine erfaringer. Der tar du feil. For jeg har hatt flere som har vært innom og som har fått prøvd headsetet og gjennom deres og mine erfaringer vil du nå få vite litt mer om dette nye Cloud Revolver S.
 


 

Erfaringene mine med HyperX er som du sikkert skjønner gode og har mange herlige opplevelser med både headset, muser, tastatur, SSDer, RAM og musmatter. I det siste året har HyperX virkelig stått på og pøst ut med det ene kvalitetsproduktet etter det andre. Tilbakemeldingene fra pressen og gamerne har vært bra og salget har økt jevnt og trutt.
 

Mitt forrige headset var Cloud Revolver og som har blitt flittig brukt helt siden det dukket opp i fjor. Nå har dette fått sin storebror og som den siste tiden har fått kjørt seg godt både i spill, musikk og sist men ikke minst film.
 

Hva er så forskjellen mellom Cloud Revolver og Cloud Revolver S. Når det kommer til design så er ikke forskjellen så stor. Utformingen av Revolver er nesten helt snorlik Revolver S. Kun logoen på øreklokkene som er litt annerledes. Det vil si, på Revolver er logoen rød og på Revolver S er logoen hvit.
 


 

Videre er bøylen på Revolver S like behagelig å ha på hodet som Revolver. Forsterkningene er de samme med aluminiumsbøyler som sørger for at headsetet tåler en støyt om uhellet skulle være ute. Bøylen er akkurat passe harde slik at headsetet ikke presser rundt hodet slik noen headset kan gjøre og hvor passformen tilpasses perfekt etter hodets form.
 


 

Øreklokkene er store og inneholder et skum som former seg etter hodet og ørene dine. Dette gjør at du kan sitte time etter time med headsetet tredd nedover hodet ditt. Nå er det bare å lene seg bakover og kose seg med mange timer med gaming. Faktisk har jeg hatt på Revolver S i over 8 timer i strekk uten at jeg har følt behov for å ta av meg headsetet. Når jeg oppdaget at tiden nærmet seg tre på natten så måtte jeg gi meg. En gammel mann som meg har jo ikke godt av å være så sent opp?
 


 

Okei, nå har jeg tatt for meg det grunnleggende når det kommer til designet, men det er en ting som jeg bare må nevne og som sørger for den ultimate gode lyden og det er lydkortet som sitter på ledningen. Det er her magien skjer og hvor du får oppleve et lydbilde som er helt perfekt om du skal bruke headsetet til å se film, høre på musikk eller spille spill. Gjennom lydkortet kan du selv bestemme om lyden skal være i Dolby surround eller ikke. Det vil si på lydkortet sitter en knapp for Dolby lyd men du kan også stille lydvolumet opp eller ned, slå av og på mikrofonen samt sensitiviteten på mikrofonen. Som om ikke det er nok, så sitter en bryter på høyre side av lydkortet og her ligger tre innstilte lydgjengivelser. For å si det slik, lyden er meget god og gir et helt nøyaktig lydbilde spesielt i spill og da tenker jeg på spill som Counter-Strike: Global Offensive, Far Cry Primal, Battlefield 1 og Forza Horizon 3 bare for å nevne noen.
 


 

Er det noe som er viktig for meg så er det lydbildet i spill. I spill som Far Cry Primal så må lydbildet være korrekt. Her får du masse lyder servert som perler på en snor fra f.eks. ville dyr, fiender eller andre ting som lager lyd. I Far Cry Primal oppholder du deg i alt fra jungler, grotter, innsjøer eller store åpne sletter hvor det skjuler seg dyr i alle slags størrelser og de er ikke nådige med deg. Her gjelder det å ha øyne i nakken noe vi ikke har, men med Revolver S så føles det nesten slik ut. Lydbildet gjengir alt i spillet helt nøyaktig og det gir meg en stor fordel for nå vet jeg hvor jeg kan angripe uten nærmest å bli oppdaget. Rett og slett vidunderlig er det. I spill som Battlefield 1 føler jeg akkurat det samme med bruk av Revolver S. Lyden er så godt gjengitt at jeg hele tiden vet hvor mine allierte eller og sist men ikke minst hvor fiendene befinner seg. Med dette headsetet har jeg allerede alliert meg med et viktig og sikkert våpen som funker godt ovenfor mine fiender.
 

Nevnte innledningsvis at denne teksten ikke kun er basert på mine opplevelser med Cloud Revolver S fra HyperX, men også mine venners. For gjennom den tiden jeg har brukt dette headsetet har flere av mine venner vært innom og de har selvsagt fått sjansen til å spille på gamerPCen min og da også med dette headsetet. De har også vært fulle av lovord og sagt at dette skal de skaffe seg. I tillegg har de skrytt godt av lyden og hvor behagelig det er å ha på.
 


 

Selv om jeg nå er i syvende himmel med tanke på Cloud Revolver S fra HyperX så har jeg et lite ankepunkt og det er bassen. Jeg elsker bass og kan i grunnen ikke få nok av denne grumme lyden. Så da skjønner du sikkert hvor jeg vil hen. Ja, jeg kunne mer enn gjerne ha tenkt meg enda litt dypere bass i headsetet. Med det ville jeg ha virkelig ha fått i pose og sekk med dette headsetet. Det er en låt som virkelig får satt lydenheter på prøve når det kommer til bass og det er denneLåten har såpass dyp bass at du hører fort om lydenheten takler lyden som pøses ut eller ikke. Her har mangt et headset i alle fall måtte gi tapt, men hvor Revolver S klarte seg sånn noenlunde. Selv om bassen ikke betyr alt her i verden, så betyr den ganske mye for meg.

Så var jeg kommet frem til konklusjonen. Først må jeg si at HyperX nok en gang har kommet med et godt produkt for oss gamere. Cloud Revolver S har i alle fall gitt meg mang en god gamerstund med godt lydbilde og behagelig i bruk. Med dette headsetet i tillegg til resten av Cloud-serien så har HyperX befestet seg godt på markedet med deres siste skudd på stammen, nemlig Cloud Revolver S. Både jeg og mine venner er helt enige i at dette headsetet holder mål og som du selvsagt også kan bruke om du spiller på Xbox One, Playstation 4 eller Nintendo Switch. Nok en gang, godt jobbet HyperX.
 


 

Om du vil vite mer om Cloud Revolver S så ta deg en tur innom deres nettside.
 

w-0gzyLXUvo
 

#hyperxgaming #hyperxfamily #hyperx #gaming #gamer #games #game #spill #headset #gamingutstyr

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top