Speedlink Strike NX Gamepad – trådløs gaming glede

*Reklame*
 

Speedlink har mange år på baken som produsent av gamingutstyr. Selv om mange i Norge ikke helt kjenner til denne tyske produsenten så mener jeg det nå er på høy tid og spesielt med tanke på de gode kvalitetssterke produktene de sender ut på markedet for oss gamere.
 

Gaming er for meg veldig viktig og som gjør at jeg inn imellom kan gå inn i min egen lille boble og kose meg med det spillverden har å by på. Å spille på PCen er noe jeg setter stor pris på, men jeg har også en aktiv gamerfamilie som gjerne vil sette kloa i PCen min og spille litt når anledningen byr seg.
 

I den siste tiden har jeg vært så heldig å kunne teste ut et helt nytt produkt fra Speedlink. Som du sikkert vet så er jeg mest fan av å spille spill med mus og tastatur, men inn i mellom så finner jeg frem gamepaden og da går det spesielt i bilspill.
 


 

Her hos meg er det nå Euro Truck Simulator 2 og American Truck Simulator som gjelder og da er det ikke kun meg, men også dama mi og mine stebarn som spiller disse spillene. Da brukes gamepaden til sin fulle.
 

Tidligere kjørte jeg Euro Truck Simulator 2 og American Simulator med mus og tastatur, men etter at jeg fikk smaken på gamepad så har jeg kun brukt det. Da jeg fikk høre at den tyske produsenten hadde lansert en helt ny gamepad var jeg ikke sen om å høre om jeg kunne få teste og det fikk jeg.
 

Det unike med Strike NX gamepad er at den er trådløs og som gjør at jeg slipper å måtte passe ledningen som snurrer seg i alle mulige vinkler. Dette er veldig befriende selv om jeg i grunnen er mest fan av gamingutstyr med tråd.
 


 

Strike NX gamepad ser lik mange av de andre merkene og skiller seg ikke nevneverdig ut. Speedlink har ikke brukt så mye tid på å finne opp kruttet på nytt, men det gjør slettes ingenting. For designet på Strike NX funker helt fint og gjør at jeg har full kontroll på spillingen min. Knappene sitter på rett plass sammen med de analoge stickene.  Knappene til høyre er dekket med et gummibelegg sammen som de analoge stickene. Det vil si du får godt «grep» på disse under spillingen.
 

Midt på gamepaden sitter modusknappen hvor du kan bytte mellom om du spiller nye eller gamle PCspill. Som «gammel» gamer funket dette helt fantastisk og hvor byttet mellom skjedde helt smertefritt og ga meg den styringen jeg ville. Jeg prøvde alt fra nye til gamle spill og det gikk uten problemer.
 

Selv om det kan se ut som om det er kun jeg som har brukt Strike NX wireless gamepad, så er det ikke det. Dama mi har også vært veldig aktiv med gamepaden og hun har blitt veldig glad i den og bruker den når anledningen byr seg. Hun spiller en del Euro Truck Simulator 2 og koser seg godt med det. At denne gamepaden er trådløs sier hun er veldig bra og gjør at hun får mer frihet med tanke på hvordan hun kan sitte uten å ha en ledning som kveiler seg i alle retninger. Hun er også godt fornøyd med designet som gjør at gamepaden ligger godt i hånden.
 


 

Av spill som er spilt så er det som du har fått med deg Euro Truck Simulator 2, American Truck Simulator, Forza Horizon 3 og sist men ikke minst Roblox. Mine herlige stebarn har spilt en god del Roblox med mine barn og de synes gamepaden funker meget godt.
 

Trådløst gir deg mer frihet og som gjør at du kan bevege deg litt mer i forhold til om gamepaden hadde vært tilkoblet med ledning. En annen ting jeg må skryte av er hvor lang batteritid det er i den. Vi har nå spilt over åtte timer og har ennå ikke ladet den opp. Når jeg går inn på nettsiden til Speedlink så ser jeg at batteritiden skal ligge på rundt åtte timer.
 

Knappene har perfekt motstand og man slipper å trykke seg i hjel for å få dem til å funke. Spesielt de knappene som sitter på fremsiden av gamepaden. På enkelte gamepads har jeg opplevd at disse har vært harde å trykke inn og det har gjort at jeg har blitt sliten i pekefingrene. Selv om gamepaden er trådløs, så reagerer den momentant. Det gjør at jeg ikke trenger å være redd for at ting skal gå rett til helvete. For i Forza Horizon 3 så går ting veeeldig fort og da bør gamepaden funke momentant fra jeg trykker til det skjer noe på skjermen. 
 


 

Selv om alt virker som fryd og gammen så har jeg et par ting jeg kunne ønske med var litt annerledes og det er lengden på ladeledningen. Den kunne ha vært litt lengre. Så det endte med at jeg fant frem en annen og lengre ledning som jeg lader min Sony Xperia X mobiltelefon med. En annen ting som kunne ha vært bedre er ristingen i den. Her er den svakere enn min tidligere MadCatz gamepad. Dette er greit å ha synes jeg spesielt når jeg f.eks. beveger meg litt utafor veibanen i spill som Euro Truck Simulator 2 og American Truck Simulator.
 

Foruten disse to tingene så er jeg, dama mi, mine stebarn og barn veldig fornøyde med Strike NX wireless gamepad. Den har akkurat de kvaliteter jeg ønsker en gamepad skal ha. Den responderer momentant, den er god å holde i og den sørger for at jeg kan heve meg i spill. Her har Speedlink gjort en god jobb. En annen ting, visste du at denne gamepaden koster fra rundt 250 kroner og det er søren meg billig i forhold til hva du får for pengene. Om du er på utkikk etter en ny gamepad, så kjøp Speedlink sin Strike NX wireless. Det er jeg bra sikker på at du ikke vil angre et sekund på.
 

Ønsker du mer info om dette produktet, så finner du det inn på nettsiden til Speedlink.
 

Når du spiller, bruker du gamepad eller er det kun tastatur og mus som gjelder. Om du bruker gamepad, hvilket merke har du?
 


 

#speedlink #strikenxgamepad #gamingutstyr #gaming #gamer #game #games #spill #test #omtale #anmeldelse #gamepad #trådløs

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Speedlink Strike NX Gamepad – trådløs gaming glede

  1. Åssen er denne spaka på størrelse?? Har hatt en type logitech tråløs, men syns den var alt for stor og klompete å holde i

  2. Bjellvaag: Størrelsen passer de med mindre ender og for meg passer den perfekt og ligger svært godt i hånden. Så den er ikke noe klumpete å holde nei og i tillegg er den veldig responsiv 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top