I den trådløse verden med Speedlink Fortus

*Reklame*
 

Å lage gamingmuser som ikke ser lik ut i forhold til andre merker er pokkers umulig. Finne opp kruttet på nytt er også vanskelig i en verden hvor tusenvis av utviklere prøver på det samme. Speedlink har opp igjennom årenes løp vært en stor bidragsyter når det kommer til nye impulser i produktsammenheng. Selskapet har gang på gang overbevist meg at de har kunnskaper om å lage gode gamingprodukter til oss som spiller spill.
 

Er det noe jeg liker så er det å teste nye produkter. Er det noe jeg ikke har vært helt fan av så er det trådløse produkter, men etter å ha testet ut denne nye gamingmusen fra Speedlink som har fått navnet Fortus så har pipen fått en annen låt. Okei da sjø, for ikke så lenge siden testet jeg ut en trådløs Strike NX Gamepad og denne overrasket meg en god del.
 


 

Som jeg skrev innledningsvis så kan man ikke finne opp kruttet på nytt og det kan jeg med hånden på hjertet si at ikke Speedlink har gjort med Fortus, men det jeg kan si er at de har lagd et godt produkt som for meg har blitt brukt i alle sammenhenger.
 

Designmessig så ser Fortus veldig stilig ut. Den har også en passform som gjør at den ligger meget godt i hånden min. Herlig rødfarge omkranser Fortus og på venstre side sitter to knapper som kan programmeres til det du måtte ønske. Jeg har blant annet knivknappen på den nærmeste i spill som Battlefield 1. Denne knappen er veldig hendig og som gjør at man lett får frem kniven i en presset situasjon.
 


 

Videre har Speedlink designet en «hvilearm» på venstre side slik at tommelfingeren får hvilt seg under bruk. På høyre side finner du hvileskuldre for ringfinger og lillefinger. Dette er også veldig behagelig synes jeg.
 

Musehjulet som sitter helt frem på musen er dekket med gummi noe som gjør at du lett får skrollet med det. I tillegg finner du en DPI-knapp hvor du kan variere mellom fire forskjellige DPI-innstillinger hvor maks er 2400. Viktig å kunne stille DPI-en mens man spiller om det er strategiske spill eller skytespill. Selv bruker jeg å hoppe litt i mellom DPI-innstillingene når jeg spiller og det i spill som Battlefield 1. Når jeg kjører stridsvogn eller andre kjøretøy føler jeg at DPI-en må litt ned. Det samme når jeg spiller sniper. Da må DPI-en litt ned. Ellers så spiller jeg faktisk med forholdsvis høy DPI og ligger på mellom 1600 og 1800 i DPI.
 


 

På undersiden sitter en bryter. Denne bryteren setter du enten på ON eller OFF. Da kan du velge diverse pulserende lys i musens logo samt på nedre del av Fortus-musen. Dette er veldig stilig å se på. Av batteri krever Fortus to stk AAA og selv om jeg har brukt den mye til jobb og sist men ikke minst til spilling så har jeg ennå ikke byttet batteriene. Det sier litt over hvor grådig den er på batteriene.
 

Du vil sikkert tenke at gamingmusen da blir tung med at det plugges inn to batterier, men det blir den ikke. Fortus har en vekt som mer eller mindre er lik de andre uten batterier.
 


 

Så var det den trådløse biten og hvordan den funker i forhold responsen den gir i spillene jeg spiller. Her har jeg ikke en eneste gang opplevd lagg eller problemer med at jeg ikke har fått frem mine «ordrer». Fortus fra Speedlink reagerer momentant på det jeg foretar meg noe jeg synes er helt fantastisk. I spill som Battlefield 1, Far Cry Primal, Cities Skylines, Euro Truck Simulator 2 og American Truck Simulator så funker Fortus godt. Selv dama mi og mine stebarn synes den funker godt. Da kan jeg ikke annet enn å være fornøyd. Den trådløse delen er altså bra og som gjør at min skepsis til trådløse produkter gjøres til skamme. Er nå veldig spent på hva den trådløse fremtiden bringer meg i forhold til det Speedlink serverer og slik det ser ut nå så har jeg mye å glede meg til.
 

Selv om alt virker som å være gull og grønne skoger, så er det en liten ting som kanskje bør nevnes og det er at jeg inn i mellom sliter litt med å få kontakt mellom musen og USB-mottakeren. Så det jeg må gjøre er å dra ut og putte inn mottakeren. Når det er gjort, så kobles Fortus seg opp imot gamerPCen min. Om dette gjelder kun for min Fortus-mus eller at det gjelder de andre vet jeg ikke noe om, men synes at dette burde ha vært unngått.
 


 

For å konkludere det hele så er jeg godt fornøyd med Fortus trådløse gamingmus fra Speedlink. Den har et godt design, den responderer bra og sørger for at jeg hele tiden er på hugget. Batteritiden er også veldig god og har ennå ikke selv etter flere dager med 8 timers jobbing, og en del timer gaming ennå ikke byttet batteriene i den. Det sier litt over hvor gjerrig den er med tanke på batteriforbruket. Jeg er godt fornøyd med Speedlink Fortus og anbefaler dere andre som er ute etter en god trådløs gamingmus. Den er verdt pengene så uten tvil.
 

Om du vil ha mer info om Fortus så gå inn på nettsiden til Speedlink.
 


 

#speedlink #fortus #gamingmus #gamingutstyr #spill #gamer #gaming #games #game #omtale #anmeldelse

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “I den trådløse verden med Speedlink Fortus

  1. Så ikke så gæli ut den, da!
    Kommer youtuben din tilbake? Savner å glo igjennom cities skylines og ATS-videoene dine!
    Kim

  2. Kim: Vi får se 🙂 ikke umulig at kanalen kommer tilbake Kim.:) I alle fall, nå så har jeg liten tid til å holde på med den og har kun gjort den utilgjengelig 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top