Diggbare Forza Motorsport 7

*Reklame*
 

Turn 10 er konger når det kommer til bilspill. De har gjennom deres meget populære bilspillserie Forza Motorsport virkelig befestet seg som en stor aktør innen bilspillsjangeren. Turn 10 har betydd mye for denne sjangeren og hvor jeg gang på gang har blitt fanget inn i deres nett med god, spennende og intens underholdning. Bilspill for meg er stort og jeg elsker sjangeren.
 

Microsoft har Forza og Sony har Gran Turismo og disse to kamphanene har kjempet hardt for å være den beste. Personlig liker jeg best Forza-serien og litt på bakgrunn av at jeg kan spille Forza-serien på PC. For bunn og i grunn er jeg en PC-spiller og liker best å spille på min dyrebare PC.
 

Vet ikke hvor mange timer jeg har med Forza-serien, men det er mange og for hver gang et nytt spill annonseres jubler jeg. Nå er altså Forza Motorsport 7 ute og jeg har den siste tiden fått mulighet til å spille dette heftige bilspillet.
 


 

Allerede fra introen av ser du at dette kommer til å bli bra. Herlige vibes, fet grafikk og sykt herlige biler sørger for at jeg kommer i god stemning. Turn 10 gjør alt for å få meg hekta og innbitt på å spille, noe de så til de grader klarer. Det oser kvalitet.
 

Er det noe jeg elsker så er det simulatorspill og det kan man trygt si at Forza Motorsport-serien er. Her gjelder det å lære seg bilene å kjenne fra første sekund og sist men ikke minst lære seg de mange banene som er med. Klarer du dette i tillegg er nøye med hvilke innstillinger bilene skal ha så er mye gjort for at du skal lykkes som racerbilkjører.
 

Hva er det som gjør at Forza Motorsport-spillene slår så godt an blant racingspillentusiastene? For det første så har Turn 10 lagt lista høy når det kommer til variasjon i spillene sine. For det andre er kjørefølelsene så til de grader godt gjennomført noe som gjør at du kjenner de forskjellige bilenes temperament og kjøreegenskaper.
 


 

Gjennom et godt samarbeid med de forskjellige bilmerkene har Turn 10 utviklet en spillserie som virkelig gir deg følelsene av å kjøre superbiler, buggybiler, trekkvogner pluss masse andre forskjellige biltyper. Kjøreegenskapene til de forskjellige merkene betyr enormt mye og som gjør at spillserien så til de grader kan settes inn i simulatorsjangeren.
 

Kjører du som om du har sett mannen med ljåen og ikke enser at rett frem kommer en skarp kurve, så kan du banne på at du etter hvert mister styringen på bilen og hvor det bærer rett inn i et rekkverk, fjellvegg eller i en av konkurrentene dine mens bitene flakser til alle kanter. Simulatordelen sørger for at g-kreftene jobber mot deg og at du hele tiden må være på hugget og styre etter bilens bevegelser på banen.
 

Som om ikke det er vanskelig nok i perioder så har Turn 10 også kostet på et skikkelig værsystem. Dette gjør at kraftige regnskyll plutselig kan inntreffe og da blir veien såpeglatt om du ikke har dekk som egner seg til kjøringen. Da gjelder å kjøre varsomt, men også tilpasse kjøringen slik at man vinner over konkurrentene.
 


 

Selv om Forza Motorsport-serien er i simulatorens verden så er det en ting jeg alltid har savnet og det er ødeleggelser på bilene man kjører. Et spill jeg har spilt mye er Grid Autorsport og om du er så uheldig der og havner inn i rekkverket, så kan det få katastrofale følger for bilen din. Massive ødeleggelser sørger for at kjøreegenskapene ikke blir optimale og hvor man faktisk i verste fall må kaste inn håndkleet og må gi seg. I tillegg vises det meget godt på bilene man kjører i Grid Autosport at du har vært og hilst på rekkverket. Det hender inn i mellom at bilene ikke er til å kjenne igjen. Dette skjer ikke i f.eks. Forza Motorsport 7. Om du er uheldig å kjøre hardt inn i en bergvegg så ser man bare glassene på bilene er knust og at det er mindre skavanker på bilens utseende. Her kunne Turn 10 tatt steget og sørget for en bedre skademotor spesielt på det som har med utseende på bilene. Det er ikke bare jeg som savner dette, men mange. Håper at utvikleren etter hvert sørger for at man med det blotte øyet ser skadene på bilene om man kjøre som en gal og kræsjer i alt som dukker opp på veien.
 

En annen ting som jeg ikke synes er helt bra i Forza Motorsport 7 er flerspillerdelen. Her kan man virkelig kjøre som en gal og ødelegge for andre uten at man blir straffet for det. Du kan vinne mye om du er frekk og skviser andre bort i fra deg eller hvor du presser på bare for å få det beste sporet. Ikke bra og her kunne man ha gjort som i Grid Autosport at man får straff om man f.eks. kjører snarveier og ikke følger veien. En snarvei kan utgjøre tap eller vinn. En annen ting, større skader på bilene burde det også være i flerspillerdelen slik at det ikke lønner seg å kjøre røft.
 


 

Nå når jeg har skrevet litt om det negative, så har spillet mange positive sider og som gjør at jeg liker det godt. Gjennom pokaler og kreditt så tjener du deg frem til nye biler og som igjen gjør at du kan delta i nye race og klasser. Dette systemet er veldig godt bygd opp og funker som en drøm. En annen ting som du får tilgang til om du kjører godt er «loot-kasser». Dette er bonuser du kan benytte deg av og som igjen gir deg ekstra gevinst i form av mer kredit. Nye biler vinnes og erobres og nye baner låses opp. Her funker balansen svært godt i spillet og som gjør at man får følelsen av å måtte kjempe for å vinne, men likeledes er det ikke for vanskelig slik det er oppnåelig igjen.
 

Alt i alt er Forza Motorsport 7 et herlig spill som jeg uten å blunke vil anbefale alle kjøregale gamere. Det er har sin sjarm og hvor jeg tiltrekkes av et variert, good looking og innholdsrik spill. Turn 10 har gjort det igjen og gir oss et fett spill med godt værsystem, god balanse mellom lett, vanskelig og supervanskelig. Du vet om du ikke er god nok til kjøringen og når du må trene for å komme deg opp i klassene. Du vet når du har klart en god kurve og skyter fremover som en rakett før de andre og du vet når du bare må legge inn håndkleet og starte all over again. Alt dette gjør at Forza Motorsport 7 er og blir et knakenes godt spill som anbefales alle og enhver bilspillelskere. Om jeg skulle ha kastet en trening for spillet så ville jeg nok ha gitt det en femmer og hvor det fortsatt er mulig for Turn 10 å strekke seg litt for å nå tak i terningkast seks. I alle fall, et herlig bilspill er det.
 


 

*Jeg har spilt Forza Motorsport 7 på PC og det flyter godt*
 

Liker du bilspill og hva er ditt favorittbilspill for tiden? Hvilken plattform spiller du spillene dine på?
 

QITXLdS3eW0

#forzamotorsport7 #turn10 #microsoft #bilspill #spill #gamer #gaming #games #game 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top