Råkule HyperX Alloy Elite spilltastatur

*Reklame*​

*HyperX influencer*
 

HyperX er en aktør som virkelig har vokst å bli stor i verdenssammenheng blant spillere. Kingston Technology har gjennom flere år bygget opp skikkelig rundt deres gamingmerke HyperX og i fjor lanserte de nye produkter på løpende bånd. Det ene kvalitetssterke produktet etter det andre kom spradende ut av produksjonshallene til HyperX vel vitende at de ville få gode kritikker av spillere verden rundt.
 

I år har HyperX satset enda mer og har lansert en rekke spennende produkter både i form av tastaturer, headset og gamingmus. Det ser ut til at Kingston med HyperX virkelig har kommet i siget noe vi forbrukere kan være glade over. Etter det jeg har hørt vil HyperX komme med veldig mye spennende i 2018 og at vi bare har sett toppen av isfjellet over hva vi kan glede oss over fra denne kanten.
 

Nå har jeg hatt det nye HyperX Alloy Elite i hendene og fått både spilt og skrevet med dette herlige tastaturet en god stund. Å si at jeg ikke nyter bruken er som å banne de mest groteske nordnorske glosene i kirka. Alloy Elite er i tro stil med Alloy bortsett fra at dette har mye flere egenskapet enn det Alloy hadde.
 


 

Jeg kan innrømme at jeg liker litt bling bling når det kommer til spillutstyr. Jo flere muligheter og egenskapet utstyret har jo bedre er det. Det er nettopp her HyperX også glitrer til med sitt Alloy Elite hvor man får mer av det gode og som igjen gjør tastaturet til noe spesielt og unikt.
 

Innpakningen og utseende er ikke å legge under en stol at det ser likt ut som mange andre spilltastatur og her har ikke HyperX funnet opp kruttet på nytt igjen. De har heller satset på å lage sin egen vri og det har de klart på en god måte. For selv om merkene ser helt like ut så er det små variasjoner som skiller merke for merke.
 

Designet for meg betyr mye og for å være helt ærlig har HyperX Alloy pr. i dag det beste designet både når det kommer til look og sist men ikke minst brukergrensesnitt. Tastaturet benytter seg av Cherry MX-røde brytere og sørger for en optimal sensitivitet som funker godt i alle sammenhenger om man spiller eller skriver så tastene skvetter til alle kanter.
 


 

Som du sikkert da skjønner så er det igjen snakk om et mekanisk tastatur og det kjenner du fort om du prøver å løfte Alloy Elite. Gubben Noa så tungt. Et av de tyngste tastaturene jeg har kjent og litt av et slagvåpen om man skal finne på å bruke det som det. Når et gamingprodukt er tungt så sier det litt om kvaliteten. For her har ikke HyperX spart på noe og om jeg skal tro rett så skal det en god del til før at du klarer å ødelegge dette tastaturet med vanlig bruk.
 

Når det kommer til bling bling så har HyperX utstyrt Alloy Elite med 18 LED lys bar og som sørger for den klareste rødfargen du kan tenke deg. Med diverse lysfunksjoner så får du det du trenger og litt til. Her finnes alt fra pulserende lys, ghost-funksjon, bølgende lys til statisk sterk klart lys. Alt etter hvilket humør du er i. På dataparty lyser tastaturet opp godt og det skal søren meg godt gjøres om du ikke ser det blant de andre tastaturene som er der.
 

Videre har HyperX-gjengen puttet inn en egen Game Mode, anti-ghosting og N-Key rollover funksjoner som gjør dette til et high end e-sport-tastatur. Helt fantastisk sensitivitet sørger for at spillingen min går som en lek om jeg spiller spill som Battlefield 1, Call of Duty: WWII, Destiny 2 eller Cities Skylines. I alle spill så funker tastaturet helt perfekt og gir meg alt det jeg trenger av støtte fra et produkt som dette.
 


 

Øverst på venstre side av tastaturet finner du knapper for lysinnstillinger og øverst på høyre side finner du medieknappene pluss et hjul som styrer volumet opp og ned. På ca. midten bak på tastaturet finner du en USB-inngang for headset, gamingmus, minnepenne eller hva det måtte være du trenger å koble til.
 

En annen ting jeg digger er en skikkelig håndleddstøtte og endelig kommer HyperX med det. Selv om det enkle ofte er det beste, så vil jeg tørre å påstå at en håndleddstøtte er noe som bør være på alle tastaturer og spesielt med tanke på at den virkelig støtter opp om håndleddene. Håndleddstøtten på Alloy Elite har et gummilag som gjør at hånden ligger godt plantet ned på den. Den føles ikke like billig ut som de som kommer i ren plast. Selvsagt kan du enkelt og greit ta av håndleddsstøtten og slik blir det litt opp til hver enkelt om man vil bruke den eller ikke.
 

Sammen med tastaturet har HyperX (som ved Alloy) sendt med ekstra taster og i dette følger tastene «A,S,D,W, 1,2,3,4» med metallook. Tasteutseende gjør at man lett fanger opp disse viktige gamertastene.
 


 

Etter å ha vært vitne til denne lekkerbisken av et tastatur fra HyperX så er jeg råfornøyd. Kjenner jeg meg rett kommer dette til å bli godt brukt både av meg, kjæresten min og barna. For meg håper jeg det blir en god del spilling av det herlige Call of Duty: WWII, Destiny 2 og sist men ikke minst Battlefield 1 som nylig har fått nytt innhold. Selv om det kommer til å bli en del spilling så setter jeg også stor pris på tastaturet når jeg skriver tekster på det. For meg er et gamingtastatur viktig både til gaming og til annet bruk. I alle fall, HyperX har klart mesterstykket igjen og kommer her med et knakende godt tastatur som oser av kvalitet. Nå vil jeg anbefale deg dette og se om du klarer å heve deg enda noen hakk oppover i spillingen din med dette heftige våpenet av et tastatur. Good luck!
 


 

Vil du vite mer om HyperX Alloy Elite så klikk deg inn på deres nettside.
 

Har du hørt om HyperX før og visste du at det er Kingston Technology som eier merket? Hvilket tastatur bruker du når du spiller?
 

ikhN_DykvQs

#hyperxalloyelite #hyperx #spilltastatur #spillutstyr #gaming #gamer #game #spill Spilling #games #kingstontechnology #tastatur #keyboard

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top