Lite men kraftfullt – Logitech MX Sound!


 

*Reklame*
 

Er det noe som betyr mye for meg så er det å kunne høre på musikk, spille høy lyd når jeg spiller spill eller rett og slett la basse dundre mens en heftig film skinner som best på skjermen. Lyd er en viktig del av livet og det er ikke bare meg som verdsetter god lyd.
 

En produsent som virkelig har vært en viktig bidragsyter til god lyd er uten tvil Logitech og med deres produkter har vi fått nyte all den underholdningen vi kan drømme om.
 


 

Opp igjennom årene har jeg fått anledning til å ta i bruk det ene lydanlegget etter det andre. Flere har kommet fra Logitech og som har vært med både med høytalersystem og gamingheadset. Nå er det et lite lydsystem jeg har fått lov til å ta i nærmere øyesyn og fått prøvd meg på.
 

Å teste ut små lydsystemer er like spennende som å teste ut de store og spesielt med tanke på at de små faktisk også kan kicke en del det tross størrelsen. For er det noe dette lydsystemet har imot seg så er det nettopp størrelsen.
 


 

Logitech MX Sound er et lydsystem som består av to høytalere og disse kan kobles til alle lydenheter om det er PCer, konsoller, Tver eller hva det måtte være. Her er det nær sagt kun fantasien som stopper.
 

Designet appellerer godt og hvor høytalerne passer godt inn om det er på kjøkkenet, badet, soverommet, datarommet eller på selve stua til mor. Kun et par kabler (blant annet 3.5mm jack) som kobles til og vips er du i gang.
 


 

Det aller beste med MX Sound er uten tvil muligheten til å koble til lydsystemet med Bluetooth og det helt sømløst. Det er så herlig og befriende noe som gjør at du enkelt kan høre det som da finnes på mobilen og nettbrettet. Gjett om Spotify har fått kjørt seg her og det funker helt rått. En annen ting som definitivt må nevnes er rekkevidden MX Sound har når du er tilkoblet med Bluetooth.
 

Her jeg bor er det fire etasjer. Det vil si et «loft» med soverom, stua, gangen og til slutt kjelleren. Uansett hvor i huset jeg befant meg så spilte anlegget musikken min fra Spotify. Kun når jeg beveget meg helt i ytterenden av huset nede i kjelleren, tre etasjer under at lyden hakket litt. Det sier litt over hvor sensitivt anlegget er i Bluetoothmodus.
 


 

Så til den biten som virkelig betyr aller mest og det er lydkvaliteten. Den er mer viktig enn noen gang spesielt med tanke på alt som kan høres på av spill, musikk og film. Som tidligere DJ er jeg opptatt av dette. Hele lydbildet er viktig. Da tenker jeg på bass, mellomtone og sist men ikke minst diskant. I MX Sound fra Logitech kunne det ha vært litt mer bass. Litt mer trøkk hadde ikke vært å forakte, men når det er sagt, så er det slettes ikke noe problem å spille for hele nabolaget uten at høytalerne vrenger seg. Mellomtonen er godt balansert sammen med diskanten og som sørger for at lydbildet er godt selv om bassen kunne ha vært litt mer fremtredende.
 

Å styre lydnivået på høytalerne selv gjøres lett med en enkel touch på de opplyste knappene på fremsiden av den ene høytaleren. Bevegelsessensor sørger for at lysene kommer på og da er det bare å stille lydvolumet opp eller ned. Gjennom Bluetooth-knappen kan du koble til nye enheter og som gjør at du kan utvide bruksområdet enda mer.
 


 

Med et enormt stort bruksområde spesielt om du har tilgang til strøm så kan disse spice opp underholdningen. Jeg har brukt MX Sound til både gaming, film og sist men ikke minst musikk fra både kjæresten og min sin Spotifyliste. Det funker fjell. Et system som passer inn uansett i hvilket rom du har tenkt å pryde opp med litt ekstra lyd. Kun litt mer bass så hadde jeg vært i himmelen, men utenom det så kan jeg ikke annet enn å skryte av MX Sound som funker godt i alle anledninger og er mer enn nok kraftfull.
 

Prisen på høytalerne er satt til 1099,- på Logitech sin egen nettside hvor du også finner litt mer info om lydsystemet.
 

Hvor mye betyr god lyd for deg? 
 

yZvsnqXmXEU

#logitech #mxsound #lyd #test #review #anmeldelse #høytaler #gaming #gamer #games #game #spill

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top