Trådløs glede med HyperX Cloud Flight til PC og PS4

Reklame | Kingston / HyperX


 

Uten å høre altfor patriotisk så er jeg i syvende himmel akkurat nå. Endelig har det skjedd og tenk at det er HyperX som står bak. Et gamingbrand som jeg er blitt utrolig glad i på mange måter og som gang på gang har hevet mine spillopplevelser med sitt mangfold av produkter.
 

Som mange av dere vet så har jeg vært i gamingmiljøet i en mannsalder og har gjennom utrolig mange år fått gleden av å være en del av dette fantastiske universet. Gjennom å være gamer har jeg også fått mulighet til å teste de utroligste av produkter og på god og vondt opplevd mye forskjellig. Er det ett brand som har utmerket seg og kommet som en storm så er det HyperX hvor det er Kingston som står bak.
 


 

Nå har altså gjengen bak HyperX endelig lansert et helt nytt headset og denne gangen er det trådløst. Jeg har opp igjennom årene testet mange trådløse headset og det fra brands blant annet som Logitech, Astro og CM Storm (Cooler Master). Flere har utmerket seg og gitt meg nærmest ståpels over deres kvalitet og egenskaper.
 

HyperX sitt nye trådløse headset har fått navnet Cloud Flight. Det er bare å merke seg navnet en gang for alle. Headsetet har potensiale til å nå langt og jeg er hekta så til de grader nå. Før var jeg ikke så glad i trådløse produkter, men etter hvert som tiden har gått så har jeg fått en annen mening på det feltet. For med trådløshet får man også mer bevegelsesfrihet. Dette er godt og spesielt med tanke på at man slipper å tenke på ledningen til enhver tid befinner seg. Man slipper å være redd for å kjøre over ledningen med gamerstolen eller å hekte den fast i alt mulig rart på datarommet og ved siden av datamaskinen.
 


 

Skepsisen min til trådløse produkter har alltid vært batteritiden og det er her HyperX med Cloud Flight briljerer på sitt beste. For med over 30 timer spilletid så kan jeg ikke annet enn å si meg mektig imponert. 30 timer spilling før headsetet må lades er stort og noe jeg ikke har opplevd før.
 

Designmessig så skiller ikke headsetet seg så altfor mye ut i forhold til headset fra andre brands eller andre fra HyperX selv. Øreklokkene er lagd av et stoff som former seg etter ørene og som gjør at det er veldig behagelig å ha på om det er for en liten stund eller time etter time. I tillegg er bøylen også helt perfekt formet slik at det ligger godt oppe på hodet og klemmer ikke i det hele tatt på ørene. Øreklokkene skjermer også litt for støy utenfor slik at du blir mer fokusert med det som skjer om du spiller, ser film eller hører på musikk. En annen ting som definitivt er verdt å nevne er at man enkelt og greit kan vende øreklokkene 90 grader slik at de ligger behagelig rundt halsen når du ikke har dem på.
 


 

På venstre side av øreklokkene sitter av-og-på-knappen. Videre finner du inngangen til ladekabelen, den bøyelige mikrofonen pluss jackutgang om du vil koble deg til en mobiltelefon/nettbrett eller noe annet som sender ut lyd. På høyreside sitter det et hendig volumhjul. Viktig med disse knappene er tilgjengeligheten og at man under kampens hete kan stille inn slik man ønsker lyd m.m. skal være.
 

Hva er så det viktigste med et trådløst gamingheadset foruten at det skal være behagelig å ha på og i tillegg ha lang holdbarhet? Jo, lyd, Den er viktig den og er det noe jeg alltid har likt med headsetene til HyperX så er det den gode, balanserte lyden. Jeg har også opp igjennom årene testet trådløse headset som ikke har hatt så god lyd og da spesielt bassmessig. For det tar på strømmen å holde skikkelig basstrykk gående og dette har alltid vært en liten svakhet for trådløse headset og hvor det dette har gått i bekostning til levetid på batteriet.
 


 

God balansert lyd er meget viktig for meg og spesielt når jeg spiller spill som Battlefield 1, Call of Duty WWII, FarCry Primal eller Destiny 2. Det vil si, der hvor man er avhengig av å høre fienden før den ser deg så er lyden viktig. I spesielt Battlefield 1 og FarCry Primal er omkringlyden og balansen i lyden svært viktig. Her er det viktig at headsetet klarer å formidle dette slik at man fanger lyden av fienden opp før det er for sent.
 

Balansen i Cloud Flight er god og hvor lyden er krystallklar, forholdsvis god bass som gir godt trykk i lydmønsteret. Dette er også veldig viktig om et headset skal klare å imponere meg. Her har HyperX gjort en god jobb og gir fra seg god balansert lyd om jeg spiller spill, ser film eller hører på dunkende musikk. Spesielt sistnevnte funker meget godt med trådløsheten for da kan jeg gjerne rydde kjøkkenet mens jeg hører på musikk. Det er så godt det og spesielt når Spotify-listen er velfylt med mye herlig musikk. Trådløsheten gjør også at jeg enkelt kan ta turen innom kjøkkenet for å finne noe forfriskende mens jeg har mine venner på Discord eller Skype.
 


 

For å summere alt så er jeg som du sikkert skjønner meget godt fornøyd med HyperX Cloud Flight. Det er et godt trådløst gamingheadset som gir utrolig mye fra seg både når det kommer til brukerfunksjonalitet og lydmessig. Ikke noe problem å sitte med headsetet time etter time uten at det klemmer på ørene. Hvis jeg ikke skal ha på meg headsetet så kan det enkelt legges rundt halsen uten at det føles ubehagelig.
 

Om du er på utkikk etter et nytt trådløst gamingheadset så for guds skyld vurder dette fra HyperX. Det er jeg bra sikker på at du ikke vil angre. Et godt kjøp og et godt valg rett og slett.
 

Vil du vite mer om Cloud Flight så finner du det inn på nettsiden til HyperX.
 

8o2wMAe8jZo

#hyperxgaming #hyperx #gamingheadset #gamingutstyr #gamer #gaming #games #game #spill #test #omtale #anmeldelse

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Trådløs glede med HyperX Cloud Flight til PC og PS4

  1. Prøv og game med noen high-end musikk hodetelefoner: Sony z7, beyer DT 1990, audezee lcd2 før du snakker om ståpels fra logitch og astro…

  2. Magnus: Hehe 🙂 Kan nok tenke med at lyden der er sofistikert og nydelig, men om man skal sammenligne med de gamingheadsets som finnes og sammenlignes med så blir nok beskrivelsene litt i den duren. Men ja, det finnes hodetelefoner med langt bedre lyd, men som også koster en god del mer også 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top