Jeg, barna og dama har kost oss med Onrush!


 

Å gi noen en sjanse er noe jeg alltid har sansen for. Det er alltid en mulighet for at de som får den andre sjansen forbedrer seg. Dette er i alle fall min mening med tanke på utvikleren Evolution Studios som her er tilbake med et helt nytt racingspill kalt Onrush. Sammen med seg har utvikleren mesterne bak racingspill, nemlig Codemasters og som virkelig vet hvordan gode bilspill skal serveres oss litt kresne gamere.
 


 

Er det noe jeg og mine barn elsker så er det racingspill med masse action. Er det noe Onrush har så er det nettopp masser av action. Et fyrverkeri av et spill som virkelig oser av kvalitet og underholdning. Vi har alle vært i ekstase over hvordan vi har blitt traktert av spillets innhold og hvordan vi har blitt fanget inn i et hesblesende spill på mange måter.
 


 

Gjennom spillets gang så får vi hele tiden tips over hvordan vi kan slå ut motstanderne og se de eksplodere foran mine øyne. Det er så herlig og kan liksom ikke få nok av den biten. For gjennom de mange spennende løp så får man muligheten til å skubbe inn i motstanderne og presse dem inn i bergvegger, trær eller andre hindringer som dukker opp. Det er så god følelse og sist men ikke minst, man får boost som igjen kan utnyttes for å vinne over motstanderne. I tillegg dukker det oppe diverse spennende egenskaper for bilene og motorsyklene som igjen kan gjøre en stor fordel for deg som spiller.
 


 

Du kan velge i mellom fire forskjellige klasser og flere forskjellige moduser. Det gjelder å kjøre godt sammen med de andre på laget og presse ut motstanderne for så å vinne som et lag. Inn i mellom har jeg klødd meg litt i hodet over hva som har skjedd og inn i mellom har jeg blitt litt forvirret over hvor jeg skal kjøre, men om det kommer av at jeg begynner å bli gammel eller om det er annet jeg kan skylle på vet jeg ikke. I alle fall, jeg har til tider blitt bitte litt forvirret. Barna derimot har visst skjønt det og kjører på som om de ikke har gjort annet i livet sitt. Kanskje jeg like gjerne kan konkludere meg at det er alderen som tar meg igjen. 
 


 

I den ene modusen kalt Switch gjelder det å overleve så lenge som mulig og holde motstanderne unna. Velg de riktige kjøretøyene og bruk de egenskapene som disse innehar og du kan ende opp å vinne hele sulamitten. Dette er en helt fantastisk følelse som gjør at man hele tiden får lyst til å spille om og om igjen. I modusen Countdown så gjelder det å kjøre igjennom porter som igjen genererer mer tid til laget ditt. Det laget som først går tom for tid har tapt.
 


 

I Lockdown-modusen så gjelder det å holde en bestemt sone i fem sekunder for så å komme seg til en ny sone. For å vinne her må man presse motstanderne godt og sende dem ut i flammer. Denne modusen var fantastisk moro både for meg og barna. Spennende ble det også til tider hvor det var på nære nippet å ikke klare det.
 


 

Grafikken i spillet er heller ikke noe å si på og her har utvikleren Evolution Studios gjort en god jobb noe de også gjorde med Motorstorm Apocalypse. Detaljerte omgivelser og kjøretøyer, massive baner som i tillegg er fullstappet med action, så kan det ikke bli stort bedre enn dette. Med dunkende rytmer sørger det for at vi havner i rette stemning. For det er du litt nødvendig av å være i om du skal lykkes. Her gjelder det ikke å være feig, men gunne på med full gass og presse alt du nærmest ser på din vei. Nyt eksplosjonene og nyt det å se motstanderne gå opp i flammer mens delene av kjøretøyene flakser vegg-i-mellom. 
 


 

Variasjonen er stor i spillet og sørger for at du hele tiden er på hugget over å komme deg videre til neste bane, til neste kjøretøy og med lootbokser som forandrer på det kosmetiske på både førere og kjøretøy, så blir man fristet til å spille. Kjøreegenskapene er som du sikkert skjønner veldig arcadepreget og om du er ute etter et simulatorspill så får du ikke det med Onrush. Da vil jeg heller anbefale DiRT-serien som også er mer krevende vanskelighetsmessig.
 


 

Nå har jeg, barna og dama mi kost oss skikkelig med Onrush. Vi har samarbeidet, vi har konkurrert om å komme lengst og få flest medaljer. Spillet har samlet familien og hvor vi time etter time har blitt underholdt på en god måte. Like etter at spillet ble lansert til konsoll og PC så kom det frem at utvikleren Evolution Studios har sagt opp mange av sine ansatte på bakgrunn av at spillet ikke klarte å fange nok kjøpere. Dette synes jeg er veldig synd og spillet er så definitivt undervurdert. Masse hesblesende action, god grafikk og lyd, fete eksplosjoner, komplekse baner og flere underholdende moduser gjør at vi liker spillet godt her i familien. Med det vil jeg nå anbefale dere spillet Onrush og håper du nå med denne teksten blir litt fristet. 
 

Om du vil vite mer om Onrush, så ta turen inn til nettsiden for spillet. 
 

Liker du racingspill og hva er ditt forhold til utgiveren Codemasters? 
 

B3R1Cryoy-c

#onrush #codemasters #evolutionstudios #racingspill #spill #gamer #games #game #gaming #omtale #anmeldelse

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top