For gud skyld, dette MÅ bare stemme!

 

Som mange av dere vet så er jeg en meget stor fan av Battlfield-serien og har mange, mange hundre timer med spillserien. Et av de beste spillene i serien er uten tvil Bad Company 2. Sammen med klanen Trønderbataljonen gikk det en del timer med spilling både for moro skyld, men også lagspilling. Her ble Trønderbataljonen nummer 1 i Winter league da spillet var på det mest populære noe jeg er stolt over.

 

Med Bad Company 2 hadde jeg også mange spennende runder med den svenske klanen Old Gents og gud så moro vi hadde det på slagmarken. Her var det ikke fritt frem for at det inn i mellom ble kjørt landskamp mellom oss i Trønderbataljonen og Old Gents. Noen ganger vant vi og noen ganger slo svenskene til.

 

Bad Company 2 er i mine øyne et av de beste spillene i serien og da tenker jeg spesielt på banedesignet som var helt fantastisk. Noe så variert har jeg ikke opplevd i noen andre spill og derfor var skuffelsen der når Battlefield 3 ble lansert og som ikke hadde det herlige banedesignet som det Bad Company 2 hadde. Det var noe magisk over Bad Company 2. Stemningen, karakterene i spillet, brettdesignet, våpnene og sist men ikke minst muligheten til å ødelegge bygninger. Den biten fikk spillopplevelsen mange hakk høyere og som gjorde at vi satt spikret fremfor skjermene.

 

Battlefield Bad Company 2 ble lansert til konsoll og PC mars 2010 og fikk en rekke priser på grunn av det magiske innholdet som fantes i spillet. Nå er det altså gått ni år siden Bad Company 2 ble lansert så det er vel på tide med en oppfølger eller hva Dice? For i mellomtiden har Battlefield 3, Battlfield 4, Battlefield 1 og Battlefield V blitt lansert så nå er det virkelig Bad Company 3 sin tur. Den svenske utvikleren Dice har sagt flere anledninger at de venter på å få mulighet til å fortsette sagaen med Bad Company og nå ser det altså ut som at de jobber med den biten.

 

 

Rykter er kanskje ikke noe man skal holde seg hardt til, men denne gangen velger jeg det og håper med alt at det stemmer. For de siste ryktene sier at Bad Company 3 er under utvikling, men det til neste generasjon konsoller til Sony og Microsoft. Selvsagt vil spillet også bli lansert til PC. En annen ting som kanskje ikke skulle forundre meg og det er at spillet dukker opp til Nintendo Switch. Om det hadde skjedd, så ville det være den første gangen i historien at et Battlefield-spill dukket opp til en konsoll fra Nintendo. Ut i fra populariteten ville det ha vært smart av EA og Dice og faktisk satset på det.

 

En annen ting jeg inderlig håper på og som man finner i spill som Fornite er crossplay hvor man uansett konsoll kan spille med og mot hverandre. Dette vil gi spillet enda større dybde når det kommer til variasjonen og hvordan vi alle samlet sett kan gå i kamp med hverandre. Er det noe jeg virkelig savner i mange av spillene er nettopp crossplay. Om dette blir en realitet gjenstår og se, men det hadde vært fantastisk om det skjedde.

 

Dessverre er det lite info å spore om Bad Company 3 på nettet bortsett fra ryktene om at spillet er under utvikling, men jeg krysser alt av fingre og tær på at dette virkelig er sant. Da håper jeg at vi samles om spillet med crossplay, like god stemning som i det forrige og sist men ikke minst grafikken, lyden og mulighetene forblir slik vi er vant med i Battlefield 1 og Battlefield V som også er meget, meget gode spill i serien.

 

Venter du med spenning på Bad Company 3 og hvilket spill i serien synes du er best?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top