Produktomtale: God trådløs gaming med Turtle Beach Stealth 600!

Turtle Beach er et gamingmerke som virkelig har tatt store steg de siste årene med sine mange gode og kvalitetsprodukter for gamingverden. Her selskapet gjort alt rett noe som har gjort dem fortjent til å være blant de største og mest populære for øyeblikket. For mitt sitt vedkommende vet jeg ikke hvor mange produkter jeg har testet og brukt fra Turtle Beach, men det er utrolig mange. Har pr. i dag aldri opplevd dårlig kvalitet eller ting som har blitt lovt, men som ikke har blitt oppfylt. Det sier litt over hvor godt dette gamingmerket er.

Den siste tiden har jeg vært så heldig å få testet ut Turtle Beach Stealth 600 trådløst gamingheadset for Xbox One. Å si at gjengen bak headsetet har gått utenfor “comforsonen” er virkelig å ta i for her er det ikke så altfor store forandringer designmessig fra de andre headsetene. Det ligner på en prikk de andre utgavene i Stealth-serien. Kun en ting som skiller og det er fargen hvit og grønn. Utenom det er dette headsetet tro mot sine kompanjonger i serien.

Å teste gamingheadset er meget spennende til tider. Spesielt for å se om de klarer å følge med de andre merkene. I dag er det sjelden at man blir skuffet over headset tatt i betraktning hva man betaler. Selvsagt, jo mer man betaler, jo bedre lydbilde får man pluss for ikke å glemme egenskaper de ulike headsetene har. Dette her headsetet er som du sikker for lengst har fått med deg trådløst. Det vil si at man slipper å ha en ledning hengende i rundt seg noe som er nokså befriende spør du meg.

Med i esken til Turtle Beach Stealth 600 finnes kun headsetet, ladekabel, en liten guide samt et klistremere. That’s it. Ikke noe mer enn det. Det enkle er ofte det beste sies det i noen sammenhenger og det kan man trygt si at gjelder her å. Man trenger ikke å forville seg i kompliserte oppkoblinger. Her er det mer eller mindre plug and play (om undertegnede ikke hadde trodd det skulle være med en mottaker/sender). Så enkelt så godt…eller var det beskrivelse på en rett fra Fjordland det… Uansett, Turtle Beach har gjort alt så utrolig enkelt at det nesten er latterlig, men jeg liker det. Er det noe jeg selv setter stor pris på så er det at ting skal være så enkelt som mulig.

Etter å ha funnet ut av oppkoblingen til Xbox-en min var jeg nå klar for å virkelig kunne nyte Stealth 600 på sitt ytterste. Ville jeg bli skuffet? Nei, det visste jeg at jeg ikke ville bli. Spesielt når jeg vet hvilket kaliber Turtle Beach har med sine mange forksjellige gamingheadset. Selve oppkoblingen skjer med at du slår på Xbox-en og når den har lastet inn alt, så skal du trykke på trådløsknappen som finner på venstre øreklokke. På samme øreklokke finner du power on/off, hvilken modus du vil headsetet skal spille av samt lydinnstilling for volum og mikrofon. Ladeinngangen sitter også på venstre øreklokke slik at alt som du trenger å vite om finner du der.

Selve bøylen er i hardplast med en skumgummi på undersiden dekket av et grønt tøystykke. Dette sørger for at headsetet sitter godt på hodet og over ørene uten at det presser på og gjør bruken ubehagelig. Alt er timet og tilrettelagt som Egon Olsen ville ha sagt det under sine innbruddsprosjekter i Olsen Banden. Mikrofonen vippes opp og ned etter om du skal snakke eller mute. Øreklokkene er 50mm med Neodymium magneter moe som sørger for at øreklokkene dekker hele øret. Behagelig som rakkern.

Her er noen specs som kan være greit å få med seg:
* Audio Connection
* Xbox One & Windows 10 Devices with Built-In Xbox Wireless – Direct Wireless Connection
* Speaker Frequency Response: 20Hz – 20kHz
* Speaker Size: 50mm with Neodymium Magnets
* Battery: Rechargeable 900mAh Lithium Polymer
* Microphone: Flip-Up Omni-Directional
* Headband Material: Fabric with Foam Cushioning
* Ear Cushion: Over-Ear, Fabric with Memory Foam Cushioning

Etter å ha ladet opp gamingheadsetet har du rundt 15 timer spilletid. Det vil si du får spilt en god stund før du må til pers for å lade opp Stealth 600. Her gjelder det å tilpasse ladingen slik at headsetet er klart når du får anledning til å spille.

Det aller beste med Stealth 600 er uten tvil lydbildet headsetet klarer å presentere. Snakk om vidt og bredt lydbilde i tillegg til at alt høres meget, meget godt uansett hvilket spill du spiller. Om det er Fortnite, Battlefield eller Call of Duty så høres alle lyder perfekt. Det er lett å vite hvor fienden befinner seg til enhver tid med dette headsetet. Om det eksploderer ved siden av deg så fanger Stealth 600 dette opp fantastisk. Eksplosjonen er dyp og det runger godt i øreklokkene. Lydbildet er godt balansert hvor alt kommer godt frem. Om en også tar med i regnskapet at headsetet koster rundt 1200,- (billigst på prisjakt.no), så får du her utrolig mye for pengene.

Om du er ute etter et godt gamingheadset uten kabel til Xbox One så har Turtle Beach her et meget, meget godt alternativ. Stealth 600 er behagelig i bruk, det har et godt sammensatt lydbilde i tillegg til at man kan nyte bruken i over 15 timer. Trådløst er tingen i dag selv om det for meg satt langt inne nettopp det. Har alltid vært fan av produkter med ledning spesielt med tanke på at man midt under spillingen plutselig blir uten lyd. Med Stealth 600 er ikke dette noe problem om man er litt smart med tanke på ladingen. Da er dette gamingheadsetet et genialt headset som gir alt hva man kan forvente for penga. Anbefales!

Om du vil vite mer om Turtle Beach Stealth 600 så gå inn på nettsiden deres.