Så ble det en aldri så liten Oslotur…

 

Etter at koronapandemien gjorde sitt skikkelig inntog i mars 2020 har vi ikke vært så mye ut og fartet. Da sjansen endelig bydde seg var vi ikke sene om ta den. For ca. en måned siden avtalte jeg og en representant fra SureFire om å møtes i Oslo for en prat. Som en meget stor bonus skulle jeg og madammen møte min datter som vi ikke har gjort siden juli 2019. Turen fra Orkanger til Trondheim Lufthavn gikk med buss og så fly ned til Gardermoen hvor vi møtte representanten fra SureFire på flyplassen. Så var det bare å hurke seg til toget som igjen tok oss til Oslo. Etter ankomst til Oslo S var det å bringe koffert med mer til hotellet og så bar det videre opp til Skullerud for å møte noen hyggelige karer på Tura Scandinavia. Snakk om koselig visit der. Vi fikk også snakket litt om SureFire produktene slik at gjengen på Skullerud slik at de vet hvilket fokus vi har i tiden fremover.

 

Vel fremme etter besøket på Skullerud gikk turen ned til Tjuvholmen hvor min venn fra SureFire skulle ha et annet møte. I plaskregn gikk turen min og madammens rett til hotellet som lå like ved Oslo S. Etter en liten pust i bakken bar det til TJ Fridays for middag. Det visste seg at vi ikke hadde spist noe siden frokosten så da var maten vi fikk servert der sykt god. Sliten og trett etter en lang tur med mye inntrykk la vi oss relativt tidlig. På lørdagen skulle vi møte min datter noe vi begge gledet oss til.

 

 

Så var lørdagen her og vi spiste frokost på hotellet. Så ringte jeg min datter hvor vi avtalte å møtes ved Jernbanetorget. Gud så koselig og godt det var å treffe datteren min. Hun strålte noe vi også gjorde til gangs. På timeplanen hadde vi satt av et aldri så lite besøk hos Pascal. Der har vi aldri vært noe vi alle hadde drømt om. Spesielt etter å ha sett serien som gikk på TV3 og hvor han har lagd de utroligste kreasjoner.

 

 

 

Etter å ha handlet bestemte vi oss å gå en tur til Operaen. Der fikk vi omvisning av min datter som tok oss med til toppen av operaen. For en utsikt det var utover Oslo. Rett og slett vidunderlig. Været den dagen var også på vår side med rimelig grei temperatur og litt sol inn i mellom. Etter omvisningen på Operaen gikk turen tilbake til hotellet for å spise bakeverkene fra Pascal. Vel fremme på hotellet fant vi oss godt til rette. Vi spiste først en kake og så noen makroner. Gud bedre for hvor godt det smakte. Smaksopplevelsen var helt enorm. Det rett og slett eksploderte i munnen av godbitene. Makronene var noe av det beste jeg hadde smakt. Vi storkoste oss. Etter denne helt fantastiske smaksopplevelsen bestemte vi oss for å handle bitte litt. Selv om budsjettet ikke var av det største fant vi noen meget gode tilbud på kjøpesenteret Gunerius. Det ble det blant annet handlet julegaver pluss noen kalendergaver i tillegg til garn. Datteren min er utrolig flink til å strikke noe som gjorde at hun fikk en jobb med å strikke refleksluer til barna. Senere møtte vi brodern min og som også ble med en liten tur samme med oss.

 

 

 

 

Etter å ha vært innom hotellet med varene bar det på Egon på Jernbanetorget. Etter en lang dag i Oslo var det klart for middag og det sammen med min datter. Det var rimelig fullt på Egon så vi måtte vente litt før det ble et ledig bord. Maten var nydelig som vanlig og etter det bar det tilbake til hotellet igjen for å slappe litt av før vi fulgte datteren min ned til Jernbanetorget slik at hun kunne ta bussen hjem til sitt. Også denne kvelden bar det tidlig i seng. Supersliten var vi. Dagen etter skulle vi reise hjem så da var det viktig og være i god form til hjemturen.

 

Søndagen kom og ute plasket det ned igjen. Skikkelig uvær med vind og regn i store mengder. Faktisk var vi redde for at det skulle bli såpass til flom at kollektivtrafikken ville stoppe opp. Heldigvis skjedde ikke det. Før vi dro møtte vi min bror som kom nedover til Oslo S. Der gikk praten godt mens vi ventet på at toget skulle gå. Var koselig å møte min bror igjen. Ikke altfor ofte at vi ser hverandre for å si det slik. Etter å ha ventet litt på Gardermoen gikk turen videre med fly til Trondheim Lufthavn. Underveis på flyturen fikk vi høre at det kunne bli litt turbulens noe jeg håpet på. Dessverre ble det med håpet. Vi landet på Trondheim Lufthavn nitiden. Så var det bare å hoppe på Flybussen inn til Trondheim hvor en ny buss skulle frakte oss til Orkanger. Fantastisk vær møtte oss med meget høy temperatur. Hele 18 grader visste graderstokken da vi før leggetid tok med oss hunden vår Rocky på luftetur. Vi sovnet godt den kvelden vel vitende om en fin opplevelse i Oslo. Nå håper vi selvsagt på at det ikke blir så altfor lenge til vi får anledningen igjen. Kanskje blir det fortere enn vi aner. Ikke annet enn å glede seg i alle fall.

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top