Omtale: Lite og godt med MK730 fra Cooler Master

 

Cooler Master er et selskap som virkelig har holdt koken gjennom mange, mage år nå. De har servert oss gamere kvalitetssterke produkter på gullfat. Selv har jeg vært vitne til utrolig mange gode produkter som gang på gang har hevet mine spillopplevelser. Alt fra headset, tastatur, muser, kabinett, strømforsyninger har vært i mine hender og alltid har jeg vært fornøyd. Når jeg ser Cooler Master tenker jeg kvalitet og gode bruksfunksjoner.

 

 

Om man tar turen inn på nettsiden til Cooler Master ser man hva denne gjengen har gjort opp igjennom årene. Ikke å legge skjul på at de virkelig har jobbet massivt med å glede oss gamere med deres produkter. Når du først tar turen innom nettsiden ser dere fort hvor stort sortiment Cooler Master har. Imponerende er det i alle fall.

 

 

Da jeg fikk spørsmål om å prøve ut deres “lille”, men store gamingtastatur MK730 så var jeg ikke sen om å ønske det. Vet jo hva Cooler Master står for og da vet jeg også at dette vil bli en god opplevelse. For å være helt ærlig har jeg ikke vært så stor fan av “krympende” tastaturer, men denne pipen har nå etter MK730 fått en helt annen låt. Makan til genialt tastatur skal man lete lenge etter.

 

 

MK730 er et mekanisk tastatur, men i forholdsvis liten størrelse. Med håndleddstøtten som følger meg bygger det bitte litt mer, men denne trenger du ikke å bruke om du ikke føler for det. Jeg synes det er veldig behagelig med håndleddstøtten og hvor hånden ligger godt med støtte oppe på tastaturet. Tastaturet jeg nå har hatt gleden av å spille med har Cherry MX brytere og som sørger for den sensitiviteten jeg ønsker i tastaturet. Et mekanisk tastatur høres når det trykkes på og det gjør MK730 også. I alle fall ut i fra de tilbakemeldingene jeg får fra sofaen litt lengre inn i stuen.

 

 

Selv om MK730 er lite så er det tungt. Dette beviser også at kvaliteten er i ypperste klasse i tillegg til at det er slitesterkt. I følge Cooler Master tåler blant annet bryterne over 50 millioner trykk noe man kan på det forrige tastaturet jeg testet fra Cooler Master. Nøyaktigheten i et slikt tastatur er meget viktig og her har Cooler Master gjennom sin teknologi fått til et godt opplegg. Nøyaktig og responsivt er nok en meget god beskrivelse her.

 

En annen ting som jeg fort la merke til var hvor godt det fungerte uten en egen software. For med MK730 så trenger man ikke å legge inn software for å få det til å fungere. En egen tast er her gjort klar for den biten og hvor man enkelt får tilgang til en rekke innstillinger og muligheter via denne. Her kan alt fra lysstyrke, lys -og farge variasjoner stilles inn samt tilgang til medietastene.

 

 

Designet på MK730 er enkelt og stilrent med børste stål look mellom tastene. På undersiden finner du gummiknotter som holder tastaturet i ro pluss at du på nedre del finner en magnetisk håndleddstøtte som sørger for at hånden får hvilt seg godt mellom slagene. MK730 kan vise 16,8 millioner farger og hvor du selv bestemmer hvordan fargene skal presenteres. Her er valget ditt.

 

Her er noen specs: 
PRODUCT NUMBERM: K-730-GKCR1-** (Red switch), MK-730-GKCL1-** (Blue Switch), MK-730-GKCM1-**(Brown Switch)
KEYBOARD SWITCH TYPE: Cherry MX
MATERIAL: Plastic, Aluminum, PU Leather
COLOR: Smoky Gunmetal Aluminum Brush
LED COLOR: RGB, 16.7 million colors
KEYBOARD POLLING RATE: 1000Hz
KEYBOARD RESPONSE RATE: 1ms / 1000Hz
KEYBOARD MCU: 32bit ARM Cortex M3
ON BOARD MEMORY: 512KB
ON-THE-FLY SYSTEM: Yes, for Multi-media, Macro Recording and Lighting Control
MULTIMEDIA KEYS: Through Function Key (FN)
SMART CABLE MANAGER: Yes, 3 Ways
WRIST REST: Removable magnetic with soft PU Leather
CABLE: Detachable braided USB Type-C, 1.8m/70.9 inch
SOFTWARE: Yes, Cooler Master Portal
CONNECTOR CABLE: USB 2.0
DIMENSIONS: (L X W X H)360.0 x 192.0 x 41.5 mm, 360.0 x 183.5 x 41.5 mm (without wristrest)
WEIGHT: 698g
WARRANTY: 2 years
PRODUCT: Keyboard
KEYBOARD TYPE: Mechanical
PRODUCT NAME: MK730

 

 

Etter å ha spilt en god del, skrevet masse så er jeg ikke i tvil. Cooler Master MK730 er et fantastisk tastatur som jeg har blitt veldig glad i. Spesielt med tanke på for kjapt det reagerer på mine trykk, stilrene linjer, heftige fargeinnstillinger, supergod magnetisk håndleddstøtte og sist men ikke minst den lille størrelsen. Det er ikke noe problem om du f.eks. deltar på datapartyer eller må ha med deg tastaturet når du besøker dine venner. Det medfølger en liten pose som du enkelt og greit kan legge tastaturet i. MK730 er et tastatur som jeg uten tvil kan anbefale og det på det sterkeste. Makan til smekkert gaming produkt skal du lete lenge etter. Rett og slett magisk! 

 

Om du vil vite mer om produktene til Cooler Master så gå inn på nettsiden deres. Her vil du finne masse spennende produkter som jeg er bra sikker vil sørge for at nettopp du hever dine spillopplevelser noe jeg har opplevd. 

 

ANBEFALES! 

 

 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top