I morgen starter min filmkarriere…

Okei da, tror nok ikke det blir noen stor filmkarriere, men i morgen, mandag 18. mars skal jeg til Grong for å utføre rollen min som Hotellmanager i den kommende filmen Dirk Ohm – Illusjonisten som forsvant. Skal innrømme at jeg kjenner en og annen forvirret sommerfugl i magan selv om rollen min ikke er kjempestor. Håper inderlig at jeg klarer meg såpass bra at det slipper å bli så altfor mange opptak av scenen min. Har fått tilsendt timeplan og hvor det er satt av tid til å ikle seg kostyme, bli sminket og gjøre seg kjent med settet. 

Det skal i alle fall bli veldig spennende og det er den første gangen jeg har vært med i en film. Har vært filmet i andre anledninger hvor det har kommet på TV, men aldri film. Så dette blir en ny opplevelse for meg. Derfor skjønner du sikkert at jeg er litt spent på hvordan det kommer til å gå. 

Filmen kommer på kino i løpet av 2014 og har vært statist en anledning tidligere. Min datter har også fått spørsmål om å være statist, men da mot neste helg noe hun selvsagt gleder seg til. 

nå er det ikke mange timene til jeg skal spille rollen som Hotellmanager og ser frem til det. I 2014 vil du kunne se meg i en liten scene på det store lerret. Tenk det. 

Litt ekstra info om den kommende filmen:

Produksjonsselskap: Mer Film AS    

Produsent: Maria Ekerhovd og Axel Helgeland

Manuskript: Bjørn Olaf Johannessen

Regissør: Bobbie Peers

Totalbudsjett: 21.611.000 kroner

Totalt tilskudd fra NFI: 9.760.000 kroner

Distributør: SF Norge AS               

Antatt opptaksstart: 5. februar 2013

Antatt premiere: September 2014
 

Har du noen gang hatt en filmrolle og hva spilte du da? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

2 thoughts on “I morgen starter min filmkarriere…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top