Hva skal man si foruten at tårene rant i strie strømmer!

I fjor høst, en vakker dag da jeg gikk inn på min Facebook-profil, så jeg at det var en ny melding. Som vanlig, nyskjerrig som jeg var, gikk jeg inn på meldingen. Lite visste jeg at denne meldingen skulle sørge for en gedigen klump i halsen og tårer nedover kinnene. For det jeg fikk høre fra en tidligere snåsning og som også gjør en kjempejobb for ungdom, nemlig Maren (jobber for Senterungdommen samt Ung I Nord Trøndelag – www.ungint.no) at jeg var nominert til Årets ung kulturpris. Jeg ble dypt rørt over å bli nominert igjen (først Gullstikka for årets ildsjel og så dette).

Årsaken til at jeg var blitt nominert var for jobben jeg blant annet gjør for ungdommen her på Snåsa og omegn – som hun skrev i meldingen. At jeg bruker en del tid er nok sant, men jeg har mange hjelpere som hele tiden er med og uten disse hadde heller ikke jeg klart meg særlig godt. I Wonderland Events som jeg er leder for har vi veldig mange flinke ungdommer og personer som trår til og disse skal selvfølgelig ha ære for det dem gjør.

…jeg leste videre nedover meldingen “For jeg har jo egentlig ikke arbeidet noe med deg. Jeg har egentlig ikke bodd i Snåsa de siste årene, men jeg følger med på det som skjer og får høre mye. Og ofte handler disse nyhetene om deg. Mange mener Snåsa er et “høl” uten noen ting å finne på. Men i løpet av bare noen få år, har du fått en tillit til mange ungdommer, du hører på ungdommen, du er kreativ og får ting til å skje. Det beste er at du samarbeider med ungdom for å få til ting og det er det mest beundringsverdige mener jeg. . Klumpen i halsen blir ikke mindre av å lese dette…

Maren skrev videre “Når jeg skrev nominasjonen pratet jeg med ymse ungdom for å høre hva de har og si om deg. Dette sa de i forhold til det berømte bondeLAN:
“Bernt Erik startet bondeLAN for ungdommer som ikke drev med de typiske ungdomsaktivitetene bygda har å tilby. Det er ikke så mange som ville ha gjort det for bygda.”

“Bernt Erik vil hele tiden at det er ungdommene som skal styre det som skjer. Han vil bare være en slags rådgiver for ungdommene sånn at de ikke er helt alene.
“Bernt Erik har gjort så mye for ungdommen. Folk tror at på et dataparty så sitter alle og er usosiale. Men det er stort sett noe som skjer hele tiden på scenen eller i andre rom. Mange ungdommer har fått seg ett nettverk via bondeLAN. Bernt Erik vil at de som interesserer seg i Data skal ha aktiviteter og gå til, for det er jo faktisk kultur. “

Utover det, sa de dette også:
-” Han er 100% engasjert. Han er alltid blid og positiv. Han prater aldri stygt om noe eller noen. Jeg har faktisk aldri sett han sint.”
-“Han er en skikkelig ildsjel. Hvis jeg ikke hadde blitt med på de tingene han gjør, hadde jeg sikkert sittet på rævva og gjort ingenting. “‘
-” Han sier ikke nei, han er alltid gira på å prøve nye ting. Og det er enklere å jobbe med en som sier ja i stedet for nei. Det er altfor mange som sier nei”
-” Jeg personlig er så glad for at Bernt Erik bor i Snåsa og har det engasjementet han har. Det er gøy og jobbe med han, samtidig han som han lar ungdommen styre. Det er viktig.”
– ” Bernt Erik er ikke bare den spillfyren i gamereactor. Han har jobbet med å få til en ballbinge utenfor ungdomsklubben i Snåsa. Han er egentlig med på alt som skjer i Snåsa og ser det positive i ting. “

Maren fortsetter videre i meldingen…
Dette bekreftet det jeg har trodd, du er en bra person. Du er en bra person for Snåsa og mest av alt; du er bra for Ungdommen i Snåsa.

Du virker på meg alltid positiv. Du gir ikke opp og har et stort pågangsmot. Jeg kan tenke meg det er noen motbakker, men det må man ha for å komme seg oppover.

meldingen her er egentlig bare for å skryte av deg, for det fortjener du virkelig. Jeg tror faktisk at Snåsa har blitt en bedre plass å være for ungdommen. Du er en sånn person som viser at alt går an, hvis man bare prøver. Man kan si mye stygt om Snåsa, men det du har vært med på å bidra til, veier opp det ganske mye synes jeg.

Så jeg håper du vil stå på videre. Du gjør en fantastisk bra jobb og du fortjener heder og ære.

Hva kan man si til slikt? Jeg ble regelrett rørt til randen over å få høre slike ting og det gjør at jeg virkelig får gnisten til å fortsette den jobben jeg gjør. For det å kunne påvirke ungdom på den måten i tillegg bidra med det jeg kan innenfor spillverden så er det veldig moro. Maren – jeg er beæret og takker deg og de andre for å få høre dette.

…men igjen, jeg vil takke dere andre både på Snåsa og ellers rundt omkring i Norge for at jeg er den jeg er og får lov til å gjøre det jeg gjør. Det er en utrolig fin opplevelse som jeg håper på å kunne få leve med i mange, mange år fremover.

Jeg vant ikke prisen, men gud så moro det var å bli nominert!

Nedenfor ser dere hvordan fremsiden ser ut på ungint.no

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Hva skal man si foruten at tårene rant i strie strømmer!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top