For guds skyld IKKE gjør dette!

I løpet av en dag popper det inn mange advasler fra venner og bekjente om forskjellig ting og tang. I det siste har jeg mottatt en rekke meldinger som sier: FOR GUDS SKYLD IKKE GJØR DETTE, IKKE TRYKK PÅ LINKER og her er en melding jeg mottok for litt siden;

VIRUSALARM: Ikke åpne en melding med vedlegg kalt Invitasjon FACEBOOK uansett hvem som sendte den. Det er et virus som åpner en OL-fakkel og denne brenner hele harddisken C i datamaskinen. Dette viruset er blitt mottatt av en venn: SLETT INVITASJONEN umiddelbart. Dette VIRUS klassifiseres av Microsoft som mest ødeleggende virus noensinne og det er ingen reparasjon for denne enda. VENNLIGST sirkulere DENNE!!

Selvsagt er jeg veldig varsom med hva jeg åpner, men flere fugler har kvitret og sagt at mye av dette rett og slett er en form for “kjedebrev” som sendes ut av en person som gjerne vil se hvor mange som bruker statusen. Selvsagt trenger ikke alle disse meldingene å være fake og det er derfor jeg sier at man MÅ være veldig forsiktig med hva man åpner og hva man trykker på. For plutselig kan det være gjort og det som beskrives ovenfor kan være et tragisk faktum for den som har trykket på linken eller åpnet meldingen.

For guds skyld, ikke tro på alt som ser ut til å være for godt til å være sant. Det er som oftest IKKE det!

Får du inn slike meldinger på blant annet Facebook, på Hotmail og lingende?



Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “For guds skyld IKKE gjør dette!

  1. kvinnen: Hehe – man vet aldri da! Selv er jeg MEGET skeptisk til alt av slike ting og er det noe jeg hater så er det virus 😉 “Bedre før var enn etter snar” er det noe som heter 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top