År 2012 – noe å være redd for?

Selvsagt er jeg ikke noen dommedagsprofet og vet at før eller siden vil jorden slik vi kjenner den i dag bli oppslukt av solen. Heldigvis er det noen milliarder av år til det, men det som skremmer meg mest er meteornedslag av litt størrelse. Om en stor meteor hadde truffet jorden ville jorden mer eller mindre har kollapset og alt gått til grunne (for en stund). Dessverre er faktisk dette noe som kan skje.

En annen trussel er den globale oppvarmingen og hvilken effekt den vil ha på jorden kontra at jorden også nærmer seg en istid. Profetier sier at i 2012 skal jorden gå under og om det skjer slik man opplever i filmen med samme navn er nok utenkelig, men man vet jo at fra tid til annen skjer det store naturkatastrofer som oss mennesker til å føle oss maktesløse.

Hva med deg – tror du dette er noe som kan skje i virkeligheten eller er det bare en pekepinn på hva vi mennesker kan oppleve i fremtiden? Tror du på dommedagsprofetier? Hva mener du er jordens og menneskenes verste fiende – er det den globale oppvarmingen eller er det andre farer som lurer?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “År 2012 – noe å være redd for?

  1. Jeg tenker at verden er rett å slett sinnsyk, så syke som vi mennesker er, så mye vi gjør vi ikke burde. Så såklart stopper det et sted, men når gjør jeg meg ingen formening om. Jeg lever livet og tenker minst mulig på slik, for jeg gidder ikke leve i frykt for noe jeg ikke vet om. Tenker ikke på det og nyter det jeg kan nyte isteden.

  2. Jeg mener at vi mennesker er farer i oss selv. Alt vi gjør mot jorda vår, all forurensing og slikt skader naturen. Den globale oppvarmingen er vår egen skyld 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top