Mario Tennis Open ute nå!

Et av de mest spilte spillene her i gården på Wii er uten tvil Mario Tennis. Jeg og pjokken min på seks har hatt mang en artig runde med Mario og vennene hans. Kampene har til tider blitt veldig harde med mange slag frem og tilbake før en av oss har klart å slå seg løs med å få poeng. Spillet er selvsagt enkelt oppbygd og krever ikke at du er en ekspert. Derfor egner det seg til alle barn i forskjellig aldre. Til og med voksne kan ha det moro med dette spillet. 

kommer Mario Tennis Open og denne gangen ikke til Wii, men 3DS. Både jeg og sønnen min har hatt mye moro med 3DS-en og som i mine øyne er den beste håndholdte konsollen fra Nintendo hittil. 3D grafikken er herlig og spillene får en skikkelig dybde som gjør at opplevelsen blir bra. Derfor er jeg veldig spent på hvordan dette blir. Er også veldig spent på om det går an å overføre spillet til DS-en slik at vi kan spille mot hverandre, selv om jeg dessverre har en tvil der. For vi har ikke to 3DS-er, noe som sikkert er påkrevd for å kunne spille mot hverandre med en og samme brikke. 

For noen dager siden kom spillet gjett om jeg og og sønnen min gleder oss til å spille det. Selv om man høyst sannsynligvis ikke får spilt mot hverandre, skal vi nå alltids få til noen kamper hvor vi kan måle styrken og hvem som er best. Kjenner jeg sønnen min rett, så er det nok jeg som blir knust i den kampen. 

Litt mer bakgrunn om spillet:

Mario Tennis til Nintendo 3DS følger i fotskrittene til sine forgjengere med sin simple og lettlærte kontroll, men med gyrosensor og pekeskjermkontroll gir det å spille tennis en helt ny dimensjon av nytelse! 

Special Games-modiet i Mario Tennis Open lar deg finpusse tennisevnene dine mens du nyter tenniskamper med en Mario-tvist. Du kan ta en titt på spill som Super Mario Tennis som gir tennis en klassisk Super Mario Bros.-tvist. Mens du spiller gjennom kjente spillnivåer kan du bruke tennisslagene dine til å slå Goombaer og Koopaer på veien.



Da er det bare å gjøre seg klar til mer action med 3DS-en for meg og sønnen min. Det skal bli moro med mer tennis og jeg er bra sikker på at det kommer til å bli en skikkelig kamp for å finne ut hvem som er best av oss to. Måtte den beste vinne!

Er du fan av Mario-spill og hvilket liker du best av Super Mario spillene?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Mario Tennis Open ute nå!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top