Masse rykter om Battlefield 6

 

I den siste tiden har det versert en del rykter om det kommende og meget etterlengtede Battlefield 6. Selv har jeg vært tro mot denne populære spillserien helt siden Battlefield 1942. Selv om det i grunnen var i Battlefield 2 jeg slo igjennom med. Da ble jeg også med i en av de eldste klanene i Norge, nemlig Trønderbataljonen. Gjennom en rekke spill har jeg vært aktiv med i klanen, men de siste tre, fire årene har det dessverre blitt lite spilling sammen med denne entusiastiske gjengen.

 

Battlefield-serien har vært en mantra for meg. Spillserien har opp igjennom årene betydd utrolig mye. Nå vet vi at Battlefield 6 er under utvikling av DICE. Vi vet at det vil bli muligheter for opp til 128 spillere pr. map og at det kommer til å bli litt av noen durable kamper på slagmarken. Vi vet at grafikken kommer til å presenteres gjennom DICE sin egen Frostbite Engine nå med tallet 4 bak seg. Vi vet at spillet kommer til å se ufattelig realistisk ut grafisk. Vi vet at DICE fortsatt kommer til å ha en god del ødeleggelser i spillet. 

 

 

Det jeg ikke visste frem til i dag, men som fortsatt er rykter så dette må tas med en klype salt er at spillet blant annet kommer til de eldre konsollene pluss de nye i tillegg til PC. Videre sier ryktene at man gjennom jordens aktivitet vil mapsene påvirkes. Hva om en megatornado la bygninger i grus, eller et massivt jordskjelv jevnet bygninger med jorden, eller plutselig vulkanutbrudd slo til med glødende lava og eksplosjoner. Hva om en tsunami plutselig slo inn over land eller at massive flodbølger slår nedover elven og gruser alt som kommer i veien. Dette er bare noen av ryktene som verserer rundt Battlefield 6. I tillegg vil man kunne utnytte viktige installasjoner for å forandre på omgivelser. 

 

Mye av dette har vi opplevd i tidligere utgaver av Battlefield, men det som virkelig kjennetegner spillserien er ødeleggelser selv om flere har vært skriptede. Gjennom massive ødeleggelser har også kampene på slagmarken endret seg. Taktikken må forandres og man må tenke helt nytt i forhold til de forandringene som oppstår. Co-op skal også i følge ryktene bli enda bedre tatt vare på slik at man virkelig får følelsen av samarbeid. Akkurat dette har Battlefield-serien vært unik på gjennom så og si alle sine spill. Samarbeid har vært nøkkelordet for om man skal lykkes på slagmarken. 

 

 

En annen ting som også verserer rykter om er at man til en viss grad får en smak av “Bad Company-følelse”. Et av mine absolutt favorittspill i serien er Battlefield: Bad Company 2. Makan til spill skal man lete lenge etter. Singleplayerdelen i spillet var magisk, men også flerspillerdelen var fantastisk på mange måter. Fete maps, ødeleggelser, gode balanserte våpen pluss masse annet som funket som en drøm. Ryktene sier at man vil oppleve en viss “Bad Company-følelse” i spillet og dette håper jeg inderlig stemmer. Da kommer nok dette spillet virkelig til å ta av for mitt sitt vedkommende. Savner Bad Company 3 så til de grader noe jeg vet mange, mange andre også gjør.

 

Uansett, under årets digitale E3-messe kommer vi garantert til å få vite mer om Battlefield 6, grafikkmotoren Frostbite Engine 4.0 pluss masse annet. Jeg gleder meg så sykt at jeg ikke har ord. Videre vil jeg også så langt det lar seg gjøre å prøve komme sterkt tilbake i Trønderbataljonen. Savner gjengen og spesielt å spille sammen med disse herlige folka. Det har vært noen gode tider og nå håper jeg disse tidene kommer tilbake. Kanskje kan vi også finne frem til de gode opplevelsene vi fikk sammen med vår svenske klan, Old Gents. Det hadde vært sykt moro det. 

 

Gleder du deg til Battlefield 6? Hva håper du spillet vil gi?

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top