YES! Endelig annonseres Cities Skylines II!

 

Gud bedre som jeg har ventet på denne dagen! I går under Paradox sin presentasjon av diverse kommende spill, dukket altså opp en annonsering av oppfølgeren til det kritikerroste Cities Skylines. En hel verden av bybygger har ventet på oppfølgeren og kommende fredag er det faktisk 8 år siden Cities Skylines ble lansert. I det siste har vi sett en del hinting på at noe var på gang fra utvikleren Colossal Order og jaggu slapp katta ut av sekken i går kveld. Skal innrømme at jeg var spent før Paradox skulle presentere nyheter i streamen sin og om det ville dukke opp en annonsering av Cities Skylines II. Det gjorde det! 

 

 

Gleden stod i taket! De i rundt meg lurte litt på hva var det som gjorde meg så glad, men de fikk fort høre hvorfor. Selv har jeg vært stor fan av bybyggespill helt siden jeg spilte SimCity på Amiga 500. Spillet fanget meg så inderlig mye da det bla lansert i 1989. Nå har det gått mange år og selvsagt har jeg spilt alle de lanserte SimCity-spillene fra da og frem til i dag hvor det siste ble lansert i 2013. I 2015 kom plutselig Colossal Order som lyn i fra klar himmel med deres Cities Skylines. Skal ærlig innrømme at jeg ikke ble helt fanget av SimCity 2013. Alt for mange begrensninger satte en stopper for det. Så da Cities Skylines dukket opp og uten begrensninger var jeg solgt. Her fikk vi bybyggere alt vi kunne drømme om og litt mer. 

 

 

Gjennom årene og frem til i dag har Colossal Order sammen med Paradox lansert den ene tilleggspakken etter den andre. De har hørt på hva spillere har ønsket seg, de har gjort det mulig for moddere å lage alt man kan drømme om og utvikleren har sørget for at vi på hundrevis av timer har blitt underholdt på beste måte med vår kreativitet. Cities Skylines satte en ny standard for hvordan bybyggespill skulle være. Med bruk av grafikkmotoren Unity har de sørget for at detaljene og mulighetene har vært enorme med deres Cities Skylines. Over hundre tusen med bygninger, kjøretøy, mods med mer har sørget for at jeg virkelig har kost meg med Cities Skylines. 

 

 

At en oppfølger til dette meget populære spillet skulle komme var jeg bra sikker på, men hvordan ville det klare å toppe det første spillet? For listen til Cities Skylines er lagt meget høyt oppe og hvor forventningene er skyhøye når det kommer til Cities Skylines II. Gjennom en annonsetrailer får vi se skinnende grafikk, flotte animasjoner og et sykt detaljert landskap. Vi ser også at dette ikke er den grafikken vi kan forvente og at den ikke stammer fra gameplay. Derfor kan man ikke si hvordan den grafiske biten i Cities Skylines II kommer til å bli. Det eneste er at det garantert kommer til å bli bedre. Spørsmålet jeg også da stiller er om hvor tungt kommer spillet til å bli spesielt for de som har eldre PCer som sliter i dag med Cities Skylines. For med hundrevis av nedlastede objekter, mods m.m. i spillet, så krever det sitt. Her er jeg meget spent på hvordan de vil utnytte grafikkmotoren og om det er Unity de benytter seg av igjen. Med annonseringen lover de uante muligheter for moddere og lage alt det de ønsker, samt at som spiller vil kunne bygge det man ønsker alt fra et lite tettsted til en stor metropol. Dyp økonomisk dynamikk i spillet utloves også av utvikleren Colossal Order. 

 

 

Dessverre vet vi lite om hva spillet generelt vil inneholde samt når det lanseres. Det eneste vi vet er at Cities Skylines II kommer til PC (samt Game Pass), Xbox Series og PS5. Det vil med andre ord si at vi høyst sannsynligvis har enda mer å leke med samt bedre grafikk. Uansett, det gjenstår å se når gameplay-videoer begynner å slippes samt mer info om selve spillet. Jeg gleder meg sykt og venter med stor spenning på å få vite mer om spillet. 

 

 

Gleder du deg til Cities Skylines II og hva håper du spillet vil inneholde som ikke var så bra i det første spillet? 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top