Isfront!

Ikke til å tro, men at spilldistributører kan være så barnslige hadde jeg ikke trodd. For selv om man er konkurrenter, så finnes det grenser for hva man kan gjøre mot hverandre. Som dere vet, så har det blitt arrangert E3-messe i disse dager og dette har selvasagt ikke gått upaktet og en hel spillverden har vendt sine øyne mot Los Angeles og den store spillmessen.


Bilde fra Battlefield 3


Du har garantert hørt om Battlefield 3 og selv har jeg skrevet noen blogger om dette store spillet fra den svenske utvikleren DICE og distributøren Electronic Arts. Jeg har også skrevet om Call of Duty: Modern Warfare 3 og at jeg gleder meg til spillet der Infinity Ward og Sledgehammer Games og Raven Software er utviklere, hvor Activision er utgiver og distributør.

Under E3-messen hadde begge disse spillene og dets selskaper stor plass med egne “båser” hvor de presenterte sine spill. Vi i spillverden har dessverre sett mer og mer til en isfront mellom EA og Activision. Selv om de er skarpe konkurrenter, så finnes det grenser for hva de kan finne på. Da Bobby Kotick, sjefen for Activision dukket opp i båsen til Battlefield 3, DICE og EA, ble han straks beordret bort og han fikk ikke sette sin fot innenfor båsen. Faktisk ble det en krangel mellom EAs folk og Bobby Kotick før han slukkøret måtte gå videre og ikke fikk sett på Battlefield 3. Omd et var for å få noen gode råd til sitt kommende Call of Duty: Modern Warfare 3 vites ikke, men jeg betviler det. 


Bilde fra Call of Duty: Modern Warfare 3


Selv om disse selskapene er “bitre” konkurrenter, så synes jeg da det må gå an å vise litt respekt ovenfor hverandre. For det som ble presentert på E3 er jo noe alle skal se og da hadde det vært normalt og latt Bobby Kotick fått sett litt hvordan ting var lagt opp i båsen. Han har garantert sett alle trailere og det som har vært skrevet om Battlefield 3 i forhold til utviklingen av Call of Duty: Modern Warfare 3, så jeg tror det var lite å skjule for DICE og EA.  

Med dette skrevet, så kommer det til å bli litt av et bikkjeslagsmål utover året mellom EA og Activision med Battlefield 3 og Call of Duty: Modern Warfare 3 og hvem som vinner kampen mellom disse spillene blir spennende å se selv om jeg holder en knapp på Battlefield 3. Hvem tror du vinner den store krigsspillkampen? Hva synes du oppstusset mellom EA og Activision? Synes du dette blir litt for barnslig eller…?

Mer om denne saken kan du lese på Gamereactor.no!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Isfront!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top