Menn ser først på puppene!

Så må jeg vel innrømme at jeg er veldig unormal i denne sammenhengen. For det første jeg så på Ann Helen var uten tvil ansiktet. Deretter skal jeg nå innrømme at resten av blikket faller på hennes kropp som om ikke det var noe unormalt, i følge studier.

I et studie utført av forskeren Barnaby J. Dixson fra New Zealand viser nemlig at mennenes blikk faktisk først glir over puppene til jenta. Han har ved ved hjelp av «eye tracking»-teknologien prøvd å se hvilken kroppsdel vi gutta ser først på hos jenter.

Videre fant studiet ut at mennenes blikk først etter puppeglaningen (samt midjen) kryper oppover til ansiktet, hvor det så flakker nedover til underlivet, for så å ende opp ved legger og føtter. Det hele ble fanget opp av mennenes øyebevegelser og gjennom dette kunne da forskeren Barnaby J. Dixson finne ut hvilken kroppsdel vi så på først på jenter. En annen ting forskeren fant ut var at mennene så lengre på brystene enn noen annen kroppsdel.

Hvordan er det med deg? Er du en av gutta som lar blikket gli først over puppene eller er det ansiktet som teller mest? Hva tror dere jenter, ser gutta først på puppa og så resten av deg eller…? Hvor går første blikket hos dere PÅ gutta? Er det underlivet eller rumpa som først oppdages eller er det andre kroppsdeler som frister mest å se på først?

Nedenfor ser dere kaka dama mi lagde til sin far på 60 års dagen og hvor var blikkfanget her?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top