Stor jubel i huset!



Er
du en stor fan av The Sims 3? I huset har jeg en datter som et veldig stor fan av The Sims 3 og sammen med sine venninner har hun i løpet av sommeren kjørt flere The Sims 3 party hvor de har samlet seg og spilt Sims til langt på natt. Selv om jeg ikke er den helt store fansen av spillet så skjønner jeg veldig godt hvorfor så mange liker spillet. Det er innholdsrik, har god grafikk og et veldig godt/fengende gameplay. Å si at jeg aldri har spilt The Sims er å lyve stort og jeg sjekker ut The Sims når det kommer nye spill i serien. Må jo vite litt hva som skjer i The Sims-serien.



Et
nytt tillegg er under utvikling og den nye tilleggspakken har fått tittelen Årstider. Jepp, du leste riktig. Nå kan dine simmer endelig få oppleve både snø, sommer, vår og høst på nært hold. Stå på ski om vinteren, bade og kose seg i solen om sommeren. Det vil garantert spice opp livet til dine simmer som nå får enda mer å bryne seg på og hvor du må passe på at dine familiemedlemmer har det som kreves for å møte årstidene.

Når jeg får spørsmål fra foreldre (under foredraget mitt “Spill er sunt”) om spill for sine barn og unge (jenter) så bruker jeg å anbefale The Sims. For det er ikke noe vold i det hele tatt og man lærer faktisk en god del av å spille det (tro det eller ei). Mye å passe på og man får brukt sine kreative evner i spillet og hvor målet er å skape sin egen familie med det som hører med. 



Dette er hva Electronic Arts skriver om tillegget:

 

?The Sims 3 De fire årstider gir deg mulighet til å samhandle med været, men også til å leve deg inn i stemningen i hver årstid og fortelle meningsfulle historier med simmene,? sier Ryan Vaughan, produsent for The Sims. ?Siden lanseringen av The Sims 3, har årstider vært langt oppe på ønskelisten til spillerne. Endringene i årstidene i dette spillet gir økt realisme, og simuleringen av naturen gjøres på en måte du aldri har sett før i The Sims.? 

 

For første gang i The Sims-serien på PC kan spillerne la simmene bade i havet og utforske en tidligere utilgjengelig del av verden mens de kjøler seg ned på en varm sommerdag eller stuper som en isbjørn ned i vannet om vinteren. Simmene kan også bygge opp ferdigheter ved skåre vinnermålet i fotballkamper eller å dra på i halfpipen med snowboard. Ta et hopp fra stupebrettet, fyr av fyrverkeri, skjær ut en gresskarlanterne eller bygg en koselig iglo – du har masse aktiviteter å delta i året rundt.

 

Spillerne kan leve seg inn i følelsen av hver årstid med unike årstidsfeiringer som bringer simmene sammen. Simmene kan kose seg sammen med en de er forelsket i og bli kronet konge eller dronning på vårdansen, ta en tur i ansiktmaleboden på sommerfestivalen, delta i eplekonkurranser ved gresskaråkeren under høstfestivalen eller ta en tur til snøballkrigarenaen om vinteren. The Sims 3 De fire årstider har også ny mat, nye moteklær og nye pyntegjenstander, som pommes frites, en solsalong, misteltein, paraplyer, vinterstøvler og våtdrakter, som gjør opplevelsen av hver årstid enda bedre.

The Sims 3 De fire årstider fanger væreffektene opp skjønnheten og kraften i naturen, fra blomster som spirer og friskt vårregn til høstløv og snøstormer som gjør verden til et vinterparadis. Simmene reagerer på endringene i klima og været på overraskende og morsomme måter, om de får brunfarge i sebramønster, blir forkjølet eller blir truffet av lynet.

 

Hva er ditt forhold til The Sims 3 og spiller du dette spillet? Liker du The Sims generelt og kjenner du noen som spiller spillet?

 

Nedenfor kan du se et nytt filmklipp fra tilleggspakken Årstider…

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

10 thoughts on “Stor jubel i huset!

  1. Ja, det er sant. Har jo spilt det med venner osv, men har aldri orket å brukt penger på et spill jeg uansett kommer til å bli lei av etter en stund. Da kan jeg heller låne det med andre hvis jeg ønsker å spille det:-) vet jeg kommer til å bli avhengig hvis jeg begynner også, hehe:-)

  2. Når kommer the sims 3 de fire årstidene ut ? Jg er een stoor fan jeg har alle spillene av sims 🙂 men når kommer det ut ?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top