Hest og Ponni! Noe for deg?



Som
barnefar har jeg spilt mange barnespill opp igjennom årene. Det finnes veldig mange gode barnespill og spill som jeg faktisk har likt veldig godt. Mine fire barn har også fått muligheten til å spille og det fra tidlig alder noe jeg selv mener er viktig om barna skal kunne lære seg den teknologiske verden vi lever i. Av spill finnes det masse og gjennom mine foredrag “Spill er sunt” så kommer jeg med anbefalinger om spill for foreldre. For det finnes utrolig mange spill å velge i mellom og derfor er det ikke helt enkelt å velge ut det som er rett i forhold til interessene.  

Et av spillene som jeg kommer til å anbefale på foredraget mitt “Spill er sunt” og spesielt til jenter som liker hester, er dette -> Hest og Ponni: Rivaler. Spillet lages av Young Entertainment og det vil i dag kunne kjøpes til 3DS. Spillet ser bra ut og hvor man får lære seg mye om det som har med hest og ponni å gjøre. Bare her på Snåsa er det mange som har kontakt med hest hver dag og et spill som dette vil nok garantert falle i smak for de fleste hestegale jenter. 

Her er hva utgiveren skriver om spillet:

For deg som ikke ønsker å gå hjem fra stallen, ikke kan ta med deg hesten på reisen eller klarer å bruke så mye tid som du ønsker med din elskende hest. Nå kommer Hest og Ponni på Nintendo 3DS?. For første gang kan du skape din favoritthest og ta med deg dit du vil, og ri, leke eller bare være sammen så mye du vil i 3D.

I Hest og Ponni: Rivaler, bestemmer du hvordan du vil at hesten din skal se ut. Det er 26 raser å velge mellom og man kan bestemme fargen på øyne, pels og mye mer. Siden må du ta vare på hesten din, og sørge for at den har det bra ved å gi den mat og vann, kose med den, trene med den og vinne hestens tillit.

Underveis i spillet konkurrerer man i hopp, hinderløype og ridende bueskyting. Du danner vennskapsbånd med de andre rytterne, og det oppstår også kjærlighet. Men du må se opp for rivaler som ønsker å lure deg i konkurranser og kjærlighet.

Du kan også konkurrere med dine venner i hopping gjennom StreetPass?, der du sammenligner poeng og vinner premier.

Det er også utvidet virkelighet (augmented reality) hvor hesten din dukker opp foran deg og du kan bruke mikrofonen til å kalle på hesten og ta bilder av hesten din som du kan dele med vennene dine gjennom albumet.

Om du er hestegal eller kjenner noen som liker hester og som i tillegg har en 3DS, så kan dette være det rette spillet. 

Er du glad i hester og har du kontakt med hester til daglig? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top