Er du et miljøsvin?

I kommende SimCity kan du selv bestemme om du vil være et miljøsvin eller ikke. Om du velger dette, så må du være obs på at det også fører med seg problemer og som må løses etter hvert som de dukker opp. Befolkningen din kan bli syke og du må hele tiden se at de får den hjelpen de trenger for å kunne jobbe for deg. Som miljøsvin hvor du kun kjører på kull, må du også regne med å forurense omgivelsene ganske heftig i tillegg til at du vil kunne føre til at dine nabobyer får litt av den sure røyken fra dine fabrikker og kullbruk. 

Maxis, som er utvikler av spillet har i årets utgave av SimCity satset på en mer grønnere linje enn tidligere og hvor du som ordfører av byen blir premiert om du satser grønt. For med miljøvennlig politikk vil din befolkning trives bedre i byen din, men vær obs på at slikt koster og da gjelder det å balansere budsjettene rett slik at du også får råd til andre viktige ting for din stadig voksende by. Selv er jeg bra sikker på at jeg vil kjøre en miljøvennlig byplanlegging selv om det vil gå i bekostning av billigere kraft med kullfyring. Jeg unner jo mine trofaste undersotter det beste og da vil jeg også være snill og sørge for et rene og miljøvennelige omgivelser.

Nedenfor ser dere to bilder. På det første bildet kan du se en moderne vindmøllepark og på det andre bilde kan du se en moderne kullgruve.

Les mer om spillet på Gamereactor.no

Hva ville du ha valgt i spillet, miljøsvin eller en ordfører med klimavennlige tiltak? Kommer du til å kjøpe SimCity når det slippes til PC 14. februar neste år? Hva er ditt favoritt SimCity gjennom tidene? Har du spilt SimCity før?


Miljøvennelig og moderne vindmøllepark.


Moderne kullgruve…

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Er du et miljøsvin?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top