Triste skjebner…

Jeg kan først som sist legge alle kort på bordet. Om jeg ser en film som er trist, kan det like gjerne hende at jeg får klump i halsen. Det samme skjer om jeg også opplever episoder som er både fine, følsomme eller lykkelige. Slik er vel min personlighet og kommer nok ikke til å forandre seg med årene. Å være følsom er en god egenskap og det gjør meg ingenting å slippe noen tårer om situasjonen faller seg slik inn. 

Dessverre finnes det mange triste skjebner rundt omkring i landet og som kun fortjener det beste. Jeg har ofte blitt kontaktet av flere som har slitt opp igjennom årene og har på best mulig måte hjulpet med deg jeg har klart. Har flere ganger fått høre hvor positiv og glad jeg er og dette har jeg prøvd å delt på og få andre til å tenke på positive ting i hverdagen enn kun det negative. Jeg blir veldig lei meg når jeg hører om personer som på en eller annen måte har opplevd noe trist og fælt i livet.  

Det jeg prøver å få de som sliter til å gjøre, er å se etter positive ting i livet, selv om de ikke er store. Alt kan se som svartest ut, men da må du finne deg en knagg og putt de små positive tingene på og så får de negative tingene seile sin egen sjø og gi det negative minst mulig oppmerksomhet. Selv om dette er vanskelig, så har jeg såpass lang livserfaring at jeg har opplevd litt av hvert i livet mitt. Mistet min mor i kreft for 19 år siden, mine besteforeldre og har i grunnen ikke noen skikkelig pappa. Det vil si jeg på en måte er foreldreløs. Heldigvis har jeg en samboer med hennes familie som har tatt godt vare på meg, men det blir fortsatt ikke helt det samme som ha en mamma eller pappa å kunne snakke ut til. Med de erfaringer har jeg alltid lært meg å se de små positive tingene først og gitt f… i de negative. Det har fått meg på føttene mange ganger. 

har jeg et klipp om ei jente som jeg synes utrolig synd på og som har opplevd mye fælt i sitt 14 års liv. Det er håpløst at slikt skjer og synd at disse faller igjennom i samfunnet. Nå håper jeg inderlig at du nå leser denne bloggen. Du skal tenke at du er unik at det finnes noen som liker deg for den du er. Livet ditt ligger fremfor deg selv det fæle som har skjedd. Minnene kan være harde å bli kvitt, men før eller siden må ting snu og det positive vil slå igjennom. Du virker som en opplagt jente og tenk heller på hva du kan gjøre i livet som f.eks. kan hjelpe andre som har opplevd det samme. Å hjelpe andre er en god egenskap og jeg er bra sikker på at du har denne egenskapen i deg. Bruk din energi på de i rundt deg og legg planer om hva du ønsker å gjøre “når du blir stor”. For det er mye du kommer til å kunne gjøre om du er målrettet og hele tiden prøver å holde fokuset oppe. Ta vare på de gode i rundt deg, for det finnes flere som liker deg.

Her er klippet fra en jente som jeg synes synd på…
 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top