Er det en ting jeg gleder meg til…

…så er de faktisk animasjonsfilmen Frozen (Frost) fra Disney. Den ser utrolig bra ut og veldig humoristisk. Kall meg barnslig, men jeg har sansen for animasjonsfilmer og har hatt det siden jeg var liten. Målet mitt er å ta med hele familien på kino for å se den 1. juledag. Visste du at studioet bak filmen faktisk har hentet mye inspirasjon fra Norge, noe du sikker kan se på bildet ovenfor. Det synes jeg er veldig moro og gir litt ekstra glød til å se filmen. 

Som vanlig bidrar kjente artister med musikk til filmen og en av disse er Demi Lovato hvor hun synger “Let it go”. Låten er nydelig og blitt flittig spilt her på kontoret mitt i det siste. 

Her er litt om filmens innhold:
Når en trolldom forhekser et kongedømme til evig vinter, bestemmer den uredde optimisten Anna, seg for å legge ut på en episk reise for å finne sin søster Elsa, Snødronningen og sette en stopper for hennes iskalde forbannelse. Med seg på reisen har hun den erfarne fjellfareren Kristoff og hans gode venn, reinsdyret Sven. På reisen gjennom dal og over fjell i ett landskap som minner om Norge, møter de mystiske troll og en fantastisk morsom snømann som heter Olaf. Det er magiske tilstander på hver en fjelltopp og de må sammen kjempe mot de iskalde elementene for å redde kongeriket fra evig forbannelse. 

Her er et filmklipp fra filmen som altså har kinopremiere 1. julidag. 

Synes du filmen ser bra ut? Liker du animasjonsfilmer? Hva synes du om musikken? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

2 thoughts on “Er det en ting jeg gleder meg til…

  1. Jeg er sånn som elsker tegnefilm, kommer aldri til å vokse fra dem. Dette er en av de filmene jeg virkelig gleder meg til å se. Den ligger litt på samme sted som Tangled gjorde da den kom over filmer man bare mått se. Musikken er alltid viktig i film, og av det jeg har hørt så langt, så har de valgt rett 🙂
    For min del blir det nok Blueray og ikke kino, men jeg gleder meg uansett!

  2. Izayoi: Da er vi to 🙂 Elsker tegnefilmer og animasjonsfilmer. Musikken i filmer er utrolig viktig og denne låte er nydelig 🙂 Dette er en av de animasjonsfilmene jeg gleder meg mest til og ut i fra handlingen så passer det perfekt med at det også er jul 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top