Da er prosjektet i gang…

Noe av det beste jeg vet er å starte opp prosjekter og spesielt når jeg har noe stort og se frem til, ja så er gleden ekstra stor. Nå er det en stund siden jeg bygget en ny gamingRIG, men føler det er på tide. Selvsagt funker gamingRIG-en jeg har nå, men med så mange store spill som garantert kommer til å kreve masse maskinkraft, er det godt å kunne oppgradere litt. Forleden dukket det opp to pakker med posten og DHL. I pakkene lå det to viktige komponenter til prosjektet mitt. 

Først dukket opp en helt ny flimmerfri skjerm fra BenQ. Den er hele 27 tommer og er utrolig behagelig å spille på. I tillegg er menysystemet helt genialt. Med en egen menydel som monteres enten på venstre eller høyre side nede ved foten av skjermen, sørger for at du har full kontroll på alle innstillinger. Fra før av har jeg hatt en NEC 24″ skjerm og vært veldig fornøyd med den, men skjermen er over 7 år gammel på tide å bytte ut. NEC 24WGX2 har gjort sitt og skal ærlig innrømme å si at kvaliteten har vært utrolig god. Nærmest vemodig å bytte, men etter å slitt litt blått flimmer på den, spesielt etter oppstart, følte jeg at det var moden for et bytte. Da falt valget på en BenQ 2720T som hittil har vært et meget godt valg. Er veldig godt fornøyd med måten den presenterer spillene mine på. I tillegg er den flimmerfri som igjen noe som er veldig godt for en som til tider har litt hodepine og migrene. BenQ har mange år på baken som skjermprodusent og det vises på kvaliteten og mulighetene. En herlig skjerm rett og slett.

Den andre pakken som dukket opp var fra Gigabyte og et hovedkort, GA-X79-UP4 som virkelig kommer godt til bruk når Intel i7-4960X etter hvert dukker opp om ikke lenge. Hovedkortet har mer enn nok av det jeg trenger. Jeg kan faktisk montere inn hele 8 RAM-brikker på hovedkortet. Er ikke det fett så vet ikke jeg. I tillegg har jeg hatt Gigabyte hovedkort så lenge jeg kan huske og har alltid vært fornøyd med Gigabyte. Har aldri hatt noe problemer med hovedkortene fra Gigabyte og har funket til de har avgått med døde etter mange års bruk. Derfor velger jeg  alltid Gigabyte når det kommer til hovedkort. Stabilt som rakkern. Selvsagt så teller det også at Gigabyte har mange geniale løsninger med tilkoblinger og som funker som en drøm. 

nå er jeg altså snart i gang med prosjekt gamingRIG og gleder meg inderlig mye til prosjektet er helt ferdig. Da er det ingenting som skal stoppe meg av spill. Alt SKAL kjøres med ULTRA grafikkinnstillinger. Gaming <3

#gigabyte #benq #pc #intel #kingston #creative #coolermaster #gamer #gaming #pcgamer #game4life #gaming4life #gamer4life #lovegaming #hovedkort #motherboard #project #prosjekt #gamingrig #prosjektpc #projectpc

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Da er prosjektet i gang…

  1. Hvordan er den skjermen. Har tenk på den lenge selv, men ikke helt bestemt meg
    Må man holde mye på med innstillingene på fargene etc?

  2. Izayoi: Selve innstillingene på skjermen er helt kurante. For å si det slik, så brukte jeg kanskje fem minutter på å finne den perfekte innstillingen til spillingen min. Det beste synes jeg er “kontrollen” og hvor du i stedet legger den ved siden av foten til skjermen. Da slipper du å tukle ved på selve skjermen.

    Hittil er jeg svært fornøyd med skjermen som har gitt meg mange fine opplevelser med spillene mine. Da tenker jeg spill som Watch_Dogs, Wolfenstein: The New Order, Grid Autosport, Battlefield Hardline, Battlefield 4 og SimCity.

    Anbefaler skjermen!

  3. Høres bra ut, da blir det shopping på Komplett.no i lunsjen igjen, så har jeg to skjermer klare til den nye pc’en som også er innkommende 🙂
    Takk for informasjonen 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top