Qpad MK-70 – Et veldig enkelt valg!



Som
mange av dere vet så er jeg stor fan av Qpad og har vært det helst siden jeg fikk tak i de første musmatter fra det svenske selskapet. Jeg har alltid visst at gjengen lager kvalitetsprodukter og at de bruker mye tid på å høre på oss spillentusiaster.

Dette har ført til at Qpad har vokst jevnt og trutt og blitt en viktig leverandør av spillprodukter til verdens spillentusiaster. Jeg har faktisk vært så heldig og fått spilt med alle produkter fra produsenten. Like fornøyd har jeg vært. Derfor er jeg også en stor fan av Qpad.

Gjennom mange år har jeg blitt godt kjent med grunnleggeren av Qpad, nemlig Christer Mr.Mouse Körnbäck. Vi har mange, mange timer sammen på slagmarken i Battlefield: Bad Company 2, Battlefield 3 og Battlefield 4. Vi har kjempet sammen, mot hverandre og vi har hatt det utrolig moro med spilling sammen. Så da skjønner du sikkert også godt at jeg i tillegg har fått Qpad inn med “morsmelken”.


Som du også vet, så har jeg vært en aktiv spillentusiast i titalls av år og har spilt med utrolig mye forskjellige av spillutstyr. Dette har gjort til at jeg har funnet meg favorittprodusenter som nettopp Qpad er. Jeg skal også innrømme at jeg har spilt med andre meget gode spillprodukter og som har slått pusten ut av meg av ren beundring. Derfor er det også ekstra moro å spille med stadig nye produkter som er med på å heve mine spillopplevelser.

“Det enkle er ofte det beste” er det et uttrykk som heter og det har Qpad så definitivt jobbet for å innfri med deres nye mekaniske tastatur MK-70. Her er alt gjort så enkelt som mulig. Dette vises fort helt fra du åpner esken til du har fått spilt med tastaturet. Stort enklere tastatur finner man knapt, men her skal man slettes ikke la seg lure. For selv om alt er så enkelt som bare det, så oser det kvalitet og brukervennlighet.

Qpad MK-70 skal i følge produsenten være en tastatur som havner mellom deres enda mer enkle MK-50 og deres flaggskip MK-85, som alle er mekaniske tastaturer. Bryterne som er brukt i dette tastaturet er Cherry MX Red og det kjennes. Dette er den lettere typen brytere noe som gjør at tastaturet er som en drøm å skrive på i tillegg til bruk i spilling. Faktisk kan jeg innrømme at jeg aldri har spilt med et mekanisk tastatur med så lette taster å trykke på før. Helt vidunderlig rett og slett.

Jeg liker ikke å bli så altfor teknisk i måten jeg skriver om produkter og det har jeg ikke tenkt å bli her heller, for det viktigste er å beskrive tastaturet slik jeg opplever det når jeg spiller og skriver med det. Teknisk informasjon kan du finne på nettet pluss Qpads egen nettside.


Qpad MK-70 har en enkel bakgrunnsbelysning. Denne har fire innstillinger. Det vil si, fra ikke å lyse i det hele tatt til maks. Med en egen funksjonstast kan du stille inn dette. Selv kjører jeg på maks og elsker den dype blå fargen lyset på tastaturet har. Selv om størrelsen på MK-70 er liten, så kjenner du på tyngden at tastaturet er i bra kvalitet, for det er tungt om man løfter på det. Tyngden gjør også at tastaturet ligget godt i ro selv om det går hardt for seg under spillingen.

Som alle andre spilltastaturer så inneholder også dette medietaster, samt en egen funksjonsknapp for styring av lysstyrke. Om du er ute etter et tastatur med makroinnstillinger så er ikke dette du skal ha. Her får du ikke lagret tasteinnstillingene dine, men det er ikke alle som trenger det. På baksiden finner to støtteføtter samt gummibelagte føtter som sørger for at tastaturet ikke beveger seg noe under spillingen.

Akkurat nå er jeg blitt veldig glad i dette tastaturet som er så enkelt at selv “mor” kan bruke det. Ikke noe mikk makk, kun bakgrunnsbelyste taster er bling blingen her. Tastene er utrolig lette å trykke på og reagerer momentant. I spillingen er dette godt hvor du slipper å bruke ekstra kraft på å trykke. Det samme gjelder å skrive på MK-70. Ikke noe problem å få til touchmetoden. Å skrive denne teksten om tastaturet gikk som en drøm. Qpad har igjen bevist at de er med å regne når det kommer til spillprodukter. Qpad MK-70 er et godt og enkelt tastatur som jeg uten å blunke vil anbefale dere alle spillentusiaster. Prisen ligger på rundt 800,- kroner og det er ikke ille med tanke på hva du får. Slitesterkt, behagelig og utrolig lett i bruk. Hva mer kan en ønske seg? Takk til Qpad for nok et kvalitetsprodukt for oss spillentusiaster.

Hvilket tastatur bruker du når du spiller? 

#qpad #mk-70 #gaming #keyboard #tastatur #pc #mechanic #pcgamer #pcgaming #ilovegaming #intel #kingston #gigabyte #benq #coolermaster #goodquality 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Qpad MK-70 – Et veldig enkelt valg!

  1. Jeg har ett problem med de aller fleste tastaturer, noe som ofte hindrer meg i å kjøpe de typiske gamer tastaturene. Jeg klarer ikke de høye tastene. Jeg har lavt tastatur på jobben, og hjemme (Razer sitt hjemme). Tok meg lang tid og finne det jeg har hjemme, men jeg savner det å ha lys i tastene kjenner jeg. Håper flere av disse store gamer-keyboard folka lager for “pingler” som meg i framtiden som trenger lave taster ^^

  2. Izayoi: Hehe, det er lov å håpe ja 🙂 Selv har jeg gjort meg vant til tastaturet slik de er og faktisk har jeg ikke håndleddsstøtte heller, men det funker likevel 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top