Astro byr på perfekt lyd for spillentusiasten!

Skal jeg være helt ærlig, så har jeg for ikke lenge siden latt meg imponere av Astro og deres sykt gode headset. Nå har jeg fått tak et nytt headset og denne gangen er det Astro A40 + MixAmp Pro gaming headset som har gitt lyd i fra seg. 

Når jeg mottok Astro A40 så ble jeg veldig overrasket over den store esken til headsetet. I tillegg var den rimelig tung. Da jeg åpnet esken, oppdaget jeg i og for seg wet ganske enkelt headset uten noe form for bling bling, masse ledninger og en ganske så heftig lydmikser.

Med at jeg skriver “enkelt” headset, så er det nettopp det Astro A40 er. Ikke noe lys som verken pulserer eller lyser opp headsetet. Bøylen er forholdsvis bred og gir god støtte til selve headsetet på hodet. Bøylen er bygd opp av hardplast og på undersiden av den finner du en skumgummi med tøybelegg. Dette for at headsetet skal ligge godt mot hodet.

Videre på headsetet, finner du justeringen av høyden på headsetet. Denne justeringen fungere rett og slett genialt og gjør at du uten å måtte anstrenge deg kan justere headsetet selv mens du spiller eller skal overlevere det til en venn ved siden av deg. Hele bøyleopplegget sørger for at Astro A40 ikke klemmer om hodet og ørene. Det vil si, headsetet er utrolig godt og behagelig. Jeg kan sitte med headsetet time etter time uten at jeg kjenner at jeg har det på. Her har Astro virkelig gjort en knall god jobb.

Klokkene på headsetet er store og dekker mine gedigne ører med skumgummi og det med et godt tøystoff utenpå. Mange av headsetene som finnes har en tendens til å presse “inn” ørene mine noe som gjør at det blir ubehagelig etter hvert. Dette gjør Astro A40 ikke i det hele tatt. Vekten på headsetet gjør at du knapt føler du har det på deg. På utsiden av klokkene har Astro lagt på plater med magneter. Disse platene kan du bytte ut og sette på noen mer stilig om du ønsker det, i tillegg så kan du bestemme hvilken side mikrofonen skal sitte. Dette er også et genialt trekk fra Astro.

Mikrofonen kan som sagt byttes om på og settes inn enten på høyre eller venstre side. Her er valget ditt. Det andre som jeg merket meg var hvor sensitiv mikrofonen var, i tillegg til støyskjermende. For lyden min ble fanget opp godt og hvor mine venner kunne høre meg utrolig godt om det var via programmer som Skype, Ventrilo, Mumble eller TeamSpeak. Under bruk av alle programmene her, så hørte vennene mine meg klart og tydelig. Mikrofonen kan også bøyes til der hvor du vil han den samt brettes helt opp når du ikke bruker den.

Det andre som er svært så viktig når det kommer til gaming headset, er hvordan det låter når du spiller spill. Det beste med Astro A40 er at det funker til både Xbox 360/Xbox One, Playstation 3/Playstation 4 og PC. Det vil si at bruksområdet er gedigent, noe som slettes ikke er dumt med tanke på at det kan selges til flere. Lyden ellers i headsetet er fin hvor det spiller på alle skalaer. Savnet dog bitte litt mer bass og føler faktisk at det her har litt mer å gå på. Lydbildet ellers er veldig fint og treffer spekteret godt om det spill, musikk eller film du kjører. Av spill som fikk kjørt seg, var Middle-Earth: Shadow of Mordor, The Crew, Call of Duty: Advanced Warfare og Far Cry 4. Under alle disse spillene er lyden utrolig klar og fin og det er nærmest så jeg ser meg i rundt når jeg spiller og spesielt hører lyden “rundt” meg. Dette gjør at spillopplevelsen skrus mange hakk oppover.

Det som gjør lyden så spennende er selvsagt den medfølgende mikseren. Her kan du trikse, mikse etter hvordan du vil ha det. Her kan du med å vri på et hjul bestemme om du skal ha maks lyd fra spillet eller om du vil dempe det litt og heller høre det som blir sagt på Skype. Her er ditt valg. På mikseren finner du også en “dolby”-knapp og denne spicer opp lyden enda mer om du slå på den. Videre kan man også koble til slik at du får lyd via enten Playstation 3, Playstation 4, Xbox 360 eller den kommende Xbox One.

Astro A40 er et de beste headsetene jeg har brukt på lenge. Savnet kun litt mer trykk i bassen, ellers er lydbildet veldig bra og balansert. Selv om du skrur opp volumet på maks, vrenger ikke høytalerne seg i det hele tatt. Det sier litt over kvaliteten. Mikseren sørger godt for det fine lydbildet og kan ikke si annet at dette ble veldig bra.

Får å konkludere det hele, så er Astro A40 et utrolig bra headset på mange måter. Det er behagelig å ha på selv om du blir sittende time etter time. Headsetet har et flott, balansert lydbilde som gir deg gode spillopplevelser i tillegg til gode opplevelser med film og musikk. Astro A40 koster en del (med mikseren), men om du er en dedikert spiller som meg, så vil du fort finne ut at dette er verdt hver en krone. Kanskje en flott julegave til deg selv. Om du ennå ikke vet hva du skal kjøpe deg av headset, så vil jeg anbefale deg å sjekke opp Astro A40 og er bra sikker på at du kommer til å like det du ser og hører.

Vil du vite mer om Astro A40, så finner du det inn på nettsiden til Astro.

Med det vil jeg anbefale Astro A40 som et perfekt lydprodukt til spillentusiasten. Hva mer kan vi i grunnen ønske oss? 

#astro #astroa40 #headset #gamingheadset #pcgaming #pcgamer #blog #anbefaling #ilovegaming #pc #intel #kingston #gigabyte #xfx #benq #coolermaster #hardware #astrogaming 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Astro byr på perfekt lyd for spillentusiasten!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top