LAN – en del av gamerens liv!?

Selv har jeg vært med på å arrangere en rekke LAN. Det å arrangere LAN er veldig krevende og det tar tid å få til et godt LAN som bygger opp rundt det sosiale og ikke minst får til underholdning som fenger og drar til seg deltakere. Å arrangere LAN krever også masse resurser og da i form av penger. Her er det viktig å få masse støtte fra selskaper og ikke minst kommunen man arrangerer LAN i.

Dessverre er det ikke alle kommuner som ser verdien i LAN og mange av den “gamle” generasjonen tenker at LAN er noe for nerder. I dag er faktisk LAN noe for alle og ikke kun nerder. Faktisk kommer stadig flere og flere jenter på LAN, flere og flere med høyere utdanning kommer, personer som driver aktivt med idrett kommer. Dette er noe som beviser at alle grupper i samfunnet kommer på LAN.

Den 24. til 27. februar er jeg med og arrangerer BondeLAN og hvis jeg følger med på de påmeldte er det faktisk over 20% jenter som kommer og det er søren meg bra. Det beviser at spilling faktisk blir mer og mer akseptert av jentene.

Mer info om BondeLAN finner dere her: www.bondelan.no

Jeg har også jobbet på spreng med å få tak i premier og slik det ser ut nå, vil det faktisk bli premier for bortimot 60 000 NOK til sammen og det er bra. I tillegg har vi en pengepremiepott på 30 000 NOK i CS-compoen.

Er det mange av dere som har vært på LAN før og hva var deres opplevelser? Er det noen av dere som IKKE har vært på LAN, men som ønsker det?

Her er et bilde tatt av crewet for BondeLAN sammen med zombiene som gjorde alt de kunne for å få kloa i oss!

.

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

6 thoughts on “LAN – en del av gamerens liv!?

  1. Solbjørg: Råbra og artig å se at jenter faktisk elsker LAN 🙂
    NinjaZombie: Tusen hjertelig takk for det 🙂 Det er moro å jobbe for Gamereactor og føler vi har et godt medie. Er du forresten mye inn på forumet og hva er nicket ditt?

  2. Nei jeg er ikke så mye på forumet, men går en del tid i å lese siste nytt, mens jeg drikker morgenkaffen 😀 og Spill anmeldelser, nå om dagen går det MYE tid i å vente på Duke Nukem.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top