Battlefield 3 – et stort spill på gang!

Er det flere enn bare meg som venter med stor spenning på Battlefield 3. Selv er jeg en stor fan av serien og har brukt en god del timer på å spille disse heftige spillene fra DICE. Til og med har jeg vært på besøk hos DICE i Stockholm og sett hvordan de jobber der. For å si det slik, de har en drømmearbeidsplass og for et rekreasjonsområde de hadde med bordtennisbord, flere flipperspill, flere spill automater samt masse avanserte brettspill. I tillegg hadde de den beste utsikten på jord og nedenfor kan dere se noen bilder jeg tok da jeg var på besøk under utviklingen av Battlefield: Bad Company.

er altså Battlefield 3 på tur og jeg gleder meg mer enn noen gang. Dette skal bli et herlig spill og nedenfor kommer en liten beskrivelse og noen punkter på hvorfor jeg gleder meg…

Battlefield 3 drar fra konkurrentene med Frostbite 2, den nyeste versjonen av DICE’ egen spillmotor. Denne banebrytende teknologien er selve grunnlaget som Battlefield 3 bygges over – her får du uslåelig grafikk, fantastisk følelse av store omgivelser, kaos og ødeleggelser, dynamisk lyd og ekstremt realistiske figuranimasjoner. Når kuler suser, vegger faller og eksplosjoner ryster omgivelsene så du må kaste deg ned på bakken, føles slagmarken mer levende og interaktiv enn noen gang før. I Battlefield 3, tar du på deg rollen som en elitesoldat i U.S. Marines i intense oppdrag for én spiller og flerspill på ulike steder rundt omkring i verden, som Paris, Teheran og New York.

Frostbite 2 – Battlefield 3 introduserer Frostbite 2, en fantastisk teknologi som tar animasjon, ødeleggelser, lys, omgivelser og lyd til nye høyder. Battlefield 3 er bygget på denne kraftige spillmotoren og kaster spillerne ut i kamper som føles på kroppen som aldri før.

Føl kampene – Føl kulene og eksplosjonene, dra skadde kamerater i sikkerhet og støtt våpenet på ting du finner i omgivelsene. De fantastiske animasjonene, den vakre grafikken og den realistiske spillopplevelsen i Battlefield 3 angriper sansene og gjør at du opplever krigen som aldri før i et førstepersonsskytespill.

Uslåelige kjøretøybaserte kamper – Den beste kjøretøybaserte krigsopplevelsen på nett har blitt enda bedre, med jagerfly og andre fremkomstmidler på land, i luften og til sjøs.

Urban krigføring – Kjemp på kjente steder i USA, Midt-Østen og Europa. Du må navigere deg gjennom klaustrofobiske bygater, sentrumsmetropoler og åpne kjøretøyvennlige landskaper i morgendagens krig. 

Gleder du deg til Battlefield 3 lanseres i løpet av fjerde kvartal i år eller liker du ikke slike spill?

Her i dette bygget ligger kontorene til spillutvikleren DICE i Stockholm!

For en utsikt over Stockholm…

Flere som får testet Battlefield: Bad Company!

Får en bra beskrivelse av DICE på hvordan spillet et oppbygd!

Veldig konsentrert…

Her spiller jeg Battlefield: Bad Company som en av de første i Europa!

Her er coveret til PS3-versjonen av spillet – lekkert?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “Battlefield 3 – et stort spill på gang!

  1. iawiik: Bare hyggelig og så har du også en god bloggside 🙂
    fagmannen: Ikke prøvd det ennå, men har hørt mye spennende om spillet da så jeg gleder meg til det selv 🙂
    Hvilke andre spill venter du på 😛

  2. Må vel si at FF XIII Versus er det jeg har gledet meg mest til i lang tid, men det tar jo evigheter før det blir lansert 😛 Jeg spiller egentlig mange spill, men få spill jeg klarer å interessere meg for i lang tid. Klarer ikke repetetive spill som feks Assasins Creed osv. Blir for kjedelig i lengden. Også liker jeg best RPG med bra historie. Dragon Age var det forrige spillet jeg spilte fra begynnelse til slutt + addon materialet. Foruten om det, så blir det en del bil og sportsspill av diverse genre. Blir alltid sosialt når gutta kommer sammen og konkurrerer på skjermen, mens man tar en øl eller tolv 😉

  3. Liker ganske mye forskjellige spill da ser jeg 🙂 Det er bra og er nok litt lik deg der da. Har du prøvd Mass Effect 1 og 2? Dette er spill jeg uten tvil vil anbefale deg. kongebra RPG-spill 😛
    Ellers blir faktisk Test Drive Unlimited 2 lansert i dag og det er et spill jeg ser frem til. Å cruise bil på Ibiza er noe jeg gleder meg til 😛
    Har du forresten hørt om Gamereactor? Om ikke, så anbefaler jeg deg å ta deg en tur innom 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top