Fire dager igjen…!

Tenk, det er kun fire dager igjen til jeg får kjørt meg skikkelig. Bokstavelig talt. For den 23. mai slippes nemlig rallyspillet DiRT 3 og jeg gleder meg som et lite barn som venter på julenissen. Jeg elsker bilspill og har spilt de to foregående spillene i denne meget populære serien og nå venter altså spill nummer tre. Det skal bli så herlig og kunne kjøre rally i blant annet Norge. Se støvet vrivle opp bak bilen mens den ene svingen etter den andre sladdes igjennom som om en ikke ha gjort noe annet. 

Nei, årets rallyspill er snart her og jeg har børstet bort støvet fra mitt Logitech G27 ratt og pedaler med seks trinns girkass og reverse og gjør meg nå klar til kamp med omgivelsene, motstanderne og jeg skal vinne!

Mer fakta om spillet:
Denne kritikerroste rally-franchisen kommer nå med en tredje utgave i serien. DiRT3 byr på flere biler, settinger, løp og arrangementer enn noen gang tidligere, inkludert mer enn 50 rallybiler som representerer det aller ypperste fra femti år med rally. DiRT3 har mer enn dobbelt så mange baner som hiten fra 2009. Spillerne starter som profesjonelle sjåfører på toppen av sin rallykarriere, og spillet byr på mange muligheter for å briljere med sine ferdigheter i kjøreoppvisninger à la Gymkhana.

Løpene i Finland foregår rundt byen Jämsä. Det er her, i landsdelen Jyvaskylä, at Rally Finland går av stabelen hvert år. Fartsprøvene går gjennom skoger, byer og forbi vakre innsjøer. Prøvene er kjent for å være utrolig kjappe og fulle av bakkekammer og hopp.

Løpene i Norge foregår i Hamar-regionen, i området der vinterolympiaden gikk av stabelen i 1994. Det er her Rally Norge arrangeres. Fartsprøvene går gjennom granskog, langs bobbanen og på skihopparenaen. Det dreier seg om tøffe tekniske prøver, der spilleren må lære seg å manøvrere på snø og sørge for å få maksimal uttelling av piggdekkene.

Ser spillet bra ut?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Fire dager igjen…!

  1. Sv: Tusen takk 🙂 Nei, de fleste blir vel litt overrasket over hvilke spill jeg liker, hehe. Akkurat nå driver jeg å spiller Black Ops, digger det! Liker best brettet Convoy pga der passer det fint med sniper, de andre brettene er litt mer vriene. Spilte Battlefield en stund også, men syns det ble litt kjedelig i lengden 😛
    Skulle gjerne vunnet jeg, men orker ikke melde meg på, for jeg har utrolig med uflaks, så kommer aldri til å vinne uansett 😛 Sucks to be me!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top