Jeg flipper helt ut!

Helt siden jeg var liten og kunne knapt se over er flippespill, har jeg alltid vært interessert av Pinball. Var ikke gamle knerten da jeg for første gangen spilte på et flipperspill. Husker godt spillet som var et Indiana Jones-spill med masse effekter og lyder fra Indiana Jones-filmene meg. Jeg var oppslukt og brukte masse av mine surt oppsparte ukepenger på spillet. Siden har det blitt mang en runde på et flipperspill og har vel brukt noen tusen kroner på disse fengende og utfordrende spillene som lyste, høylydte og fristet meg.

Vet du hvem Digital Illusion er? Hvis det ikke ringer noen bjeller så begynner jeg å nevne Pinball Dreams, Pinball Fantasies, RallySport Challenge, Battlefield 1942, Battlefield 2 og Battlefield 2142. Nå har vel bjellene ringt for lenge siden og ja, Digital Illusions sine første spill var faktisk flipper og spillet jeg først ble hekta på var Pinball Dreams. Jeg elsket spillet som ble lansert til Amigaen og jeg nærmest glødet når jeg fikk sitte med Pinball Dreams. Så kom Pinball Fantasies og det var ikke noe dårligere enn det første flipperspillet og sørget for flere sene netter hvor den ene poengscoren etter den andre skulle slåes.

Amigaen var på den tiden veldig populær i nabolaget og flere kjøpte seg denne fete maskinen. Etter hvert ble det konkurranse om hvem som fikk den høyeste poengsummen. Det hele endte med at jeg trakk det lengste strået og vant konkurransen til mine venners store irritasjon.

Siden Pinball Dreams og Pinball Fantasies har det blitt sluppet en haug med flipperspill, men ingen har gitt meg like stor glede som disse fete flipperspillene fra Digital Illusion.

For ikke lenge siden tumlet jeg meg over et flipperspill som faktisk ser veldig interessant ut. Det er spillet Williams Pinball Classics som er en samling med kjente flipperspill nettopp fra de legendariske Williams som jeg også har brukt en del penger på. Nå trenger jeg kun å bruke penger på spillet og etter det kan jeg spille så mye jeg bare vil uten å koste på noe mer. Om det blir flere våkennetter er nok ikke utenkelig, for utfordringen med å slå stadig nye highscorer er der hele tiden.

Nedenfor ser dere noen skjermiser fra Williams Pinball Classics og disse stammer fra PSP-versjonen. Spillet ble lansert til PS2 og Wii den  28. mars.

Hva med deg, er du interessert i flipperspill og har du også brukt masse penger på flipperspill som du har funnet stående i arcadehaller eller å røykfyllte cafeteriaer?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top