Mitt verste mareritt er…

… når huset vi bor i eller noe annet vi oppholder oss i begynner å brenne. Det er mitt verste mareritt. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har drømt om brann og at jeg selv har vært midt opp i det hele. Tørr ikke å tenke på om dette skjer meg og familien min. Spesielt når man ikke deler soverom og man må løpe noen meter for å komme seg til hverandre. I tillegg er soverommene våre i andre etasje og man må ned en trapp for å komme seg til utgangsdøren.

Har ofte tenkt ut scener på hva man skal gjøre under en slik situasjon og det første jeg ville ha gjort er å samlet troppene for så å fått kastet ut alle madrasser med samt noen klær, tepper m.m. som vi kunne ha landet oppe på. Må vel også investere i en stige på altanen utenfor soverommet vårt. Dette er mareritt som går igjen og igjen.

Det er spesielt skremmende med tanke på alt som omgir oss som i verste fall kan starte brann. Elektriske branner er umulig å oppdage før det er for sent og derfor er jeg veldig nøye med å dra ut kontakter m.m. når ting ikke er i bruk.

Hva med deg – har du noen gang hatt mareritt om brann og om at du på død og liv har kjempet med å kommet deg unna?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “Mitt verste mareritt er…

  1. sv: hehe ja, det synes jeg også. En time pr. dag mente de var “normalt” bruk. Men dette var jo på det “glade” 90-tallet da internett ikke var så vanlig som i dag 🙂

  2. Sv. Takk for mange fine kommentarer 😀
    Ah, det er mitt mareritt også !
    Særlig når rommene ligger langt fra hverandre, bare tanken på å ikke klare å redde alle i en evt brann er forferdelig !

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top